اجتماعی

فوت ۲ بیمار کرونایی در خراسان رضوی/با این روند به‌ زودی وارد وضعیت قرمز می‌شویم

باراناخبر/ خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته 2 مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا داشتیم، گفت: اگر این روند افزایش بیماری کرونا ادامه یابد. به زودی از وضعیت زرد ویروس کرونا خارج می شود و وارد وضعیت قرمز می شود. خواهیم بود.

دکتر در گفت وگو با باراناخبر، محمد پهلوان گفت: یک هزار و 112 نفر در روز گذشته به مراکز جامع خدمات بهداشتی و درمانی منتخب و اورژانس کرونا مراجعه کرده اند که نسبت به 10 روز گذشته 2.5 برابر افزایش داشته است.

وی ضمن اشاره به افزایش 50 درصدی بستری‌های جدید مبتلا به کرونا نسبت به 10 روز گذشته، گفت: در روز گذشته 120 بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد 107 بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. . همچنین ۲۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱۰ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

پهلوان ادامه داد: 43 بیمار کرونا در بخش مراقبت های ویژه استان بستری هستند که از این تعداد 36 بیمار از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

رئیس کمیسیون رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شدت شیوع ویروس کرونا در بین شهروندان رو به افزایش است، تاکید کرد: عموم مردم نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام و اقدامات لازم را انجام دهند. یک یادآوری در اسرع وقت دوز مصرف کنید. همچنین رعایت نکات بهداشتی، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شیوع این بیماری جلوگیری می کند. در حال حاضر مراکز واکسیناسیون از نظر موجودی واکسن در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و انواع واکسن ها در این مراکز موجود است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا