اجتماعی

برای تهیه واکسن مطمئن و تضمین شده، تلاش می کنیم

جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری عصر سه شنبه به ریاست رئیس جمهور دکتر برگزار شد. حسن روحانی.

به گزارش باراناخبر ، رئیس کمیته بهداشت در این جلسه از تأثیر مثبت بررسی گسترده اخیر با استفاده از تجهیزات تشخیص سریع و افزایش تولید این نوع کیت ها و همچنین پیشرفت تولید و تولید روش های واکسن و آماده سازی. این واکسن از خارج تهیه می شود.

رئیس جمهور با اشاره به این گزارش گفت که ستاد ملی تلاش های خود را برای مهار تاج دو شاخه هدف قرار داده است. اولویت اول اجرای پروتکل ها و مراقبت های اجرایی در بررسی و به اشتراک گذاری هوشمند به عنوان تضمین ترین راه است که شاهد نشانه های مثبتی در کنترل موج جدید هستیم.

روحانی تامین واکسن را اولویت دوم دانست و افزود: مقدمات و نحوه ساخت این واکسن بر اساس توانایی دانشمندان داخلی و مراکز تخصصی فراهم شده و تهیه و خرید آن از خارج از کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ممانعت دولت ترامپ از نیازهای اساسی مردم از جمله واکسن ، گفت: این رفتار غیرقانونی و غیرانسانی دولت ترامپ به عنوان اقدامی شرم آور در ذهن جهانیان باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور تأکید کرد: “در حالی که توانستیم جنگ اقتصادی را کنترل کنیم ، اما ما نیز از این مانع عبور خواهیم کرد ، بنابراین مردم باید بدانند که همه تجهیزات و ادارات مختلف در دولت برای اطمینان از یک واکسن ایمن و تضمین “

در این جلسه ستاد عملیاتی ستاد ملی کرونا نیز گزارشی از نحوه اجرای محدودیت ها و برنامه جامع و اثرات آن ارائه داد.

رئیس جمهور با تأکید بر نتایج اجرای این مرحله از محدودیت ها گفت: تبدیل وضعیت شهرهای سرخ به نارنجی به دلیل احترام و مراقبت از مردم خوشحال کننده است اما باید این وضعیت را با برخی از شهرهای دارای نارنجی مقایسه کرد که شکننده و در مرز “. مراقب باشید مجبور نشوید دوباره محدودیت های شدید اعمال کنید ، این امر به آسیب رساندن به مشاغل و سلامتی افراد منجر می شود.

روحانی با اشاره به رویکرد شب یلدا ، از پایگاه عملیاتی خواست اقدامات موثری را با تمهیدات ویژه و برنامه های موثر برای رفع نگرانی ها در مورد احتمال شیوع بیماری به دلیل تجمعات و اجتماعات خانوادگی امشب انجام دهند.

تلاش برای تهیه واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی در اسرع وقت و توزیع آن با توجه به اولویت ها در کشور و همچنین تمرکز جدی تر بر تولید واکسن در کشور ، از مهمترین تصمیمات جلسه امروز بود. به گفته رئیس جمهور

در این جلسه همچنین مقرر شد که از ساعت 21:00 تا 4 بامداد ممنوعیت تردد در کلیه شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال شود.

شرکت کنندگان در جلسه با تشکر از مردم برای پیگیری دستورالعمل های بهداشتی و ترک 126 شهر از 160 شهر دارای وضعیت قرمز و بازگشت وضعیت خود به نارنجی ، تأکید کردند که اجرای پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته به دلیل زمستانی که ضروری است می آید و مردم آنها باید از بیرون رفتن و مهمانی های خانوادگی به خصوص در شب هایی مانند یلدا خودداری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا