علمی و پزشکی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی؛ ترد و خوشمزه

رایگان:

یکی از کیک های جذاب کیک های نارگیلی است که می توانیم با نکاتی ساده در خانه درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک نارگیل:

سفید تخم مرغ: 4 تخم مرغ کوچک
پودر نارگیل: 125 گرم
شکر: 1 فنجان کامل
روغن مایع: 25 گرم یا 2 قاشق غذاخوری
سرکه یا آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری
پودر پسته برای تزئین: در صورت نیاز

طرز تهیه و تهیه کیک نارگیل:

1 در یک قالب تفلون یا یک ظرف غیر نچسب ، سفیده را با پودر نارگیل مخلوط کنید ، سپس شکر و روغن مایع را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

2 ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را مرتباً با قاشق چوبی هم بزنید تا به مرحله جوش نرسد ، اما اگر دستان خود را روی مواد بگذاریم ، دست ها می سوزند.

3 این مرحله گرمایش نام دارد و باید با دقت انجام شود. بعد از 5 تا 6 دقیقه هم زدن مواد ، آن را از روی حرارت برداشته و بلافاصله سرکه یا آبلیمو را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. اجازه دهید مواد به مدت 5 تا 10 دقیقه خنک شده و در یخچال قرار گیرند.

4 سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و شیرینی هایی که از روی حرارت در قیف ریخته اند را با یک لوله بزرگ بزرگ دور بریزید و برای راحتی کار ، لوله را در یک لیوان بلند بکشید و مایه کیک را روی لوله بریزید.

5 کیک ها را با فشار یک لوله در ظرف فر قرار دهید و با پودر پسته تزئین کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای 190 تا 200 درجه سانتیگراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید تا رنگ طلایی در فر قرار گیرد. کیک های زیر را بررسی کنید. در این زمان فر را باز نکنید ، زیرا ماکارونی به خواب می رود و می توان ماکارونی تهیه شده را به مدت یک ماه در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کرد.

دکمه بازگشت به بالا