فرهنگ و هنر

اعلام برنامه‌های کانون برای روز جهانی معلولان

برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به مناسبت روز جهانی معلولین با عنوان “در بال فرشتگان” در فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ، ویژه برنامه های بزرگداشت روز جهانی معلولین با شعار “آینده را با مهارت های مختلف “از 13 تا 20 آذر 1399.

این برنامه ها با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و معرفی کانون و خدمات مراکز فراگیر برای آنها و والدین آنها و همچنین ایجاد فرصت تعامل کودکان با همسالان با نیازهای ویژه با احساس برابری برگزار می شود. و همدلی

در این بین ، کانون پرورش فکری پورتال اینترنتی kpf.ir و صفحات رسمی آن را در شبکه های اجتماعی اختصاص داده است تا به همین مناسبت برنامه هایی را برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه برگزار کند.

داستان ها را به زبان اشاره و صوتی منتشر کنید

به مناسبت روز جهانی معلولین ، وب سایت های این انجمن داستان های صوتی را در گروه های سنی مختلف ، داستان های مربیان مراکز جامع مرکز ناشنوایان به زبان اشاره ، داستان های اعضای با نیازهای ویژه ، فیلم های برگزیده داستان نویسان ، جشنواره های بین المللی داستان با نیازهای ویژه ، داستان سرایی مجازی داستان های صوتی و … در فضای مجازی و اشتراک گذاری از طریق برنامه شاد از 13 تا 20 آذر خواهد بود.

تولید و انتشار فیلم در فضای مجازی

تهیه و تولید برخی از ویدئوها که فعالیت های مراکز فراگیر را ارائه می دهد ، ارائه شخصیت خیران برای ساخت مدارس در مدارس فوق العاده ، فیلم آموزشی “نقاشی در سنگ” برای افراد معلول ، کلیپ ویدیویی عکاسان معلول در دنیا و ایران ، ویدیو کلیپ برای دنیای کودکان معلول ، کلیپ ویدئوی معلولیت های حسی و حرکتی ، کلیپ ویدئوی کارگاه توانبخشی و تولید یکی از معلولیت های کارآفرینی و ارائه مشاغل معلولین ، کلیپ ویدیویی مهارت های فضای مجازی و گروه های شاد از جمله برنامه هایی است که برای این هفته آماده شده است.

برگزاری جلسات مجازی

برگزاری جلسات تخصصی مجازی در شبکه های اجتماعی و پرتال وب مرکز با حضور کارشناسان آموزش کودکان و نوجوانان کم بینا ، برگزاری وبینار نحوه برخورد مربیان این مرکز با کودکان با نیازهای ویژه با حضور سید محمد موسوی ، دیدار با کودکان معلول و نیازهای ویژه با متخصصان آگاه ، جلسه با حضور نویسندگان و تصویرگران مانند عزت الله الوندی ، زهره پریخ و منلی منوچهری ، نشست “بررسی اقدامات ویژه کودکان معلول “بررسی خصوصیات رفتاری و روانشناختی کودکان با نیازهای ویژه” ، “انتخاب تاریخچه مناسب کودکان دارای نیازهای ویژه جلسات با معلمان مدارس اورژانس برای معلمان در فضای مجازی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این امر است مورد.

برپایی مسابقات مجازی

برگزاری مسابقات فرهنگی ، ادبی و هنری عملاً برای اعضای دارای معلولیت جسمی و حرکتی و کودکان اوتیسم ، با تمرکز بر نقاشی و متن ادبی ، مسابقه بازی های ورد ، مسابقه کتابخوانی ، مسابقه ساخت کارت پستال در بخشهای دیجیتال و دستی و ارسال بهترین کارت پستالها برای جامعه معلولین ، مسابقه ارائه کتابهای بریل به عنوان فیلم توسط نابینایان ، انتشار فراخوان مسابقات نقاشی با موضوع “من می توانم” و “علی رغم برخی تغییرات … ما همیشه با هم هستیم “و ارسال این فراخوان ها برای مشارکت همه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه برنامه دیگری است که برای این روزها آماده شده است.

اهدا کتاب های بریل و بسته های فرهنگی

اهدای کتاب بریل برای کتابخانه های مراکز رفاهی و مراقبت از نابینایان و معلولین با نیازهای ویژه ، اهدای کتاب بریل برای کتابخانه های عمومی ، اهدای رمان برای نوجوانان به مرکز خیریه توان بخشی ، اهدای بسته های فرهنگی برای اعضای با نیازهای ویژه مراکز فراگیر ، اهدا کتاب صوتی “کتاب صوتی انجمن به انجمن نابینایان و اعضای مراکز فراگیر ، اهدای کتاب و سرگرمی از طریق کتابخانه سیار برای اعضای با نیازهای ویژه و اهدای سی دی برای داستان از مربیان مرکز برای مراکز سلامتی از جمله برنامه های این مرکز در سراسر کشور است.

بر این اساس ، این هفته فضای مجازی میزبان نمایشگاه هایی از آثار اعضای مراکز فراگیر مانند نقاشی ، هنرهای تجسمی و صنایع دستی با عنوان “ما می توانیم” و سایر کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه مانند کودکان اوتیسم و غیره. همچنین نوابغ ، مشاهیر و شخصیت های علمی و مشهور دارای معلولیت جسمی و ذهنی و همچنین افراد فعال و تأثیرگذار در این زمینه مانند رودکی سمرقندی شاعر نابینا و … در فضای مجازی معرفی می شوند. .

در همان زمان ، برگزاری کارگاه های مجازی مانند کارگاه ادبی (نوشتن خلاق) با عنوان “خداوند خرد را حفظ می کند در رحمت دیگران را باز می کند” ، یک کارگاه مجازی در زمینه اوریگامی و صنایع دستی برای کودکان با نیازهای ویژه و کارگاه آنلاین برای اعضای معلول در زمستان یکی دیگر از برنامه های تهیه شده در مرکز است.

کشف کتاب های صوتی کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا توسط اعضا ، جشن اعضای موفق با نیازهای ویژه و مادران مراکز فراگیر ، ارائه کتاب های ویژه نابینایان توسط انتشارات کانون و کتاب های “من من ناشنوا هستم ، آرزو می کنم کاش داستان خود را تعریف می کرد و داستانی “در آینه” ، اجرای برنامه های ادبی مکتوب و ویژه با عنوان “اگر روزی به پنج حس یا اعضای بدن اجازه دهیم” ، وبینار و بررسی از کتاب (ارائه کتاب برای کودکان مبتلا به سندرم داون) ، تولید سه کتاب مصور از انتشارات کانون با عنوان “حلزون گمشده من” ، “نگهبان بهار” و “مانند چشم های بابا” با صدای متخصصان مربیان و مربیان مجرب ، اسکن های فرهنگی را هنگام نزدیک شدن به اجرای فعالیت هایی مانند قصه گویی ، فیلم و انیمیشن ، نقاشی و صنایع دستی برای مدارس خاص و … برگزار می کنند. این برنامه دیگری است که این مرکز بیشتر دارد rr در نظر گرفتن.

تعدادی از این برنامه ها با همکاری اداره آموزش فوق العاده ، اداره بهزیستی در استان ها و غیره برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا