عمومیکسب و کار برتر ایرانی

بهترین قهوه های روبوستا

۳ کشور برتر تولید کننده قهوه روبوستا در دنیا

زمانی که برای خرید و راهنما خرید قهوه ساز وارد فروشگاه میشوید، متوجه خواهید شد که کشورهای زیادی هستند که به تولید و صادرات این دانه خوشمزه مشغول هستند. و این در صورتی است که دانه های قهوه به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند. قهوه عربیکا، قهوه روبوستا و قهوه لیبریکا، ۳ نوع دان قهوه هستند. در این لیست قهوه عربیکا و روبوستا بیشترین میزان تولید را دارند. و نوع ربوستا به دلیل داشتن کافئین بالا، کشورهای زیادی آن را تولید میکنند. اما بهترینِ این کشورها کدامند؟ قهوه اندونزی قهوه برزیل شور برزیل، بزرگترین کشور تولید کننده قهوه در دنیا است . که نه تنها دان قهوه روبوستا تولید میکند، بلکه قهوه عربیکا هم پرورش میدهد.

همچین در حال حاضر تنها کشوری است که به وسیله ماشین های مکانیکی مخصوص، گیلاس قهوه را از درخت جدا میکند. مشخصات کلی قهوه روبوستا برزیل عبارت است از: محدوده ارتفاع: ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ متر از سطح دریا، زمان برداشت: ماه می و سپتامبر، میزان کافئین: بالا، میزان تولید سالانه، بارز ترین طعم ها: طعم‌های شیرین، شکلاتی، ادویه‌ای، … شهرهای میناس گرایس، اسپیرو سانتو، سائوپائولو،  باهیا، راندونیا، پارانا، … از جمله مهترین شهرهای تولید کننده قهوه برزیل هستند. قهوه ویتنام ویتنام دومین کشور تولید کننده قهوه است که بیشتر قهوه ربوستا را تولید میکند که قهوه ساز مخصوص خودشان را دارند. قهوه ویتنام به دلیل شیوه سنتی ویتنامی‌ها برای فرآوری قهوه و سبک خاص آن‌ها در دم دادن قهوه شهرت یافته است.

مردم ویتنام با استفاده از قهوه ساز بومی شان به نام، phin filter، دانه های قهوه برشته شده را دم کنید. هرچند که در دیگر کشور ها از قهوه ویتنام برای انواع قهوه ساز ها استفاده میکنند. از ویژگی های بارز این قهوه می توان به تلخی بالا و اسیدیته پایین اشاره کرد که بیشترین طرفداران قهوه تلخ از مصرف کنندگان اصلی این دانه قهوه هستند. همچنین قهوه ی روبوستا اغلب در نواحی جنوبی ایقهوه اندونزی اندونزی یکی از خوب های قهوه روبوستا است. کشور اندونزی یکی از پرفروش ترین و معروف ترین نوع قهوه در جهان را تولید میکند. و اگر قصد خرید قهوه عربیکا و روبوستا را داشته باشید، میتوانید قهوه کشور اندونزی را بخرید. زیرا این کشور هم مانند دو کشور اولی، هم عربیکا و هم روبوستا به بازار عرضه میکند که نوع روبوستای آن درصد بیشتری دارد.

کشت قهوه در اندونزی در قرن ۱۸ میلادی آغاز شد. از همان زمان مردم دریافتند که کشور آن ها از نظر جغرافیایی و آب و هوایی بهترین منطقه برای پرورش قهوه می باشد. اسیدیته پایین و بادی سنگین از ویژگی های قهوه روبوستای اندونزی هستند. گران ترین نوع قهوه ربوستای اندونزی، قهوه ای به نام کافی لواک (kopi luwak) است. بارز ترین طهم های این قهوه عبارتند از: شکلات شیری، کاکائو، مرکبات شیرین، خاکی، … می باشد. و بهترین جزایر کشت قهوه در اندوزی شامل سوماترا، جاوا، سولاوسی، پاپوآ است. و در انتها ویژگی بسیار خوب این قهوه ها این است که هم میتوان آنها را به صورت تک خاستگاه استفاده کرد و هم به صورت میکس. و برای خرید آنها به سایت قهوه دات کام مراجعه کنید با قیمت هایی باور نکردنی.

سوالات متداول

این قهوه ها کرما هم دارند؟ بله، قهوه های روبوستا معمولا کرمای خیلی بهتری نسبت به نوع عربیکا دارند. اما فراموش نکنید میزان کرما به فاکتورهای دیگری هم بستگی دارد. کدام یک از این قهوه برای قهوه اسپرسو مناسب تر هستند؟ هر ۳ نوع این دان های قهوه برای قهوه اسپرسو عالی هستند. مهم ذائقه و سلیق شماست.ن کشور کشت می شود. بهترین دان قهوه روبوستا گاهی اوقات یک فنجان قهوه ارگانیک معمولی آن را در صبح قطع نمی کند ما به چیزی قوی تر و جسورتر نیاز داریم که ما را گشادتر و دم پرپشت کند آماده برای تسخیر روز پیش رو. خب، حتما شنیده اید که دانه های قهوه روبوستا کافئین بیشتری نسبت به دانه های عربیکا دارند و این کاملا درست است اما روبوستا چیست؟ مارک های قهوه ای که از روبوستا استفاده می کنند را از کجا می خرید قهوه را؟

اینها سؤالات بسیار خوبی هستند، زیرا در آمریکای شمالی اکثریت قریب به اتفاق قهوه با دانه های قهوه عربیکا تولید می شود و برای یافتن قهوه ای که تبلیغ می کند از روبوستا استفاده می کند، به سختی می توانید پیدا کنید. بهترین نوع قهوه روبوستا هیچ نوع دانه قهوه ای محبوب تر از قهوه عربیکا در جهان وجود ندارد. در واقع، تنوع آن به قدری محبوب است که یک کافی شاپ زنجیره ای محبوب در زادگاه من نام خود را به نام واریته نامگذاری کرده است. اما فقط به این دلیل که قهوه عربیکا محبوب ترین است به این معنی نیست که تنها گزینه برای تهیه فنجان صبحگاهی جو است.

در واقع، نوع قهوه روبوستا یکی دیگر از گزینه‌های محبوب است، به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند دم‌نوشی جسورانه‌تر و کافئین‌دارتر داشته باشند. قهوه روبوستا در مقایسه با قهوه عربیکا رپ بدی پیدا کرده است، زیرا برندهای قهوه ارزان‌تر اغلب از آن استفاده می‌کنند، زیرا رشد آن آسان است، طعمی تند دارد و حاوی دو برابر کافئین است. با این حال، دنیای رو به رشدی از قهوه های روبوستا با منشأ تک و باکیفیت در تلاش است تا این شهرت را تغییر دهد. در اینجا برخی از بهترین مارک های قهوه روبوستا موجود در بازار امروزی آورده شده است. قهوه روبوستا چیست؟

قهوه که نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از ماست، در ابتدا به صورت گیلاس قهوه بوده است که توسط گیاه قهوه به وجود می آید. گیاه قهوه انواع مختلفی دارد که به دو نوع کانفورا و عربیکا تقسیم می شود. قهوه روبوستا از دانه گیاه کنفورا به دست می آید. قهوه روبوستا به طور کلی طعم تلخ تر و اسیدیته پایین تری نسبت به انواع قهوه عربیکا دارد. این قهوه شدیداً برای تهیه انواع قهوه اسپرسو و نوشیدنی های پایه اسپرسو مانند لاته و کاپوچینو استفاده می شود. ویژگی های قهوه روبوستا گیاه قهوه روبوستا گیاه بسیار مقاوم تری نسبت به عربیکاست، و در ارتفاعات پایین تری نسبت به عربیکا رشد می کند. این موجب گردیده داشت کاشت و داشت این قهوه به سهولت انجام شود و به همین دلیل قیمت خرید قهوه روبوستا نسبتاً پایین تر از عربیکاست.

استفاده از روبوستا در اسپرسو از ویژگی های دیگر قهوه روبوستا می توان به ایجاد کرما یا فوم غلیظ بر روی اسپرسو اشاره کرد. محتوای کافئین قهوه روبوستا نسبت به عربیکا بسیار بالاتر است، به همین علت این نوشیدنی برای افرادی که دوست دارند در ابتدای روز یا ساعات بعد از ظهر، از کافئین قهوه لذت ببرند انتخاب بسیار مناسبی است. قهوه روبوستا همچنین چربی و قند کمتری نسبت به انواع عربیکا دارد. اندازه دانه های قهوه روبوستا نسبت به عربیکا کمی کوچکتر می باشد و دانه های آن کمی گرد هستند. از کشورهایی که در پرورش انواع روبوستا رتبه های اول را دارند می توان به برزیل، ویتنام، اندونزی، اوگاندا و هند اشاره کرد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا