اقتصادی

آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده و آلوده به نفت مسجدسلیمان

باراناخبر / خوزستان رئیس بنیاد مسکن وضعیت اخیر بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و پروژه انتقال مناطق آلوده به نفت و گاز شهر را تشریح کرد.

اکبر نیکزاد در حاشیه بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان و پروژه انتقال مناطق آلوده به نفت و گاز که امروز 26 شهریور انجام شد ، گفت: نیز تعمیر شد

به گزارش باراناخبر ، وی افزود: در بحث تعمیر واحدهای آسیب دیده از زلزله باید 7500 واحد تعمیر می شد و کار تعمیر همه واحدها به پایان رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: در بحث واحدهای تخریب و بازسازی ، 1400 واحد باید بازسازی می شد که از این تعداد 860 واحد تعمیر شده است.

نیکزاد تصریح کرد: در حال حاضر خانواده ها در 860 واحد اسکان یافته زندگی می کنند. همچنین 540 واحد باید جابجا می شد و با اقدامات فنی ، زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها تأمین می شد.

وی افزود: در حال حاضر طراحی سایت این واحدها به تصویب کمیسیون ماده 5 رسیده است و در حال حاضر پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه آماده سازی این شهر انجام شده است. حدود 30 میلیارد دلار برای تأمین زیرساخت های آب ، برق و گاز در این شهر هزینه شده است و کار این زیرساخت در مراحل پایانی است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: 540 واحد مورد بحث عموماً در مرحله انجماد و برخی از واحدها در مرحله نجاری هستند.

نیکزاد با اشاره به جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز گفت: با همکاری وزارت نفت ، 459 واحد نیاز به بهسازی داشت که حدود 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهسازی این واحدها در محدوده ماه آینده. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا