عمومی

آزمایشگاه تخصصی زرشک در خراسان جنوبی راه اندازی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

احمد بیکس در گفتگو با خبرنگار آنلاین بابیان اینکه مشکل صادرات زرشک میکروبی است اظهار داشت: بازاریابی و فروش عمده ترین مشکل زرشک در استان است.

وی با بیان اینکه زرشک توسط عوامل مختلف با کیفیت های مختلف خریداری و مخلوط می شود ، ادامه داد: این موضوع مشکلاتی را در ارائه محصول بعدا در بازارهای صادراتی ایجاد می کند.

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مزارع آرایشگری باید توسط همه کشاورزانی که سطح زیر کشت آنها بیش از دو هزار متر است ، ایجاد شود ، گفت: در زمینه فروش و بسته بندی آرایشگاه تازه ، ما داریم برای ورود ویژه

وی افزود: اگر بتوانیم حداقل 20 درصد محصول زرشک را به بازار تازه بیاوریم ، حجم عظیمی از مشکلات کشاورزان کاهش می یابد.

بیکس خواستار ایجاد آزمایشگاه تخصصی زرشک و تامین منابع مالی آن شد و گفت: ما در زمینه زرشک سازمان های قوی نداریم و قوی بودن تنها به معنای مالی نیست ، بلکه باید یک سازمان مورد قبول همه باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی در زمینه زرشک باید به طور خلاصه بیان شود ، ادامه داد: زرشک در کشور مورد غفلت قرار گرفته است و راه حل آن حضور در نمایشگاه ها ، معرفی یک برند خاص و تولید محصولات فرآوری شده است.

وی با بیان اینکه 17 نوع محصول زرشک تأیید شده است ، ادامه داد: ما نمی توانیم زرشک را با تولید محصولی از آن ذخیره کنیم ، ما باید دامنه محصولات را گسترش دهیم.

دکمه بازگشت به بالا