عمومیکسب و کار برتر ایرانی

مقدار کالری قهوه ترک

در این مقاله قصد داریم تا میزان کالری انواع قهوه و کافی میکس های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین تأثیر مصرف قهوه بر سلامتی بدن را مورد مطالعه قرار دهیم.افزایش میزان مصرف دکتر بیز قهوه فوری لاته در سراسر جهان، باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال اطلاعات جامع درباره تأثیرات مصرف قهوه بر سلامتی خود باشند.قهوه، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. میزان کالری یک ماده غذایی، به میزان انرژیی که در آن دیده می‌شود، اشاره دارد. با توجه به اینکه قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها است، بررسی میزان کالری آن می‌تواند برای خوانندگان مفید واقع شود.قهوه، در انواع مختلفی مانند قهوه اسپرسو، لاته، کاپوچینو، کورتادو، آمریکانو و لاته های طعم دار، به مانند کارامل ماکیاتو و موکا و کافی میکس و… تهیه می‌شود.

هر نوع قهوه، دارای میزان کالری متفاوتی است. در ادامه، به توضیح میزان کالری هر یک از این انواع قهوه پرداخته خواهد شد.

میزان کالری قهوه آمریکانو

میزان کالری قهوه آمریکانو (Americano) بستگی به حجم و ترکیب قهوه و آب دارد. قهوه آمریکانو از ترکیب قهوه اسپرسو و آب جوش تهیه می‌شود. معمولاً یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) قهوه آمریکانو بدون شیر و شیرین کننده، حدود 7 کالری دارد. با اضافه کردن شیر و شیرین کننده، میزان کالری مصرفی افزایش می‌یابد. به طور مثال، اضافه کردن یک قاشق چایخوری شکر و یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) شیر سه درصد چربی به قهوه آمریکانو، حدود 162 کالری اضافه می‌کند. لذا برای کاهش میزان کالری در قهوه آمریکانو، می‌توان از شیر کم چربی یا شیر سویا و شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل و… به جای شکر استفاده کرد.

  • میزان کالری موجود در یک لیوان آمریکانو (240 میلی لیتری)= 24 کیلو کالری
  • میزان کالری موجود در یک لیوان آمریکانو با شیر (240 میلی لیتری) + یک پیمانه شکر + شیر=  186 کیلو کالری

میزان کالری قهوه فرانسه

میزان Kcal در فرانسه بستگی به نوع و حجم قهوه دارد. مقدار انرژی و کالری موجود در قهوه فرانسه سیاه (French Press Black Coffee) بدون شیر و شیرین کننده، در حدود 78 کالری در هر پیمانه (236 میلی‌لیتر) است. این میزان کالری، از طریق چربی موجود در قهوه به دست می‌آید. با توجه به میزان کالری پایین قهوه فرانسه، می‌توان آن را به عنوان یک گزینه سالم برای شروع روزن دانست. اما اگر قهوه فرانسه با شیر و شیرین کننده مصرف شود، میزان کالری آن طبیعتا افزایش می‌یابد.

  • میزان کالری موجود در یک لیوان قهوه فیلتری فرانسه (240 میلی لیتری)= 78 کیلو کالری

کالری موجود در قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو، یکی از نوشیدنی‌های قهوه‌ای محبوب است که از دانه‌های قهوه تهیه می‌شود. در هر فنجان قهوه اسپرسو (30 میلی لیتر)، میزان کالری تقریباً 22 کیلو کالری است. این میزان کالری، از طریق چربی موجود در قهوه به دست می‌آید. با توجه به میزان کالری پایین قهوه اسپرسو، می‌توان آن را به عنوان یک گزینه سالم برای شروع روز دانست.

با میزان کالری انواع قهوه آشنا شوید

برای بدست آوردن تقریب هر شات اسپرسو ما 30 میلی لیتر حجم قهوه شما را و فاقد هرگونه افزودنی در نظر گرفته ایم.

  • یک فنجان اسپرسو سینگل= 22 Kcal
  • یک فنجان اسپرسو دابل= 44 Kcal
  • کالری اسپرسو ماکیاتو= 82 Kcal

میزان کالری قهوه لاته

قهوه لاته، یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های قهوه‌ای است. در هر فنجان قهوه لاته (240 میلی لیتر)، میزان کالری تقریباً 233 کالری است. این میزان کالری، از طریق شیر و شکر موجود در قهوه به دست می‌آید. برای کاهش میزان کالری در قهوه لاته، می‌توان از شیر کم چرب یا شیر سویا استفاده کرد.

  • مقدار کالری یک لیوان لاته= 233 کیلو کالری
  • مقدار کالری یک لیوان لاته کوچک (پیکولو لاته)= 150 کیلو کالری

میزان کالری موکا

همان طور که میدانیم موکا نوعی نوشیدنی بر پایه لاته میباشد، با این تفاوت که دارای مزه شکلاتی درون خود است بنا براین میزان کالری موجود در یک لیوان 240 میلی لیتری برابر با 394 کیلو کالری میباشد.

ببینید : نحوه خرید قهوه گانودرما از شرکت بیز

کالری یک فنجان قهوه ترک

در دو حالت با شکر و بدون شکر به ازای هر فنجان قهوه ترک میزان کالری موجود در این نوشیدنی را بررسی میکنیم.

  • مقدار کالری یک فنجان قهوه ترک بدون افزون شکر= 5 Kcal
  • کالری موجود در یک فنجان قهوه ترک حاوی شکر= 86 Kcal

میزان کالری قهوه کاپوچینو

قهوه کاپوچینو، یکی دیگر از نوشیدنی‌های قهوه‌ای محبوب است. در هر فنجان قهوه کاپوچینو (144 میلی لیتر)، میزان کالری تقریباً 144 کالری است. این میزان کالری، از طریق شیر و شکر و کفی شیرین موجود در قهوه به دست می‌آید. برای کاهش میزان کالری در قهوه کاپوچینو، می‌توان از شیر کم چرب یا شیر سویا استفاده کرد و همچنین استفاده از شکر کمتر یا شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل، انار و غیره را ترجیح داد.

چه میزان کالری در یک فنجان قهوه شما وجود دارد؟

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرمصرف در جهان است که بخش زیادی از محبوبیت آن به دلیل کافئین موجود در آن است.

در حالی که قهوه ساده می‌تواند باعث افزایش انرژی شود، تقریباً هیچ کالری ندارد. ولی، افزودنی‌های رایج مانند شیر، شکر و سایر طعم دهنده‌ها باعث افزایش کالری در آن می‌شوند.

در این مقاله مقدار کالری موجود در نوشیدنی‌های رایج قهوه بررسی شده است.

نوشیدنی‌های قهوه می تواند چاق کننده باشد.

این نکته به این بستگی دارد که چه ماده ی دیگری را به قهوه خود اضافه می‌کنید، و همچنین به چه مقدار آن را می‌نوشید. بنابراین ممکن است کالری بیشتری از آنچه فکر می‌کنید به همراه لذت بردن از قهوه به مصرف می کنید.

این امر به ویژه در مورد کسانی صادق است که بیش از یک قاشق غذاخوری خامه یا شیر به قهوه خود اضافه می‌کنند و شکر زیادی مصرف می کنند.

نوشیدن قهوه بولت پروف (Bulletproof) به عنوان نمونه، که با مخلوط کردن قهوه دم شده با کره و روغن نارگیل یا روغن تری‌گلیسیرید مضاعف (MCT) ساخته می‌شود، همچنین می‌تواند مقدار قابل توجهی کالری را به میزان کالری روزانه شما اضافه کند.

اگر کالری دریافتی خود را کنترل می‌کنید و یا سعی در کاهش وزن دارید، ممکن است بخواهید مصرف نوشیدنی‌های قهوه که مقادیر زیادی شکر، شیر، خامه و یا طعم دهنده دارند را در رژیم خود محدود کنید.

علاوه بر کالری، نوشیدنی‌های قهوه که شیرین هستند به طور معمول دارای شکر اضافه شده هستند. مصرف زیاد شکر ممکن است با مسائل بهداشتی مانند بیماری‌های قلبی، اضافه وزن و کنترل ضعیف قند خون مرتبط باشد.

سخن پایانی

قهوه معمولی دارای مقدار کالری بسیار پایینی است. با این حال، چندین افزودنی محبوب به قهوه مانند شیر، خامه و شکر حاوی کالری بالایی هستند. تخفیف ویژه قیمت قهوه ماسالا دکتر بیز را از ما بخواهید.

در حالی که مصرف این نوشیدنی‌ها به میزان معمول نگران کننده نیستند، نوشیدن بیش از حد از آنها ممکن است شما را به مصرف کالری زیادی سوق دهد.

اگر در مورد اینکه چه میزان کالری در قهوه محبوب شما موجود است، میتوانید به جدول این مقاله نگاهی بیاندازید.

دکمه بازگشت به بالا