حوادث

ضرورت تهیه دستورالعمل هماهنگی عملیاتی فروریزش زمین

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران بر لزوم تهیه دستورالعمل هایی برای هماهنگی عملیاتی رانش زمین و تعیین وظایف دستگاه های مربوطه تاکید کرد.

به گزارش باراناخبر ، رضا کرمی محمدی در جلسه فوری کارگروه سیل و عروق حیاتی بر ضرورت تدوین دستورالعمل هماهنگی عملیاتی رانش زمین در تهران تاکید کرد.

بر اساس این گزارش ، پس از حادثه رانش زمین در خیابان کارگرشمالی در 23 سپتامبر که با همکاری همه دستگاه های ذیربط برطرف و تعمیر شد ، به درخواست تئاتر ، جلسه فوری کارگروه سیل و عروق حیاتی تشکیل شد. و رضا کرمی محمدی ، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران ، محمدرضا احمدی نسب ، دبیر کارگروه و سایر اعضای این کارگروه از جمله نماینده شرکت گاز تهران ، معاون خدمات شهرداری و فنی معاون شهرداری تهران ، دبیر مدیریت بحران شهرداری تهران ، شرکت مترو ، ارتباطات و نماینده پلیس فاتب برای بررسی موضوع و ارائه راهکارهای مناسب ، هماهنگ و فوری برای جلوگیری از حوادث مشابه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از ابعاد این حادثه و عملیات اجرایی آن که با مشارکت دستگاه های تخصصی مرتبط انجام شد توسط شرکت آب و فاضلاب در تهران ارائه شد. سپس گزارش مفصلی از علت اصلی رانش زمین که وجود نشت آب است توسط معاونت پیشگیری سازمان ارائه شد و پس از بررسی و تبادل نظر در مورد علت حادثه و ارائه راهکارهایی برای کارهای بعدی ، تصمیم گرفته شد توسط ABFA ، پیش نویس دستورالعمل هایی برای هماهنگی زمین لغزش عملیاتی تهیه و برای بررسی و تأیید ارائه می شود.

همچنین تصمیم گرفته شد سایر اقدامات اجرایی مانند تشخیص نشت لوله های آب و اسکن زیر سطحی شریان های حیاتی در مناطق مرکزی تهران و سایر تاسیسات شهری در نظر گرفته شود. در عین حال تاکید شد که از این پس باید مستندسازی حوادث شهری مانند رانش زمین ، حفره های ایجاد شده و اقدامات لازم جهت رفع آن به طور کامل انجام شود.

رضا کرمی محمدی ، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در این نشست با تاکید بر اینکه نباید پدیده رانش زمین را با رانش زمین اشتباه بگیریم ، گفت: “برخی از مردم تصور می کنند که رانش زمین به دلیل رانش زمین در هنگام سقوط رخ می دهد. ناشی از رانش زمین ناگهانی و ایجاد حفره هایی با ابعاد محدود در قلب زمین است که به مرور زمان در اثر وجود آب در اعماق زمین ایجاد می شود و ناگهان با فروپاشی مانند آنچه بارها اتفاق افتاده ظاهر می شود در سالهای مختلف در نقاط مختلف تهران ، اما زمین لغزش یک زمین لغزش تدریجی در مساحت وسیعی از زمین است که به دلیل کاهش سطح آبهای زیرزمینی و غیره ، به تدریج رخ می دهد.

بر اساس گزارش پایگاه شهر ، بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب تهران ، حادثه رانش زمین در دوم شهریور در خیابان کارگر شمالی بلافاصله به عوامل عملیاتی شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 ، شهرداری منطقه 6 و کلیه مناطق مرتبط از جمله مدیریت بحران تهران ، آتش نشانی ، شرکت گاز تهران بزرگ و پلیس راهنمایی و رانندگی با ماشین آلات ، تجهیزات و تیم های مجهز مجهز در محل مستقر شدند. با هماهنگی و مشارکت سازمانهای وابسته ، این فروپاشی برطرف شد و با مواد مناسب در لایه های مختلف تعمیر شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا