حوادث

لزوم تهیه « نقشه جغرافیایی بحران منطقه»

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با اشاره به اینکه تیم های داوطلب واکنش اضطراری در محله (پایداری) از خطرات محله خود آگاه هستند ، بر لزوم تهیه این گروه توسط “نقشه جغرافیایی بحران” تأکید کرد. محوطه. ”

به گزارش باراناخبر ، دومین جلسه شورای مشورتی خانه پایداری و امنیت با حضور رضا کرمی محمدی رئیس سازمان ، حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی و جمعی از اعضای شورای مشورتی خانه پایداری و امنیت.

رضا کرمی محمدی – رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران – در این مراسم با تاکید بر ضرورت ارتباط بیشتر گروه های پایداری در حوزه های مختلف ، گفت: کارگروه های مختلف باید ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند – یکدیگر از طریق تقسیم وظایف

کرمی محمدی با تأکید بر اینکه پایه های مدیریت بحران سرمایه سازمان است ، گفت: با اعتقاد به توسعه فعالیت های داوطلبانه ، بخشی از سرمایه سازمان را در اختیار گروه های پایداری قرار داده ایم. گروههای پایداری باید “نقشه بحران منطقه ای” داشته باشند تا داوطلبان بیشتری جذب کنند. زیرا هریک از این افراد از خطرات محله و همچنین فراز و نشیب های محله و منطقه خود آگاهی بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد که دبیران ستاد منطقه ای مدیریت بحران و روسای کمیته های مشورتی باید با ارائه پیشنهادات خود برای توسعه مسائل داوطلبانه پیش قدم شوند و گام های بلندی بردارند. از فضا استفاده کنید و با پیاده سازی ایده های جدید متحول شوید.

کرمی محمدی تاکید کرد: نیروهای مقاومت باید در همه خانه های مقاوم سازی و امنیتی محله مستقر شوند ، بنابراین در طول توسعه گروه های تاب آوری در خانه های تاب آوری و امنیتی ، تاسیس این گروه ها را بر اساس بحران دنبال می کنیم.

حیدر کلهری ، معاون آموزش و مشارکت عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران ، گفت: رویکرد ما در ایجاد گروه های پایداری در هسته مدیریت بحران این است که بتوانیم افراد بیشتری را به گروه های پایداری و حتی بیشتر جذب کنیم. داوطلبان برای گروه داخلی. “ما Insarag International Rescue را در دست داریم.

کلهری افزود: ما با ایده تبدیل یک شهروند داوطلب به یک حقوق بگیر شهرداری مخالفیم. زیرا شهروندان داوطلب به دلیل نگرانی های اجتماعی این راه را در پیش گرفته اند و ما به عنوان مدیریت شهری موظف هستیم از آنها حمایت کنیم. اکنون این پشتیبانی می تواند اشکال و انواع مختلفی داشته باشد.

همچنین ، اسماعیل سلیمی ، معاون پدافند غیرحرفه ای و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران ، خاطرنشان کرد که رهبری سازمان تأکید ویژه ای بر توسعه و حمایت از گروه های پایدار دارد. 160 نفر برای دریافت آموزش به سبک Insarag ثبت نام کرده اند و قرارداد آموزش این گروه ها با اتریش منعقد شده است. این افراد دوره های تخصصی خود را پس از قبولی در آزمون ورزش و پزشکی آغاز می کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران ، وی در ادامه تأکید کرد که ایجاد گروه های پایداری در هسته مدیریت بحران گامی جدی از سوی این سازمان برای توسعه فعالیت های داوطلبانه در زمینه مدیریت بحران است. به با استفاده از متخصصان در این زمینه ، رسیدگی به مشکلات و خطرات ضروری است.

سلیمی در ادامه با تاکید بر اینکه علاوه بر مناطق آموزشی ، مناطق عملیاتی نیز باید تحت پوشش گروه های پایداری قرار گیرد ، خاطرنشان کرد: مانور سراسری و پیشگیری از زلزله در 26 ژانویه در پایتخت برگزار می شود و با توجه به اینکه این مانور نقش مشارکت کننده حشتا را ایفا می کند. همچنین دیده می شود ، بنابراین گروه های پایداری نیز به طور فعال در این مانور مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا