علمی و پزشکیکسب و کار برتر ایرانی

مقایسه قهوه گانودرما با قارچ گانودرما 

احتمالا تا به حال نام قارچ گانودرما یا قهوه گانودرما را شنیده اید و به همین دلیل است که آن را در اینترنت جست و جو کرده و حال اینجا به مطالعه راجع به آن می پردازید. امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های افراد حفظ سلامتی و بالا بردن ایمنی بدن است خبر خوب این که به لطف پیشرفت علم مکمل های غذایی و دارویی بسیاری تولید و عرضه می شود یکی از این مکمل های غذایی قارچ گانودرما است که دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است. تاریخچه این قارچ به حدود چهارهزار سال پیش باز می گردد. این قارچ، یک نوع قارچ قرمز رنگ با طعمی تلخ است که روی درختان مسن و کهن رشد می کند.

این قارچ برای اولین بار توسط چینی ها کشف شد و از طریق کشورهایی مانند ژاپن، کره و چین به سراسر دنیا معرفی شد. قارچ گانودرما به دلیل خواص مفید بسیاری که دارد به نام پادشاه گیاهان نیز شناخته می شود. از خواص درمانی بسیار مفید این قارچ می شود به درمان بدن درد، کنترل قند خون، درمان سرطان، بیماری های کبدی و … اشاره کرد. قهوه گانودرما از پودر قارچ گانودرما و دانه های برشته شده قهوه تشکیل شده است که تاریخچه این قهوه نیز به دو هزار سال پیش باز می گردد. این قهوه دارای کافئین کمتری نسبت به قهوه های گانودرما است، همچنین مواد مغذی بسیاری را در خود دارد. از خواص این قهوه می توان به بهبود خواب، پایین آمدن سطح استرس و اضطراب، کاهش احساس خستگی، تسکین دردهای سینوسی و … اشاره کرد.

قارچ گانودرما خالص و اصل چیست؟

قارچ گانودرمای خالص و اصل، قارچی قرمز رنگ است که روی تنه درختان بسیار کهن و پیر مانند افرا و بلوط و … می روید. این قارچ دارای طعم بسیار تلخی است و مانند سایر قارچ ها از 90 درصد آب و 10 درصد مواد مغذی و معدنی تشکیل شده است؛ اما این 10 درصد مواد مغذی و معدنی آنقدر بر سیستم ایمنی و سلامتی بدن تاثیرگذار است که این قارچ را به عنوان پادشاه داروهای طبیعی در جهان می شناسند. نام علمی این قارچ، گانودرما لوسیدوم است. قهوه فوری سوپریم برای زگیل تناسلی راهی قطعی برای درمان مشکلات شما .

قارچ گانودرما دارای گونه ها و انواع مختلفی در اقصی نقاط دنیا است که رنگ های سیاه، قرمز و زرد از گونه های آن است؛ در این میان گونه قرمز رنگ آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این قارچ به نام های دیگری از جمله رشی و لینگ زی مشهور است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که این قارچ در طبیعت بسیار کمیاب بوده و به همین دلیل است که به شکل پرورشی تولید می شود. ترکیبات بیولوژیکی شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی، فیبر، انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین B، انواع مواد معدنی، پتاسیم، کلسیم، منیزیوم، فسفر، آهن، روی و مس است. همچنین ترکیبات فعال در این قارچ شامل استروئید، نوکلئوتیدها، پلی ساکاریدها، تری ترپن ها، پپتیدوگلیکان ها، آنتی اکسیدان ها و فنل می باشد.

خاصیت قارچ گانودرما خالص

همان طور که در بالا توضیح دادیم این قارچ دارای مواد و ترکیبات ارزشمند بسیاری است. به طوری که گفته می شود: پس از مصرف آن حدود چهارصد ماده ارزشمند به بدن وارد می شود و وجود این ترکیبات کمیاب و بسیار ارزشمند در گانودرما موجب بر طرف کردن انواع نیازهای بدن می شود. در ادامه به معرفی انواع خاصیت های قارچ گانودرما می پردازیم. برای اینکه بتوانیم مقایسه ای بین قارچ گانودرما خالص و قهوه گانودرما داشته باشیم در ادامه به خاصیت های مختلف قارچ گانودرما می پردازیم. تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از خواص بسیار مهم قارچ گانودرما افزایش و است به طوری که باعث تقویت فعالیت گلبول های سفید بدن می شود. درواقع با مصرف این قارچ عملکرد گلبول های سفید به خصوص گلبولی به نام “سلول های کشنده طبیعی” در بدن افزایش می یابد، این سلول قادر است که انواع عفونت ها و سرطان ها را در بدن از بین ببرد.

همچنین این قارچ باعث افزایش نوع دیگری از گلبول های سفید به نام لنفوسیت می شود. لنفوسیت ها قادر هستند که با انواع عفونت ها و همچنین رشد تومور در بدن مقابله کنند. پیشگیری و کنترل سرطان قارچ گانودرما با افزایش سیستم ایمنی بدن و همچنین تولید لنفوسیت ها به مبارزه و می پردازد. وجود گانودریک اسید باعث ایجاد  پروتئین های موجود در مغز استخوان می شود و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. وجود گانودریک اسید در این قارچ به مبارزه با سرطان کبد نیز می پردازد. همچنین این قارچ با تولید اینترلوکین-2 با انواع متفاوتی از سرطان ها مبارزه می کند. خرید قهوه سوپریم دکتر بیز برای لاغری میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد .

تحقیقات نشان می دهد که مصرف این قارچ  تاثیر مثبت زیادی روی هورمون تستسترون می گذارد و به مبارزه با سرطان پروستات می پردازد. بنابر توضیحات ارائه شده گانودرما لوسیدوم با افزایش و تقویت گلبول های سفید به مبارزه با سلول های سرطانی می پردازد و انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سرطان خون، کبد و پروستات را درمان می بخشد. بهبود و کنترل زگیل تناسلی یا HPV از جمله بیماری های ویروسی است که هیچ درمان قطعی ندارد؛ اما می توان با استفاده از داروهای مختلف از انتقال آن جلوگیری کرد. گانودرما لوسیدوم دارای خواص ضد ویروس است و مصرف آن می تواند عملکرد این ویروس در بدن را کاهش دهد. مصرف مداوم قارچ گانودرما به دلیل داشتن موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شد و زائده های ناشی از HPV را بهبود می بخشد.

ضد استرس و افسردگی گانودرما لوسیدوم به بهبود خواب کمک می کند. همان طور که می دانید خواب آرام در از بین رفتن استرس، خستگی و افسردگی تاثیر بسزایی دارد. همچنین تحقیقات نشان داده مصرف این قارچ به درمان بیماری نور استنیا (نوعی بیماری ضعف اعصاب) کمک می کند و باعث کاهش انواع درد، سردرد، سرگیجه و زودرنجی می شود. درمان اختلالات روانی یکی از خواص قارچ گانودرما آرام بخش بودن آن است. این اثر آرام بخشی باعث می شود. همچنین تحقیقات نشان داده مصرف منظم این قارچ به بیماران آلزایمری بسیار کمک می کند. سلامت قلب

تحقیقات ثابت می کند که آنتی اکسیدان موجود در قارچ گانودرما باعث کاهش فشار خون و گلوگز در بدن می شود. همچنین اسید گانودریک موجود در قارچ لوسیدوم به جلوگیری از تجمع پلاکت ها و کاهش کلسترول می شود که این امر از ایجاد حمله قلبی جلوگیری می کند. تنظیم قند خون وجود پلی ساکاریدها در گانودرما لوسیدوم باعث در بدن می شود. البته ذکر این نکته لازم است که قارچ گانودرما به نوع دو کمک می کند. در واقع این قارچ به بهبود سطح انسولین پلاسما کمک خواهد کرد. خاصیت آنتی اکسیدانی آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که از آسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری می کنند. در قارچ گانودرما آنتی اکسیدان زیادی وجود دارد که مصرف این نوع قارچ می تواند از خون در برابر آسیب های اکسیداتیو کمک کند.

تفاوت قهوه گانودرما و قارچ گانودرما در چیست؟

تفاوت بین قهوه گانودرما و قارچ گانودرما خالص در این است که قهوه گانودرما یک محصول فرآوری شده از قارچ گانودرما خالص است. به عبارتی دیگر قهوه گانودرما ترکیبی از قهوه و عصاره گانودرما است. این طور در نظر بگیرید که بخش زیادی از قهوه گانودرما را دانه های قهوه یا شکلات و … تشکیل می دهند درست است که قهوه گانودرما تمام خواص قارچ گانودرما را دارد ولی زمانی که به میزان یکسان از هر یک داشته باشم میزان خواص قارچ گانودرما خالص بسیار بیشتر از قهوه گانودرما می باشد که درصد کمتری قارچ گانودرما دارد. اینطور در نظر بگیرید اگر قارچ گانودرما را جهت درمان بیماری خود استفاده می کنید و بخواهید از قهوه گانودرما استفاده کنید شاید چند سال طول بکشد تا بیماری رفع شود ولی اگر قارچ خالص استفاده کنید این دوره تا 6 ماه کاهش پیدا می کند و همینطور هزینه های پرداختی شما نیز بسیار کمتر از حالتی است که شما قهوه گانودرما استفاده می کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا