فرهنگ و هنر

لزوم رسیدگی به جاده‌ها در خراسان رضوی برای خدمت شایسته به زائران 

باراناخبر/ خراسان رضوی معاون حقوقی و امور استان های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اعتبارات خوبی برای ساماندهی راه های خراسان رضوی منتهی به مشهد در نظر گرفته شده و نهضتی برای تقویت مجتمع های راه های بین استانی ایجاد شده است. ارائه خدمات شایسته و ضروری به زائران.

جواد واحدی در مراسم تجلیل از خادمان زائران دهه گذشته صفر گفت: با همکاری همه نهادها و مردم اقدامات بزرگی برای خدمت رسانی به زائران انجام شد. امسال با توجه به اینکه ایام کرونا را پشت سر گذاشته بودیم و مشتاقان زیارت حضرت رضایی (ع) از سراسر کشور به مشهد شتافتند، با خیل عظیم مسافران و زائران مواجه شدیم.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، ستادی از دولت به ریاست دکتر. مخبر معاون اول رئیس جمهور و دبیر این ستاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود. ستادی در وزارتخانه تشکیل شد و برنامه ریزی خوبی برای سفر زائران به خراسان رضوی انجام شد.

واحدی گفت: استان های در مسیر خراسان رضوی مانند مازندران، گلستان، سمنانی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی خدمات رسانی کردند و به زائران کمک کردند تا به راحتی و با عنایت امام رضا (ع) به استان ما سفر کنند. زائران خوب بودند خدمت کرده است.

اسکان بیش از 4 میلیون زائر در دهه گذشته صفر

سجید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: با تلاش و برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی اردوی خدمت رسانی به زائران در دهه صفر گذشته برنامه ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از تمامی ظرفیت های گردشگری و اقامتی پیش بینی شده بود افزود: 3900 واحد اقامتی در مرکز استان از 24 شهریور تا 7 آنلاین به زائران خدمات رسانی کرده اند تا زائران در آسایش کامل به زائران مراجعه کنند.

موسوی ادامه داد: حدود 80 درصد زائران زمینی با وسایل نقلیه شخصی، پنج درصد با وسایل حمل و نقل عمومی، حدود هفت درصد به صورت کاروانی پیاده، پنج درصد از طریق حمل و نقل ریلی و سه درصد از طریق سیستم حمل و نقل هوایی وارد می شوند. به مشهد سفر کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت 46 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده اند، گفت: در دهه صفر گذشته بیش از چهار میلیون نفر در واحدهای اقامتی اسکان داده شده اند.

وی به لزوم کمک به استان خراسان رضوی برای ارائه خدمات به زائران اشاره و تصریح کرد: تقاضا داریم ستاد خدمات رسانی به زائران دهه آخر صفری به صورت مستمر فعال بوده و دارای ساختمان و چارت تشکیلاتی مستقل به عنوان ستاد خدمات سفر باشد. . همچنین رسیدگی به وضعیت جاده های خراسان رضوی ضروری است.

در نوروز 1402 در صدد حفظ آبروی مشهد هستیم

سید محمد مادرشاهیان مدیرعامل مرکز تشکل های گردشگری خراسان رضوی گفت: در دهه صفر گذشته فعالان حوزه گردشگری تلاش کردند تا از زائران به درستی استقبال کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی افزود: همانطور که در دهه صفر گذشته با جان و دل تلاش کردیم، در ایام نوروز نیز برای کنترل قیمت ها تلاش خواهیم کرد. . عید 1402 و از حججی ها سوء استفاده نکنید. آبروی شهر مشهد باید حفظ شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا