علمی و پزشکیکسب و کار برتر ایرانی

راهکارهای موثر رژیم لاغری سالم در مبارزه با دیابت نوع 2 و درمان کبد چرب

اقدامات لازم برای درمان کبد چرب

را هنوز نمی توان به عنوان یک بیماری تعریف کرد اما تعریف مرسومی که در معاینه ها برای متوجه شدن بیماران از عارضه خود گفته می شودبه این صورت است “دیابت نوع 2 زمانی اتفاق می افتد که در سلول های کبد ،چربی اضافی جمع شده است”با انباشته شدن چربی ها در سلول های کبد، فضای میان بافتی پر می شود. در ساده ترین توضیح می توان گفت که عملکرد کبد با نقص مواجه شده و مانند گذشته نمی تواند چربی ها را شکسته و سپس خارج کند.اگر شخصی مواد غذایی چرب را در برنامه غذایی خود بدون کنترل مصرف کند مقدار چربی بیش از اندازه  به کبد خواهد رسید.حال کبد نمی تواند با دریافت این حجم از چربی فرآیند متابولیسم را در هر وعده غذایی به خوبی انجام دهد.در نتیجه چربی های اضافی به مرور زمان به سلول های کبد لطمه وارد کرده و موجب التهاب کبد خواهد شد.در نهایت فرد با کبد چرب روبه رو می شود.

با مراجعه بیمار به متخصص برای درمان کبد چرب ،پزشک سعی میکند که در  شیوه زندگی فرد تغییراتی را اعمال کند.این تغییر سبک زندگی با تغییر تغذیه و رژیم غذایی ،بالا بردن فعالیت جسمانی و ورزش،در صورت لزوم تجویز داروهایی برا ی کنترل کردن مقدار کلسترول و قند خون و … همراه خواهد بود.

با توجه به اینکه مهم ترین عامل در درمان بیماری کبد چرب  رژیم لاغری است.شما می توانید به متخصص تغذیه برای تنظیم یک رژیم غذایی منظم و متناسب با کبد چرب مراجعه کنید.شما می توانید با با ارائه برنامه غذایی تخصصی ویژه بیماران گوارشی و  در این زمینه مشورت کرده و بیماری خود  را کنترل کنید.

اگر از پیشرفت بیماری کبد چرب به موقع  جلوگیری نشود عوارض جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.بهتر است که با اقدامات لازم  برای درمان بیماری کبد چرب آشنایی پیدا کنید.

کاهش وزن:کم کردن وزن باید به روشی صحیح و سالم انجام بگیرد .بیماران باید بدانند که کم کردن وعده های غذایی روزانه و گرسنه نگه داشتن طولانی مدت  هیچ کمکی به بیماری آنها نخواهد کرد و برعکس مشکل آنها را تشدید می کند.کم کردن وزن باید اصولی صورت بگیرد زیراکاهش وزن شدید در مدت کوتاه از عوامل بوجودآورنده کبد چرب است.

مواد غذایی انتخاب شده:بیماران با کبد چرب باید در رژیم غذایی خود محدودیت هایی را به وجود آورند.غذاهای پر چرب به طور کامل باید از برنامه غذایی آنها حذف شود.مصرف غذای فرآوری شده ، هله هوله ها،گوشت قرمز و لبنیات باید کنترل شود.مصرف مواد قندی رابه حداقل برسانید در عوض مصرف سبزیجات و میوه ها باید افزایش پیدا کند. گاهی اوقات بیماری کبد چرب خود یکی از عوارض بیماری های دیگر مانند کلسترول بالا،چاقی و بالا بودن قند خون است که با مداخله داروها باید آنها را درمان کرد.زیرا درصورت درمان نشدن این موارد، تلاش ها برای درمان بیماری کبد چرب تاثیر پذیر نخواهد بود.

 پرهیز از مواد غذایی چرب اولین نکته ایی است که باید در رژیم غذایی خود به آن دقت کنید همچنین نکات زیر در راستای درمان بیماری و خوردن مواد غذایی به شما کمک خواهد کرد.

منتظرنظرات و پیشنهادات شما هستیم

فاطمه کیمیا

در ابتدا با نوشتن مجموعه 3 نمایشنامه برای کودکان با نام غول سیاه کوچولو کار محتوا را شروع کردم و آن را به چاپ رساندم.سپس دوره های محتوا ، سئوی محتوایی را آموزش دیدم. الان در حدود یکسال است که در به اندام دکتر کرمانی مشغول به کار نوشتن و ترجمه‌ی مقالات هستم.
دکمه بازگشت به بالا