عمومی

من احمدی‌نژاد نیستم! – باراناخبر

“من فردی نیستم که در سیستم نبوده ام و آمده ام و می خواهم حاکم باشم و سپس می روم ، جایی می روم و مصاحبه های منظم می کنم. من همیشه مسئولیت پذیر بوده ام. “من از روز اول انقلاب و نهضت در حال حرکت بوده ام و پس از انقلاب نیز همیشه مسئولیت آن را بر عهده داشته ام … برای من نظام و کشور مهم هستند.”

روحانی روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنان مهم و روشنی را بیان کرد. از ناکارآمدی اصل 113 قانون اساسی در مورد اختیارات رئیس جمهور با تفسیر هیئت امنا تا اتفاق نظر برخی مخالفان دولت با دشمنان خارجی نظام. وی با انتقاد از پایین بودن قیمت شرم آور دولت اظهار داشت: “آیا کسی جرأت دارد که از دادگستری یا نیروهای مسلح آزرده خاطر شود؟” تقریباً تمام سخنرانی های وی در رسانه ها “تیتر یک” بود ، اما جملاتی که در ابتدا خواندید شاید تاریخی ترین آنها در یک کنفرانس خبری دوشنبه بود. جملاتی که تکلیف آینده سیاسی حسن روحانی را برای همه روشن کرد. وی این سخنان را در پاسخ به س fromال خبرنگار روزنامه جوان بیان کرد. موضوع سوال خبرنگار این بود که بودجه 1400 دست رئیس جمهور بعدی را در یک پوسته گردو قرار می دهد ، اما روحانی گفت: “این فکر را از ذهن خود پاک کن”.

کنفرانس مطبوعاتی روحانی ، 15 دسامبر 1999

سخنان روحانی در پاسخ به خبرنگار روزنامه جوان “به سادگی” نبود. بهتر است بگوییم که “به هیچ وجه” او خطاب به این خبرنگار نبوده است ، اما کسانی که مدتها درگیر پروژه “بنی صدر” روحانی بوده اند و می خواستند از روشهای مختلف علیه او علیه رژیم یا به عبارت دقیق تر ، علیه خود آیت الله خامنه ای. بگویید اما موفق نشدید. روشن نیست که روحانی “بنی صدر” نبود زیرا نه بی کفایتی سیاسی وی در سازوکارهای قانون اساسی توسط مجلس اعلام شد و نه او دو سال پس از ریاست جمهوری کشور را ترک کرد. بعید است که او “خاتمی” باشد زیرا این دو نفر اساساً از دو نظام اخلاقی جداگانه پیروی می کنند و به عبارت ساده تر ، سیستم آنها متفاوت است. خاستگاه خاتمی فرهنگ و هدایت و منشأ معنوی وی دفاع و دیپلماسی است. به همین دلیل است که ، سالها بعد ، شما هنوز می بینید که خاتمی فقط به مناسبت مرگ افراد یا وقوع برخی از حوادث پیام هایی را منتشر می کند. او در این مدت یا دلداری داده یا نصیحت کرده است. این روح خاتم است.

اما اگر بخواهیم تعارف ها را کنار بگذاریم ، اصل سخنان دیروز رئیس جمهور این بود که “من احمدی نژاد نیستم”. تمام نشانه هایی که وی داد احتمال اینکه کنایه از احمدی نژاد باشد را تقویت می کند. “من نیامدم که حکومت کنم و بعد ترک کنم” ، “من از آن دسته افرادی نیستم که به طور مرتب برای مصاحبه بروم” ، “من از روز اول حرکت بودم و مسئولیت داشتم” ، و به ویژه عبارت “برای من سیستم و کشور مهم است “، به جز احمدی نژاد در تاریخ سیاسی ایران چه ارزشی دارد؟ احمدی نژاد 8 سال آمد و سپس بالاترین سطوح را با بالاترین زاویه رژیم ترک کرد ، او مرتبا مصاحبه می کند و توییت های مربوطه و بی ربط می سازد ، و هیچ تأثیری در نبردهای انقلاب اسلامی و از روز در طول دوره دیده شده است. پس از پیروزی انقلاب – بجز دوران ریاست جمهوری – مسئولیت بالایی داشت و عملکرد وی در “نظام و کشور” نشان داد که در بسیاری از کشورها وی برای بازماندگان و جوانان روشنفکر و رفقا از ستونهای نظام اهمیت بیشتری داشت. ؛ همانطور که صریحاً در برابر رهبر ، که به وی توصیه شده بود کاندیدای ریاست جمهوری نشود و کاندیداتوری شود ، ایستاد ، او صریحاً از دادگستری ایران برای زنده ماندنش س questionال کرد ، برای بقای خود حاج قاسم سلیمانی را پرداخت کرد و یک حکم مختصر و توصیه شده به شدت به شایعات اثبات نشده دیگری که روح الله زم درباره جاسوسی بر روی دختر رئیس وقت دادگستری ، آملی لاریجانی ، به عنوان رئیس جمهور سابق گفته بودند ، دامن زد. شایعاتی که بعدا خود زام گفت دروغ بود.

احمدی نژاد پیش از دادگاه تجدیدنظر تهران ، که بقایی را در تاریخ 16 فوریه 2006 محاکمه کرد

روحانی روز گذشته به همه گفت كه به زاویه دارترین حالت با رژیم ، هاشمی رفسنجانی به روز شده ای وجود خواهد داشت كه پیام تفصیلی وی توسط آیت الله خامنه ای درباره مرگ وی نوشته شده است و تا آخرین روز زندگی وی ، توسط رهبر معظم انقلاب ، رئیس مجلس عالی مشاوره و تشخیص بود

آیا روحانی واقعاً از روز اول جنبش و در تمام سالهای پس از انقلاب حضور و مسئولیت داشته است؟ اسناد سیاسی و معاصر ایران سخنان روحانی را تأیید می کند. در ادامه ، ما فقط حضور روحانی را در برخی مواضع بررسی خواهیم کرد و هیچ ارتباطی با عملکرد وی نداریم.

روحانی قبل از انقلاب

در اوایل جوانی ، حسن روحانی فعالیت سیاسی خود را به پیروی از امام راحل آغاز کرد. وی از سال 1344 سفرهای تبلیغاتی و سخنرانی های خود علیه دولت پهلوی را در شهرهای مختلف ایران آغاز كرد و در اولین سفر توسط مأموران دستگیر شد و البته این آخرین دستگیری نبود زیرا وی در سال های جنگ بارها دستگیر و منبر بود. ممنوع

روحانی اولین کسی بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی را “امام” خواند. وی این کار را در نوامبر 1977 هنگام مراسم یادبود آیت الله مصطفی خمینی در مسجد ارک تهران انجام داد. در اوج دوران خطرناک ، زمانی که امام در تبعید بود ، چنین اقدامی می تواند برای روحانی بسیار گران تمام شود.

وی پس از آزار و اذیت ساواک ، به توصیه آیت الله دکتر بهشتی و آیت الله مرتضی مطهری ، کشور را ترک کرد و مدتی به سخنرانی و تبلیغ دانشجویان خارج از کشور پرداخت. وی پس از ورود به پاریس به امام پیوست.

روحانی یک بار در حالی که قبل از انقلاب در اسکاتلند زندگی و تحصیل می کرد ، به ظن فعالیت سیاسی توسط پلیس دستگیر شد. در آخرین سال رژیم پهلوی ، پلیس انگلیس روحانی را دستگیر و وی را به بازداشت برد.

روحانی بعد از انقلاب

اما پس از پیروزی انقلاب ، حسن روحانی ، در اولین اقدام خود در سال 1979 ، ارتش آشفته ای ترتیب داد و پادگان ها را منحل کرد.

وی همچنین در اوایل انقلاب ، هنگامی که بحث با گروههای مارکسیست داغ بود ، از نظرات آنها انتقاد کرد و در بحث با رهبر مجاهدین خلق (منافقین) آنها را به تلاش برای تحمیل ، تحریف و تقطیع آیات مارکسیستی از قرآن متهم کرد . قرآن را با آنها بیاورید و تطبیق دهید.

روحانی در مجلس

حسن روحانی در سال 1980 توسط نمایندگان منتخب سمنان به نمایندگی اولین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و به مدت پنج دوره (از 1980 تا 2000) برای پنج دوره در مجلس قانونگذاری حضور داشت. وی معاون اول رئیس مجلس (در دوره های چهارم و پنجم) و رئیس کمیته های دفاع (دوره اول و دوم) و سیاست خارجی (در دوره های چهارم و پنجم) بود.

روحانی در جنگ

در دوران دفاع مقدس ، روحانی مسئولیت های زیادی از جمله عضویت در شورای عالی دفاع (از سال 1982 تا 1988) ، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و رئیس کمیته اجرایی آن (از سال 1986 تا 1988) ، معاون فرمانده جنگ را بر عهده داشت. (از سال 1983) وی تا سال 1985) رئیس ستاد مرکزی ستاد مرکزی خاتم الانبیا (از 1985 تا 1987) و فرمانده پدافند هوایی سراسری (از 1985 تا 1991) بود.

روحانی بین سالهای 1988 و 1989 به عنوان معاون فرمانده کل نیروهای مسلح منصوب شد.

روحانی در کنار هاشمی در خرمشهر ، 1364

پس از پایان جنگ ، حسن روحانی به همراه تعدادی از فرماندهان سپاه و ارتش درجه دوم اشغال و در مراسمی دیگر در سالروز آزادسازی خرمشهر به همراه سایر فرماندهان و مسئولان در حمایت از جنگ ، درجه اول نصر را دریافت کرد. قداست وی در انتظار همه نیروها بود.

عضویت و ریاست هیئت نظارت بر صدا و سیمای ایران از سال 1980 تا 1983 از دیگر مسئولیت های وی در دوره پس از انقلاب بود.

روحانی در سیاست داخلی

روحانی پس از بازنگری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تشکیل شورای عالی امنیت ملی ، تا سال 1392 که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و به مدت 16 سال (از 1989 تا 2005) سمت نمایندگی آیت الله خامنه ای را در این شورا داشت. وی در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

وی همچنین 13 سال مشاور امنیت ملی روسای جمهور بود (از 1989 تا 1997 و از 2000 تا 2005).

روحانی در سال 1991 به عضویت شورای صلاحیت منصوب شد و از آن زمان تاکنون این سمت را بر عهده داشته است. وی همچنین رئیس کمیته سیاسی ، امنیتی و دفاعی این مجمع است.

روحانی در زمان تصدی منشی خود در شورای عالی امنیت ملی

روحانی به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در انتخابات میان دوره ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 30 بهمن 1378 انتخاب شد. در سال 2006 ، وی به عنوان نماینده استان تهران در دوره چهارم این مجلس انتخاب شد. سمت های وی در مجلس خبرگان رئیس کمیسیون سیاسی – اجتماعی این مجلس (از سال 1380 تا 1385 و از سال 1392 تاکنون) و عضو هیئت رئیسه و رئیس دبیرخانه این مجلس در تهران (از سال 1385 تا 1387) بوده است. .

مهمترین سمت وی ​​در زمینه سیاست داخلی ایران ریاست جمهوری بوده است که از سال 1992 تاکنون عهده دار این سمت است.

روحانی در سیاست خارجی

ماموریت روحانی در موضوع هسته ای ایران 678 روز بود. همزمان با تشدید تنش ها و اختلافات بین وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ، تصمیم گرفته شد با پیشنهاد کمال خرازی ، وزیر امور خارجه وقت و موافقت رئیس جمهور وقت و سایر اعضا ، هسته ای قوی و کارآمد از نظر سیاسی تشکیل شود. اجلاس سران از نظر فنی ، حسن روحانی مسئول مذاکرات به منظور تهیه برنامه جامع برای ادامه کار با صلاحیت های خاص و ایجاد هماهنگی لازم بین ارگان های مربوطه خواهد بود. بدین ترتیب با تصمیم سید محمد خاتمی و تأیید آیت الله خامنه ای ، حسن روحانی در 14 آنلاین 1361 مسئولیت مسئله هسته ای ایران را بر عهده گرفت.

روحانی در مذاکرات سعدآباد

پس از روی کار آمدن دولت احمدی نژاد ، حسن روحانی پس از 16 سال در 24 مرداد 1363 از سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی استعفا داد و علی لاریجانی به عنوان دبیر جدید منصوب شد. البته لاریجانی با سیاست های دولت جدید روبرو نشد و در 28 آنلاین 1365 استعفا داد و جای خود را به سعید جلیلی داد.

روحانی بعد از ریاست جمهوری

واقعیت این است که هنوز هیچ کس نمی داند برنامه روحانی برای دوره بعد از ریاست جمهوری چیست ، اما او خودش گفت: “من آن شخصی نیستم که آمدم و می خواهم حکومت کنم و بعد بروم ، به جایی بروم و مصاحبه های منظم انجام دهم.” …

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا