حوادث

آخرین وضعیت امدادرسانی در زلزله خراسان جنوبی/ اسکان اضطراری ۴۶۵ تن

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به زلزله 5.1 ریشتری که عصر دیروز مناطقی در خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار داد، آخرین وضعیت این مناطق را تشریح و از اسکان اضطراری 465 نفر تا کنون خبر داد.

مرتضی مرادی پور در گفت وگو با باراناخبر وی در خصوص جزئیات اقدامات نجاتگران سازمان امداد هلال احمر پس از وقوع زلزله 5.1 ریشتری در خراسان جنوبی گفت: دقایقی پس از وقوع زمین لرزه تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده اعزام شدند و خوشبختانه. علیرغم شدت تقریباً زیاد زمین لرزه، خسارت کمی داشته، وارد ساختمان ها نشده و تنها در مواردی شاهد ترک خوردگی در دیوارهای ساختمان های قدیمی بودیم. برخی از خانه های قدیمی و متروکه نیز ویران شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون این مناطق تحت تاثیر حداقل شش پس لرزه قرار گرفته اند، گفت: در این راستا تیم های امدادی در آماده باش کامل هستند. همچنین کمپ اسکان اضطراری نیز راه اندازی شده و در حال حاضر 465 نفر در این مناطق اسکان داده شده اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه چهار کامیون با تجهیزات و اقلام مورد نیاز به این مناطق اعزام شده است، گفت: در مجموع تاکنون 93 چتر، 186 تخته فرش، 101 مشعل و همچنین مقادیری نایلون و پتو وجود دارد. . بین مردم زلزله زده توزیع شد.

به گفته وی، در مجموع 12 تیم امدادی شامل بیش از 50 امدادگر در عملیات امداد و نجات در این مناطق شرکت کردند و تمامی امدادگران این مناطق در آماده باش کامل هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا