فرهنگ و هنر

برنامه نشست‌های «هفته کتاب» اعلام شد

این جلسات با مشارکت سازمان ها ، م institutionsسسات ، انجمن ها و سازمان های فعال در زمینه نشر در “هفته کتاب” برگزار می شود.

به گزارش باراناخبر ، به نقل از دفتر مطبوعاتی بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ، جلسات خانه کتاب و موسسه ادبیات ایران که با همکاری سازمان ها ، م institutionsسسات ، انجمن ها و سازمان های حوزه انتشار در هفته بیست و هشتم کتاب. همانطور که در زیر آمده است:

روز شنبه (24 نوامبر) از ساعت 10 تا 11:30 نشست “روابط و همکاری بین ناشران و تصویرگران” با حضور علی بوذری و سحر ترهنده ، با مشارکت انجمن تصویرگران ایران برگزار می شود. همچنین ، در این روز ، از ساعت 12:00 تا 13:30 جلسه “ویرایش در انتشارات (مسائل و رنج ها)” با حضور علیرضا فتاح ، محمدعلی معین فر و مهدی صالحی با مشارکت انجمن ویراستاران و هجی کردن. از ساعت 14:00 تا 15:30 نشست “بررسی عوامل م inثر در کاهش فروش کتاب” با حضور علیرضا داداشی ، سید محمد جواد مهدوی ، درگانی و جواد سارانی با مشارکت انجمن تجارت برگزار می شود.

در ادامه برنامه های این روز ، از ساعت 16:00 تا 17:30 جلسه ای با عنوان “انتشارات دانشگاه از دیدگاه ملی و بین المللی” با حضور سید عباس حسینینیک ، عبدالامیر نبوی و حمیدرضا شعیری برگزار می شود با مشارکت انجمن ناشران دانشگاه ، مرکز نشر دانشگاه و انجمن منتقدان ادبی. از ساعت 18:00 تا 19:30 نشست “آینده دانش و کتاب در پرتو تحولات فضای مجازی” با سخنرانی رضا ماهوضی و جبار رحمانی با مشارکت انستیتوی مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

همچنین در دومین روز از بیست و هشتمین دوره “هفته کتاب” ، یکشنبه (25 آبان) از ساعت 10:00 تا 11:30 ، برنامه “پیام طرقز” با حضور رحیم مخدومی ، مریم فردوسی و احمد شاکری با مشارکت انجمن ناشران دفاع مقدس و از ساعت 12:00 تا 13:30 نشست “تأثیر کتاب و کتابخوانی در تقویت تحمل افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب” برگزار می شود با حضور سپهر هاشمیان ، ندا موحدی پور و زینب فری زاده با مشارکت کتابخانه و موزه ملک.

در ادامه برنامه های این روز ، از ساعت 14:00 تا 15:30 جلسه ای با عنوان “نقش زنان در تولید و ترویج کتاب” با حضور دکتر الهام ملک زاده و مهتاب مردافرد با مشارکت انجمن محققان تاریخ زنان. از ساعت 16:00 تا 17:30 نشست “روابط بین الملل و دیپلماسی مبتنی بر کتاب” با حضور حسن خداوردی و غلامرضا کریمی با مشارکت انجمن روابط بین الملل و از ساعت 18:00 تا 19:30 جلسه “کتابشناسی نظرات جدید در خاورمیانه” با حضور قدیر نصری ، رحمان قهرمان پور ، مهدخت ذاکری و فرزاد پورسید با مشارکت مرکز تحقیقات علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه.

روز دوشنبه (5 آبان) از ساعت 10 تا 11:30 جلسه “توسعه زبان فارسی در جهان و بهترین ارائه ایران” با حضور رضا مراد صحرایی ، ایوب دهقانکار ، شهروز فلاحت پیشه و مسعود حسنی با مشارکت بنیاد سعدی. همچنین از ساعت 12:00 تا 13:30 جلسه ای با عنوان “نقش مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تاریخ نگاری جنگ” با حضور محمد جواد اکبرپور بازرگانی ، مرتضی قاضی ، محمد عرفان برگزار می شود. کریم و روح الله بابانژاد با مشارکت سازمان دفاع مقدس و سازمان تحقیقات.

در ادامه برنامه های این روز از ساعت 14:00 تا 15:30 نشست “بازاریابی در حوزه کتاب” با حضور هرمز مهرانی ، گلاره مرتضایی و محمدرضا مهدوی با مشارکت انجمن بازار و جلسه از ساعت 16:00 تا ساعت 17:30 با حضور دکتر برگزار می شود. ابراهیم خدایار ، محسن حاجیزینه العابدینی و فواد مولودی با مشارکت انجمن منتقدان ادبی و شبکه کتابخوانی در کشور.

از ساعت 18:00 تا 19:30 برنامه “ترویج فرهنگ مطالعه در ایران نسبت به سایر کشورها” با حضور محمد سمیعی ، روح الله حسینی و دکتر برگزار می شود. احمد شاکری با مشارکت دانشکده مطالعات جهان ، دانشگاه تهران.

در چهارمین روز این هفته از هفته کتاب ، سه شنبه (27 آبان) از ساعت 10 تا 11:30 جلسه “بررسی و آسیب شناسی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران” با حضور محمد برگزار می شود علی مهدویراد ، رضا اکبری ، نعمت الله فاضلی ، داریوش مطلبی و رضا مختاری انجام شود.

همچنین نشست از ساعت 12 تا 13:30 “کشف آخرین آثار منتشر شده توسط ناشران و نویسندگان اقلیت های دینی” با حضور آرتوف ظهرابیان ، بهنام مبارکه ، فرزانه گشتاسب ، دیناز دهنادی و آرش آبایی با مشارکت دفتر انجمن ها فرهنگ و سازمانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشست “نقش کتاب به عنوان ارتباط بین فرهنگی و بین نسلی” از ساعت 14:00 تا 15:30 با حضور غلامرضا امیرخانی ، ابراهیم افشارزنجانی و اسماعیل حسن زاده با مشارکت برگزار می شود انجمن تاریخ ایران.

در ادامه برنامه های این روز از ساعت 16:00 تا 17:30 نشست “وقف دانش برای حفظ فرهنگ و آموزش” با حضور نصرالله حدادی و پیمان سمندری با مشارکت کتابخانه موزه ملک و از ساعت 18: 00 تا 19:30 “نوجوان” با حضور محمد گودرزی دهریزی ، مریم جلالی ، مهدی قنواتی و فهیمه شانه با مشارکت انجمن ویراستاران برگزار می شود.

روز چهارشنبه (28 نوامبر) از ساعت 10 تا 11:30 جلسه “بررسی و آسیب شناسی جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران” با حضور احمد علی حیدری ، احمدرضا رحیمی ریسه و سعید عدالت نژاد برگزار می شود . همچنین از ساعت 12 تا 13:30 جلسه ای با عنوان “آشنایی با وضعیت بازارهای مبادله کمک هزینه و نقش پروژه های حمایتی” با مشارکت مریم رونق ، علی عرب زاده و علیرضا نوری زاده با مشارکت دفتر دفتر برگزار می شود. انجمن ها و سازمان های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

از ساعت 14:00 تا 15:30 این روز جلسه ای با موضوع “نقش سازمان های دولتی در اقتصاد نشر: فرصت ها و تهدیدها” با حضور هومن حسن پور ، مهدی اسماعیلی و مهدی عمرانلو با مشارکت اتحادیه اتحادیه اروپا برگزار می شود. ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه تعاون ناشران آشنا.

همچنین از ساعت 16:00 تا 17:30 نشست “نشر ایران در گام دوم انقلاب” با حضور مصطفی اکبری ، محمدعلی مرادیان و مهدی صفایی منش با مشارکت انجمن ناشران انقلاب اسلامی و از ساعت 18:00 تا ساعت 19:30 نشست “نقش مgenciesسسات ادبی در پویایی اعطا و ترجمه معکوس” با حضور افشین شهناطبر ، احمد ذولم ، علیرضا نوری زاده و محمدرضا اربابی با مشارکت انجمن مترجمان برگزار می شود.

روز پنجشنبه (20 نوامبر) از ساعت 10:00 تا 11:30 نشست “جامعه و انتشارات در ایران” با حضور جبار رحمانی و دکتر صالح زمانی با مشارکت انجمن جامعه شناسی و از ساعت 14:00 تا 15:30 نشست “ویرایش متون دینی” با حضور راضیه حقیقت ، محمدمهدی باقری و شیوا خلیلی با مشارکت انجمن ویرایش و هجی برگزار می شود.

از ساعت 16:00 تا 17:30 این روز جلسه ای با موضوع “ویرایش جزئیات در متن های ترجمه شده” با حضور امید طبیب زاده ، آبتین گلکار ، هومن عباسپور و امیرحسین وزیری با مشارکت انجمن ویراستاران برگزار می شود. .

در آخرین روز از هفته بیست و هشتم کتاب جمهوری اسلامی ایران ، جمعه (20 نوامبر) از ساعت 10 تا 11:30 جلسه ای با موضوع “مسائل فرهنگی اجتماعی تاج و پیامدهای آن” با حضور مهدی مولایی ، آرانی و سید مجید امامی با مشارکت دفتر تبلیغات سمینار موسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی قم و نشست “عدم حمایت و چاپ کتاب برای افراد معلول (راهکارها و پیشنهادات)” از ساعت 14 برگزار می شود. : 00 تا 15:30 با حضور منصور برجیان و منصور شادکام با مشارکت انجمن نابینایان و معلولین.

همچنین از ساعت 16:00 تا 17:30 نشست “جشن پیشکسوتان ویرایش” با حضور مهدی صالحی با مشارکت انجمن ویرایش و هجی و از ساعت 18:00 تا 19:30 جلسه “جشن مترجمان برگزیده و ستار جلیل زاده »با حضور محمدرضا اربابی و با مشارکت انجمن مترجمان برگزار می شود.

این برنامه ها عملا به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند این جلسات را مستقیماً از طریق اینستاگرام موسسه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneyeketab @ دنبال کنند.

بیست و هشتمین دوره “هفته کتاب” جمهوری اسلامی ایران از 15 تا 20 نوامبر 2016 با شعار “دانش ؛” “مانایی” برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا