اجتماعی

روند افزایشی بستری بیماران کرونا در خراسان رضوی  

باراناخبر/ خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند رو به رشد بستری شدن بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در مناطق تحت پوشش این دانشگاه و خراسان رضوی ادامه دارد.

دکتر. محمد پهلوان با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 118 بیمار مبتلا به یا مشکوک به عروق بیماری کرونا در مراکز درمانی وابسته به این دانشگاه پذیرش شده اند، تاکید کرد: در حال حاضر 311 بیمار مبتلا به عروق بیماری کرونا یا مشکوک به عروق بیماری کرونا. بسته به دانشگاه در مراکز درمانی بستری شده اند که 82 بیمار در بخش احیا بستری شده اند.

وی با تاکید بر اینکه روند ارجاع در مراکز سرپایی افزایش چشمگیری داشته است، گفت: بهترین راه برای جلوگیری از ورود تاج جدید رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کوید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی سطوح خدمات در حوزه سلامت آمادگی کامل برای ارائه خدمات به بیماران را دارد. این در مورد احترام به دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی است. استفاده از ماسک و همچنین انجام واکسیناسیون.

پهلوان تاکید کرد: پس از پنج تا شش ماه پس از دریافت نوبت دوم واکسن، ایمنی بدن در برابر ویروس کووید 19 کاهش می یابد. مصرف نوبت سوم و حفظ بدن در برابر کرونا است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی تاکید کرد: افراد در صورت بروز علائم شبیه سرماخوردگی می توانند برای بررسی های بیشتر به مراکز درجه یک که شامل مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک ها می شود مراجعه کنند و از بستری شدن مستقیم خودداری کنند. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا