عمومیکسب و کار برتر ایرانی

علت چشمک زدن یخچال فریزر بوش

چشمک زدن یخچال ناشی از عملکرد نامناسب آن است

یخچال فریزرهای برند بوش با برخورداری از پیشرفته ترین تکنولوژی روز، وجود نقص در عملکرد خود را از به روش های گوناگونی نشان می دهند. یکی از این روش ها چشمک زدن یخچال فریزر بوش است. این اتفاق با توجه به بخش های آسیب دیده دلایل متفاوتی دارد که در این مطلب از به بررسی علت های آن و ارائه راهکار برای رفع آن می پردازیم.

چرا یخچال فریزر چشمک می زند؟

چراغ های تعبیه شده در یخچال فریزرهای بوش، به شناخت علت نقص در بخش های مختلف این وسیله خانگی کمک می کنند. در یخچال های قدیمی تر یک چراغ قرمز و 3 چراغ به رنگ های سبز، قرمز و نارنجی روی این وسیله نصب شده است که روشن شدن هر کدام از آن ها معنای خاصی دارد. چراغ سبز در هنگام حالت نرمال یخچال، چراغ نارنجی در زمان دیفراست (یخ زدایی) و چراغ قرمز نیز در مواقع بروز نقص در قسمت های مختلف این وسیله روشن می شود.

در یخچال های جدید تنها یک چراغ قرمز یا یک مثلث به رنگ قرمز برای اخطار به مالک تعبیه شده است و سایر چراغ ها جای خود را به صفحه نمایش وضعیت یخچال و ارورهای موجود در آن برای بیان نقص در سیستم کلی این وسیله خانگی، داده اند. چشمک زدن یخچال فریزر بوش ناشی از عدم وجود دمای مناسب در یخچال است که به دلایل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به مهم ترین دلایل چشمک زدن یخچال فریزر بوش می پردازیم.

افزایش غیر استاندارد دما؛ علتی برای چشمک‌زدن یخچال

از اصلی ترین دلایل چشمک زدن یخچال فریزرهای بوش، می توان به افزایش غیر استاندارد دما در داخل کابین آن ها اشاره کرد. دمای استاندارد برای یخچال 15 درجه سانتی گراد است. وقتی دما به بالای این مقدار می رسد، صفحه نمایش شروع به چشمک زدن می کند که در این صورت باید دمای کابین را به حالت نرمال رساند.

این نقص ممکن است به دلیل قرار دادن غذای داغ در یخچال و وجود وسایل گرمایشی در کنار یخچال ظاهر شود. در چنین شرایطی بهتر است با تغییر جای یخچال و قرار ندادن غذاها و نوشیدنی های داغ در آن، دما را به صورت دستی به حالت نرمال رساند.

ریست کردن؛ از عوامل چشمک زدن یخچال فریزر

با ریست کردن یخچال یک بازه زمانی نیاز است تا دمای این وسیله به حالت اولیه برسد. تا زمانی که دمای یخچال به حالت اولیه و نرمال نرسد، چراغ یخچال بوش چشمک می زند. در صورت پایان فرایند ریست شدن و از بین نرفتن چشمک زدن یخچال فریزر بوش، به احتمال خیلی زیاد یکی از قطعات داخلی این وسیله خانگی آسیب دیده است.

یکی از علت های رایج چشمک‌زدن یخچال، بسته نشدن درب آن است

همیشه چشمک زدن یخچال فریزر بوش، ناشی از وجود یک نقص فنی نیست و این اتفاق فقط به دلیل بسته نشدن درب آن رقم خورده است. در برخی موارد نیز ممکن است با خرابی لاستیک یخچال و خارج شدن سرمای درون کابین، این وسیله چشمک بزند. در چنین شرایطی باید پس از اطمینان از بسته بودن درب، در صورت خرابی لاستیک ها، یخچال را خاموش کرده و آن ها را تعویض کرد. روشن کردن دستگاه بعد از 12 مشکل چشمک زدن را برطرف می کند.

قطع شدن برق؛ عامل اصلی از بین رفتن سرمای یخچال

در صورت قطع مکرر برق، یخچال توانایی ثابت نگه داشتن دمای کابین خود را از دست می دهد. تغییر کردن تنظیمات دمای یخچال به این وسیله، باع چشمک زدن یخچال فریزر بوش می شود. در این شرایط باید پس از خاموش کردن یخچال، بعد از یک روز مجدد آن را به برق زد.

خرابی قطعات، چراغ چشمک زن یخچال فریزر بوش را روشن می کند

در بسیاری از موارد، علت اصلی چشمک زدن یخچال فریزر بوش خرابی قطعات و اخلال در سیستم تنظیم دمای این وسیله خانگی است. مشکل در سیستم دیفراست (یخ زدایی)، آسیب دیدن فن و نشت گاز یخچال از جمله نقص های موجود در یخچال برای اخلال در سیستم تنظیم دمای آن است.

آسیب دیدن فن؛ عامل کاهش تنظیم دمای یخچال فریزر بوش

عدم عملکرد صحیح فن یخچال، مربوط به تنظیم نبودن دمای آن است. در چنین شرایطی چشمک زدن یخچال فریزر بوش نشانه خوبی برای آگاهی از این نقص است. همچنین این نقص در برخی موارد با صدای فن همراه است که قطع بودن سیم های آن، خراب شدن موتور فن و کوتاه بودن اتصالات این قطعه، می تواند ناشی از وجود نقص در یخچال فریزر باشد. برای رفع این مشکل باید حتما از کمک تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

خراب شدن یخ ساز؛ وقتی یخچال یخ نمی سازد

یکی از دلایل چشمک زدن یخچال فریزر بوش، آسیب دیدن یخ ساز است. در صورت آسیب به قطعات مختلف یخ ساز مانند خارج کننده و تعدیل کننده یخ و یخ پران، توانایی تنظیم دمای موجود در یخچال از بین می رود و این وسیله خانگی چشمک می زند. با توجه به تخصصی بودن تعمیر یخ ساز، برای رفع نقص در این قطعه باید از کمک متخصصان ماهر استفاده کرد.

خراب شدن سنسور؛ عاملی مهم در چشمک زدن یخچال فریزر

سنسور یخچال فریزرهای بوش یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در تولید یخچال های این برند هستند. در صورت چشمک زدن یخچال فریزر بوش در صورت خرابی سنسور آن، باید دلایل متعدد رقم خوردن این نقص را بررسی کرد. برای جلوگیری از پرداخت هزینه های بیشتر، در صورت آسیب به سنسور باید در کم ترین زمان آن را تعویض کرد.

از دلایل آسیب به سنسور یخچال فریزر بوش می توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  • خرابی سوکت سنسور فریزر
  • قطعی مدار برق
  • خرابی اتصالات
  • اتصال کوتاه

خراب بودن سنسور برفک زدایی باعث افزایش دمای کابین یخچال می شود

سنسورهای تعبیه شده درون کابین یخچال، با خاصیت برفک زدایی خود نقشی مهم در تنظیم دمای درون محفظه این وسیله خانگی دارد. در صورت آسیب دیدن این سنسورها، چشمک زدن یخچال فریزر بوش، نشانه ای برای آگاهی از این نقص است.

مهم ترین دلایل خرابی سنسور برفک زدایی عبارتند از:

  • به دلیل اتصال کوتاه بودن سنسور
  • خرابی سنسور
  • خرابی در ترمودیسک
  • قطعی سیم ها
  • خرابی سوکت سنسور
  • اختلال در برد الکترونیکی

خراب شدن سنسور هوای خروجی؛ پیچیده ترین نقص و عامل چشمک‌زدن یخچال فریزر

به دلیل خرابی سوکت سنسور هوا، مشکل در سنسور خروجی هوا و قطعی اتصالات میان مدار و برق، نقص در سنسورهای خروجی هوا به وجود می آید. این مشکل که برای رفع آن باید از تعمیرکاران ماهر کمک گرفت، یکی از پیچیده ترین دلایل چشمک زدن یخچال فریزر بوش است.

غبار گرفتن کویل های کندانسور؛ یک نقص خارجی و عامل چشمک زدن یخچال فیرزر بوش

کثیف بودن کویل های کندانسور یخچال بوش، پس از مدتی با ایجاد وقفه در فرآیند سرماسازی، باعث چشمک زدن یخچال فریزر بوش می شود. خاک گرفتن این قطعه خارجی پشت یخچال، باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود و این نقص را با چشمک زدن نشان می دهد. برای رفع این نقص باید بعد از باز کردن پنل پشتی یخچال، کویل های کندانسور را با استفاده از جارو برقی تمیز کرد. بهتر است این فرآیند دو بار در سال تکرار شود.

بررسی قطعات مختلف؛ راهکار اصلی رفع چشمک زدن یخچال فریزر بوش

از آن جایی که علت اصلی چشمک زدن یخچال، عدم تنطیم دمای مناسب کابین یخچال است، باید برای رفع این نقص قطعات موثر در تنظیم دمای مناسب یخچال را بررسی کرد. در بسیاری از موارد با رفع موانع موجود برای تنظیم دمای مناسب یخچال، چراغ چشمک زن این وسیله نیز از بین می رود. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم از تعمیرکاران ماهر در زمینه کمک بخواهید.

برای نصب و تعمیر لوازم خانگی بوش باید به نمایندگی تعمیر یخچال فریزر بوش مراجعه کنید. در اینجا فهرست و اطلاعات تماس نمایندگی های بوش در تهران ارایه شده است.

دکمه بازگشت به بالا