اجتماعی

بارش‌های رگباری با احتمال تگرگ و بروز خسارت در خراسان رضوی

باراناخبر/ خراسان رضوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع طوفان همراه با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ، برف و باران در اکثر نقاط استان و وقوع خسارت نارنجی اطلاعیه ای صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه بر اساس نقشه ها و مدل های هواشناسی از بعدازظهر امروز استان در نواحی جنوب غرب کشور تحت پوشش سامانه ناپایدار و بارندگی فعال قرار می گیرد و در اکثر نقاط کشور رگبار با احتمال تگرگ و خسارت خواهیم داشت. . بخشی از استان

بر اساس این اطلاعیه، این بارندگی ها در اکثر مناطق خراسان رضوی به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی و همچنین در برخی مناطق مستعد تگرگ همراه با سیل و سیلاب در مناطق شمالی رخ خواهد داد.

همچنین در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش عمدتاً به صورت برف همراه با طوفان، تشکیل مه و کاهش دید است که این وزش باد شدید و طوفان باعث کاهش دما و دید، لغزش جاده ها و جاده ها، تشکیل مه و اختلال در سیستم حمل و نقل می شود. . استان می شود.

کاهش محسوس دمای هوای روزانه نیز از پنج تا هفت درجه به ویژه برای روز سه شنبه 14 دی ماه پیش بینی می شود.

بیشترین میزان بارش در صبح دوشنبه تا سه شنبه صبح این هفته در بجستان، گناباد، خواف، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، رشتخوار، کاشمر، کوه سرخ، مه ولات، زاوه، خلیل آباد، بردسکن. ، فریمان، سرخس، چناران، کلات، قوچان، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و شهر مشهد و ارتفاعات بینالود و هزار مسجد.

با توجه به این هشدار مبنی بر توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها، خودداری از اقدامات و صعودهای کوهنوردی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت باد و تاکید بر در اختیار داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده ها به ویژه در مناطق بدخیم صورت گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا