عمومی

خط انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی وارد مرحله اجرایی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا عباس زاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به شرق ایران یکی از اولویت های دولت در حوزه تامین آب است، گفت: کمبود آب در این ولسوالی به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور برای مصارف صنعتی عملیاتی و در حال اجراست ادامه داد: این طرح برای سیستان و بلوچستان تعریف شده است. فاز اول

عباس زاده ادامه داد: افق اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان برای خراسان جنوبی تا سه سال آینده مشخص شده است. 1404.

وی با اشاره به اینکه در افق اجرای این طرح 280 میلیون مترمکعب آب برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است، افزود: همچنین 60 میلیون مترمکعب برای صنعت و خدمات برای خراسان جنوبی و 120 میلیون مترمکعب برای صنعت و خدمات اختصاص می یابد. در هراسان رضوی.پیدا خواهد کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه با اجرای طرح های انتقال آب از دریای عمان، نیاز آبی بخش صنعت به صورت پایدار تامین می شود، گفت: علاوه بر این انتقال آب از دریای عمان، پروژه انتقال آب خلیج فارس برای صنایع پیگیری می شود.

عباس زاده با اشاره به اینکه خط اصلی انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان در استان کرمان تعیین و اجرا شده است، گفت: خط انتقال آب از دریای عمان نسبت به طرح انتقال از خلیج فارس باید مسیر هموارتری را طی کند.

وی افزود: به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اجرای این طرح برای خط لوله آب شرق کشور و خراسان جنوبی در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از نظر کارشناسان هزینه اجرای طرح انتقال از دریای عمان برای استان هایی مانند خراسان جنوبی و خراسان رضوی و به طور کلی استان های جنوبی کمتر است. و سرعت اجرای آن بیشتر است.

عباس زاده گفت: با وجود اینکه تامین آب خراسان جنوبی از خلیج فارس در حال پیگیری است اما این پروژه به دلیل ناهمواری مسیر زمان بیشتری را می برد.

دکمه بازگشت به بالا