عمومیکسب و کار برتر ایرانی

آیا پروفیل پنجره سه جداره متفاوت است ؟

این تصور که پروفیل بکار رفته در پنجره سه جداره upvc با پروفیل موجود در پنجره دوجداره upvc متفاوت است، نادرست است. پنجره سه جداره همانند تولید می شود و تنها تفاوت آن در شیشه سه جداره و زوار سه جداره می باشد. یعنی اگر شما قصد تعویض پنجره قدیمی با را دارید، هم می توانید پنجره دوجداره استفاده کنید و هم پنجره سه جداره. ما قصد داریم در این جا شما را با پنجره سه جداره و مزایا و معایب این نوع پنجره آشنا کنیم.

در پنجره سه جداره وین تک نسبت به پنجره دوجداره وین تک، تفاوت در سه جداره بودن شیشه و زوار پنجره است.

شیشه سه جداره چیست؟

در پنجره upvc می توان انواع شیشه های تک جداره، دوجداره، شیشه سه جداره و یا حتی شیشه چهارجداره را استفاده کرد. شیشه سه جداره از سه شیشه تک جداره به علاوه دو اسپیسر تشکیل شده است. که در فضای خالی که بوسیله اسپیسر ایجاد می شود، گاز آرگون برابر با فشار هوای بیرون، تزریق می شود. شیشه سوم در پنجره سه جداره نقش عایق بندی را افزایش می دهد.

شیشه سه جداره در کجا استفاده می شود؟

معمولا پنجره سه جداره در نواحی که سرمای زیادی دارد استفاده می شود. بدلیل اینکه عایق بندی حرارتی پنجره سه جداره نسبت به پنجره دوجداره بسیار بیشتر است. در مقابل، افزایش عایق بندی صوتی پنجره سه جداره در برابر پنجره دوجداره، عددی بین ۳ تا ۷ درصد بوده که تقریبا توسط حواس انسان قابل تشخیص نمی باشد.

قيمت شيشه سه جداره

قیمت شیشه دوجداره متشکل از اسپیسر+ ۲ عدد شیشه + گاز آرگون + اجرت دوجداره کردن شیشه می باشد. حال قیمت شیشه سه جداره را بررسی کنیم.
قیمت شیشه سه جداره عبارت است از اسپیسر+ ۲ عدد شیشه + گاز آرگون + اجرت دوجداره کردن شیشه + هزینه اسپیسر + هزینه شیشه سوم + گاز آرگون + اجرت اضافه کردن شیشه سوم.
همانطور که مشاهده می کنید در شیشه های سه جداره یا پنجره سه جداره تمام فرایند دوجداره کردن دوباره تکرار می شود و تنها بجای دو عدد شیشه، یک عدد شیشه بکار می رود. بنابراین قیمت شیشه سه جداره تقریبا دو برابر قیمت شیشه دوجداره می باشد با این تفاوت که هزینه یک جداره شیشه کسر خواهد شد.

ویژگی های پنجره سه جداره upvc: کاهش سروصدا

درجه‌ بندی استاندارد برای انتقال صدای مسکونی، درجه‌بندی STC نامیده می‌شود. در حالی که عوامل زیادی مثل ضخامت شیشه و مقدار فضای بین قطعات جدای شیشه بر درجه‌بندی STC پنجره تأثیر می‌گذارند، یک بررسی MIT نشان می‌دهد که همه چیز یکسان است یعنی سه‌جداره بودن اساساً همان کاهش سروصدایی را که دوجداره بودن تأمین می‌کند، فراهم می‌آورد.

اگر واقعاً در پی کاهش سروصدا از پنجره‌ها هستید، لایه‌ بندی نامتقارن یک پنجره دوجداره، بهتر عمل خواهد کرد و درجه‌بندی STC را بهتر از سه‌لایه کردن افزایش می‌دهد. در لایه‌بندی نامتقارن، دو عدد شیشه با ضخامت‌های مختلف به کار می‌روند. در حقیقت، اگر یکی از شیشه‌ها، شیشه صوتی لایه‌لایه باشد که شامل دو یا چند قطعه شیشه است که با مواد لایه‌لایه به هم متصل شده‌اند، کاهش انتقال صدا بیشتر وجود خواهد داشت.

ویژگی های پنجره سه جداره upvc: عایق‌ بندی و گرما

پنجره‌های عایق‌ بندی شده در تلاش برای حفظ تا حد امکان مقرون‌ به صرفه دماهای داخل ساختمان به کار می‌روند. شما که نمی‌خواهید در فصل تابستان، تهویه هوا را کل روز به کار بیندازید و مایل نیستید که در فصل زمستان بخاری را برای مدت‌های طولانی تا حد انفجار زیاد کنید. تخمین زده شده که مقدار ۲۰ تا ۳۰ درصد گرما یا سرما یا مقادیر بیشتر در خانه از طریق پنجره‌هایی که عایق‌بندی ضعیفی دارند، هدر می‌رود. تعویض پنجره‌ها می‌تواند حس خوبی را ایجاد کند و در حالی که درون ساختمان هستید، به سطح آسایش‌تان بیفزاید.

سازندگان این نوع پنجره‌ها ادعا می‌کنند که پنجره‌های سه‌جداره به طور میانگین، ۲۵ درصد بهتر از پنجره‌های دوجداره هستند. در زمان خرید پنجره، به عامل U و مقادیر R که معیارهای توانایی پنجره‌ها برای مسدود کردن انتقال گرما به بیرون هستند، توجه کنید. انجمن ملی درجه‌بندی پنجره عنوان می‌کند که عامل U، نشانگر کلی بهتری از انتقال را نسبت به مقادیر R فراهم می‌آورد؛ به طوری که هرچه عامل U پایین‌تر باشد، آن پنجره در حفظ گرما در داخل ساختمان، بهتر است.

به علاوه، معیاری به نام ضریب جذب گرمای خورشیدی وجود دارد که مقدار گرمایی را که یک پنجره، از نور مستقیم خورشید مسدود می‌کند، اندازه‌ گیری می‌نماید. هرچه این مقدار کمتر باشد، آن پنجره در مسدود کردن گرمای حاصل از خورشید، کارآمدتر است.

ویژگی های پنجره سه جداره upvc: هزینه

دو موضوع مهمی که در اینجا مورد توجه قرار می‌گیرند، هزینه و آسایش هستند. می‌توان به صورت منطقی انتظار داشت که قیمت پنجره‌های سه‌جداره در یک پنجره متوسط، ۱۰۰ دلار بیشتر از پنجره دوجداره است. تخمین زده شده که هر پنجره شاید ۳ درصد در حساب‌های گرمایش سالانه، صرفه‌جویی کند که این میزان در آب و هوای معتدل، بسیار بیشتر است. بنابراین، از یک طرف ممکن است پنجره‌های سه‌جداره بسته به آب و هوای محل سکونت‌ تان، مقرون به صرفه نباشند.

ویژگی های پنجره سه جداره upvc: نور

نورپردازی، یک موضوع مهم در انتخاب پنجره‌هاست. پنجره‌ها، جذب گرمای خورشیدی را با روکش‌هایی به نام Low-E که بر روی یکی از سطوح قسمت‌های داخلی شیشه قرار می‌گیرند، کاهش می‌دهند. روکش‌های Low-E با مسدود کردن اشعه‌های تولید کننده گرما یا مادون قرمز خورشید، عمل می‌کنند.

سازندگان این نوع پنجره‌ها ادعا می‌کنند که Low-E برای افزایش مقدار نور قابل رویتی که یک پنجره به داخل هدایت می‌کند و در عین حال گرمای حاصل از نور مستقیم خورشید را مسدود می‌کند، نیز طراحی شده‌اند. اگرچه، برخی بر این باورند که روکش‌های Low-E بر روی شیشه دوجداره، هم اتاق‌ها و هم شیشه سه‌جداره را به نحو قابل توجهی تاریک‌ تر می‌سازند.

سفارش دادن پنجره‌های دارای روکش‌های مختلف برای اتاق‌های مختلف، امر نامعمولی نیست که این بسته به خواسته‌های فردی هر اتاق می‌باشد. اگرچه، این روکش‌ها معمولاً یک ته‌ رنگ جزئی سبز مایل به آبی به شیشه می‌دهند و اگر دو پنجره با روکش‌های مختلف کنار یکدیگر قرار گیرند، این تفاوت، بسیار چشمگیر خواهد بود.

ویژگی های پنجره سه جداره upvc: چارچوب‌ پنجره

یک هزینه اضافی که باید مد نظر قرار گیرد، هزینه چارچوب است. کم هزینه‌ ترین پنجره سه‌جداره، یک پنجره با چارچوب یا آهن است. این نوع پنجره‌ها معمولاً تنها در رنگ‌های کم (سفید و بژ) موجود می‌باشند. در بازار امروزی، چارچوب‌های وینیل، بادوام و عایق‌بندی هم هستند، اما بزرگی آنها هم از داخل و هم خارج، قابل رؤیت است. اگرچه بیشتر سازندگان این نوع چارچوب‌ها عنوان می‌کنند که گارانتی و نگهداری طول عمر محدود این نوع چارجوب‌ها، حداقل است.

برخی سازندگان، چارچوب‌های فایبرگلاس را پیشنهاد می‌کنند که بسیار بادوام هستند. آنها طول عمر زیادی دارند، نگهداری از آن ها، راحت است و ضخامت آن ها کمتر از وینیل است. اگرچه، قیمت فایبرگلاس می‌تواند ۵۰ درصد بیشتر از وینیل باشد. مهم‌ترین مزیت چارچوب‌های فایبرگلاس این است که قابل رنگ کردن هستند. در صورتی که در مورد رنگ‌های استانداردی که سازندگان این نوع چارچوب‌ها ارائه داده‌اند، ناخرسند هستید، همیشه می‌توانید به سلیقه خود، رنگشان کنید. برخی سازندگان، پنجره‌های پوشیده با وینیل یا فایبرگلاس با یک لایه نازک چوب در درون آن، می‌سازند، که می‌توانید برای داشتن یک ظاهر سنتی، چوب را رنگ کنید به طوری که نمای بادوامی را که نیاز به نگهداری کمی دارد، حفظ می‌کنید.

پنجره‌های سه‌جداره با چارچوب چوبی، گران‌ترین انتخاب محسوب می‌شوند، اما در عین حال سنتی‌ترین ظاهر را ارائه می‌دهند. اگرچه، همانند هر فرآورده چوبی دیگر، نیاز به نگهداری منظم دارند.

نصب پنجره سه جداره

نصب یک پنجره سه‌جداره می‌تواند مشکل‌ تر از نصب یک پنجره دوجداره باشد، چرا که پنجره‌های سه‌جداره، پهن‌تر و سنگین‌تر هستند. سنگینی، کمتر از آن است که بتوان نام مشکل بر آن نهاد، زیرا سازندگان پنجره‌های باکیفیت، سخت‌افزار عملکردی نصب می‌کنند که عملکرد این نوع پنجره‌ها را آسان می‌سازد. اگرچه، پنجره‌های شیب‌ دار در زمانی که برای تمیز کردن، کج می‌شوند، مشکلات جزئی را به وجود می‌آورند زیرا قاب پنجره بسیار سنگین‌تر است.

با توجه به اینکه چارچوب‌های پنجره سه‌جداره، پهن‌تر هستند، نصب آنها می‌تواند کار سختی باشد و تنها باید توسط یک متخصص با تجربه انجام شود. بسته به عرض دیوارهای بیرونی، ممکن است تطبیق‌هایی با دیوار داخلی لازم باشد، چرا که ممکن است لازم باشد برای نصب، دیوار داخلی به گونه‌ای ساخته شود که پیش‌آمدگی پنجره را به درون خانه هدایت کند.

امنیت منزل

همان گونه که ممکن است انتظار داشته باشید، با یک پنجره سه‌جداره، امنیت افزایش پیدا می‌کند، چرا که یک عدد شیشه دیگر، استحکام بیشتری را به پنجره اضافه می‌کند و مانع دیگری برای نفوذ است.

پنجره سه جداره وین تک

در پنجره سه جداره وین تک نسبت به پنجره دوجداره وین تک، تفاوت در سه جداره بودن شیشه و زوار پنجره است. پروفیل های مصرفی شامل پروفیل فریم، پروفیل بازشو و پروفیل مولیون همان پروفیل های مورد استفاده در پنجره دوجداره است. فضای قرارگیری شیشه در پنجره سه جداره وین تک بوسیله زوار سه جداره و در پنجره تک جداره وین تک بوسیله زوارتک جداره کنترل می شود. نکته قابل توجه این است که ابعاد زوار پنجره upvc در مقابل چند جداره بودن شیشه تغییر پیدا می کند.
در واقع اگر شما قصد استفاده از پنجره سه جداره وین تک را دارید، هزینه ای که به پروژه شما اضافه خواهد شد تنها شامل قیمت شیشه سه جداره خواهد بود.

ابعاد زوار پنجره upvc در مقابل چند جداره بودن شیشه تغییر پیدا می کند.

با توجه به آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که پنجره سه جداره مشابه پنجره دوجداره تولید می شود و تنها تفاوت آن ها در شیشه سه جداره و زوار سه جداره است.

معمولا پنجره سه جداره در نواحی که سرمای زیادی دارند بکار می رود، برای این که عایق بندی حرارتی پنجره سه جداره نسبت به پنجره دوجداره بسیار بیشتر می باشد.

از ویژگی های پنجره سه جداره upvc می توان به کاهش میزان سروصدا، عایق‌ بندی و گرما، هزینه، نور، چارچوب‌ پنجره، نصب پنجره سه جداره و امنیت منزل اشاره کرد.

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره های upvc در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول مصرف کنندگان

آیا پروفیل پنجره سه جداره متفاوت است ؟

پنجره سه جداره همانند پنجره دوجداره تولید می شود و تنها تفاوت آن در شیشه سه جداره و زوار سه جداره می باشد.

شیشه سه جداره در کجا استفاده می شود؟

بدلیل اینکه عایق بندی حرارتی پنجره سه جداره نسبت به پنجره دوجداره بسیار بیشتر استمعمولا پنجره سه جداره در نواحی که سرمای زیادی دارد استفاده می شود

مزایای پنجره سه جداره چیست ؟

از مزایای پنجره سه جداره upvc می توان به کاهش میزان سروصدا، عایق‌ بندی و گرما، هزینه، نور، چارچوب‌ پنجره، نصب پنجره سه جداره و امنیاین روزها می‌توان پنجره دو جداره و پنجره سه جداره را از محبوب‌ترین انواع در و پنجره دانست. دلیل محبوبیت و پرطرفدار بودن این محصول کارای و ویژگی‌های بسیار خوب آن است و در و پنجره های دوجداره و سه جداره بخش زیادی از این کیفیت و محبوبیت خود را مدیون پروفیل upvc مناسب خود هستند.

قطعا می‌تواند تاثیر مستقیم در کارایی، طول عمر، کیفیت و مواردی از این دست داشته باشد. اگر پروفیل فاکتورهای لازم را دارا باشد پنجره دوجداره شما همان محصولی است که هر خریداری به دنبال آن است اما در صورتی که پروفیل به کار رفته در ساختار پنجره دوجداره و پنجره سه جداره فاکتورها و استانداردهای لازم را نداشته باشد دیگر اهمیتی ندارد چه شیشه، یراق آلات، لاستیک و … برای ساخت در و پنجره استفاده شده است و محصول در نهایت بی‌کیفیت است.

پروفیل چه ویژگی‌ها و چه تاثیری بر کیفیت پنجره دو جداره و پنجره سه جداره دارد؟

یکی دیگر از ویژگی‌های و که به واسطه ی upvc مناسب محقق می‌شود، طول عمر زیاد محصول است. اگر پروفیل به کار رفته در ساخت پنجره دو جداره و سه جداره دارای ناخالصی بوده، از روش ساخت درستی بهره‌مند نباشد و یا کیفیت مطلوبی نداشته باشد نباید انتظار کارکرد طولانی مدت از در و پنجره داشته باشید.

یکی از تهدیدهای جدی موجود برای در و پنجره تابش مستقیم خورشید است. باید ترکیبات به کار رفته در آن به صورتی باشد تا در اثر تغییرات آب و هوایی و تابش خورشید و یا رطوبت و باران تحت تاثیر قرار نگیرد و از خود پایداری و مقاومت نشان دهد.

تاثیر پروفیل بی‌کیفیت در این مرحله خود را نشان می‌دهد و به کار رفتن چنین محصولی در ساخت در و پنجره دو جداره و سه جداره باعث می‌شود خیلی زود رنگ در و پنجره تغییر کند، در و پنجره دچار خوردگی و خرابی شود.

اما از طرفی دیگر در صورتی که پروفیل به کار رفته در ساختار در و پنجره به واسطه مواد پایدار کننده مناسب، عناصر درست و بهره‌مندی از تجربه و تخصص افراد متبحر در این زمینه ساخته و طراحی شده باشد، باعث می‌شود تا در و پنجره شما عمری طولانی در کنار کیفیت و کارایی مناسب داشته باشد.

از دیگر تاثیرات پروفیل upvc بر پنجره دوجداره و پنجره سه جداره می‌توان به عایق بودن در و پنجره اشاره کرد.

اگر پروفیل به کار رفته در ساخت پنجره مرغوب و مورد قبول نباشد نمی‌تواند در ساخت محصولی عایق، به خوبی عمل کند و با در و پنجره ی معمولی از لحاظ عایق بودن فرق چندانی ندارد.
. در و پنجره دوجداره ای که تجهیزات و مواد اولیه سازنده آن مناسب و با کیفیت است، از یراق آلات و لاستیک های مناسب در ساخت آن استفاده شده و فضای بین دو یا سه جداره شیشه‌ی آن به خوبی خلاء شده و سپس با گاز آرگون پر شده است و می‌تواند حکم عایق گرما و سرما و همچنین سروصدا را داشته باشد.

یکی از مواردی که از جمله تاثیرات پروفیل بر در و پنجره است گالوانیزه‌ای است که در پروفیل به کار می‌رود. خوب است بدانید upvc به تنهایی نمی‌تواند وزن در و پنجره را تحمل کند و به وجود گالوانیزه های u شکل در داخل پروفیل احتیاج است تا باعث تقویت آن و افزایش استحکام شود. اگر گالوانیزه به کار رفته از جنس خوبی نباشد، اندازه درستی نداشته باشد، تعداد آن کافی نبوده و …. در و پروفیل پنجره سه جداره و سه جداره شما قطعا کیفیت بالایی نخواهد داشت.

آتش گرفتن پروفیل

یکی از مزایایی که پروفیل upvc مرغوب و با کیفیت برای در و پنجره شما و خانه تان دارد، جلوگیری از گسترش آتش است. پروفیل باعث گسترش آتش نمی شود و از این طریق باعث افزایش آتش سوزی نمی‌گردد.  از طرفی دیگر محصولی که ساختار استانداردی داشته باشد هنگامی که دچار حریق می‌شود از خود گاز سمی تولید نمی‌کند و این مسئله را می‌توان یکی از مزایای این نوع در و پنجره دانست.

تاثیر پروفیل بر قیمت در و پنجره

روشن است اگر تجهیزات و قطعات به کار رفته در در و پنجره دوجداره قیمت خیلی بالایی داشته باشد هزینه تمام شده در  پنجره نیز افزایش می‌یابد. یکی از جذابیت‌های پروفیل upvc قیمت مناسب و متناسب آن است، از طرفی دیگر به دلیل عمر بسیار طولانی این پروفیل هزینه‌ای که برای در و پنجره دارای پروفیل upvc صرف می‌کنید شما را برای سالها از تعمیر و تعویض در و پنجره و صرف زمان و هزینه برای آن بی‌نیاز می‌کند.

تمام مواردی که پیش از این گفته شد و موارد مختلف دیگری همچون رنگ پروفیل، روش و نوع ساخت، استانداردها، نوع یراق آلات متناسب، تناسب و توانایی پیاده سازی طرح‌های ساخت پنجره‌های مختلف و مواردی از این دست به طور مستقیم و غیر مستقیم بر کیفیت در و پنجره، قیمت، طول عمر و … تاثیر دارد. میزان کیفیت برخی از این موارد توسط خریدار و با داشتن اندکی اطلاعات قابل ارزیابی است اما بسیاری از نکات به راحتی قابل ارزیابی نیستند و باید به تامین کننده این محصول و تولید کننده خبره و باتجربه اطمینان کرد. هافمن یکی از تامین کنندگان باتجربه و نام آشنا و یکی از پرچمداران این زمینه است که می‌توان به راحتی به او و متخصصین مجموعه اعتماد و محصولی فوق العاده دریافت کرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا