اجتماعی

اراک قرمز شد – باراناخبر

باراناخبر / مرکزی رئیس علوم پزشکی اراک عنوان کرد: cC با توجه به آخرین آمارها از وضعیت شهرهای استان مرکزی در خصوص شیوع تاج در تاریخ 20 ژوئیه سال 1999 ، وضعیت اراک قرمز شده و شهرهای آشتیان ، تفرش ، دلیجان ، ساوه ، زرندیه ، شازند و محلات به رنگ زرد هستند. .

به گزارش باراناخبر ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ، دکتر سیدمحمد جمالیان در همین رابطه اضافه کرد: شهرستانهای خمین ، فراهان و کامیجان اکنون به رنگ نارنجی است. هفته گذشته این شهرها در این شرایط قرار داشته اند و وضعیت آنها تغییر نکرده است.

وی افزود: متأسفانه شهر اراک براساس وضعیت اخیر در شهرهای استان وارد وضعیت قرمز شده است که این امر به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و عدم توجه به توصیه های کارشناسان بهداشت و درمان رخ داده است و اگر این شرایط ادامه یابد “. این می تواند شرایط را بحرانی تر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: هفته گذشته شهر شازند در وضعیت سفید قرار داشت که متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی این شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان مارکز در اوایل تاج با شیوع بالایی همراه بود که با خرد و مدیریت صحیح که در استان انجام می شود و احترام به توصیه های بهداشتی که مردم برای فرهنگ استان انجام می دادند به خوبی اداره می شد. شرایط مناسب بود.

جمالیانی اظهار داشت: متأسفانه در روزهای اخیر بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک شاهد حجم بالایی از بیماران بستری در کرونا بوده است که تقریباً با تمام ظرفیت این بیمارستان است و در صورت ادامه این شرایط “ما باید تمام بیمارستان های استان را فقط برای بستری در بیماران Corona به اشتراک بگذاریم.” و این یک ضربه شدید به حوزه سلامت استان وارد خواهد کرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر تنها راه برون رفت از این بحران این است که مردم به توصیه های کارشناسان بهداشت توجه کنند. مردم فقط باید در مواقع اضطراری به بیرون بروند ، ماسک بپوشند و از پروتکل های بهداشتی پیروی کنند تا این ویروس شرور در استان و کشور ما در اسرع وقت مهار شود.

جمالیان همچنین امروز از شناسایی 109 مورد کروավիրویروس در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: ️ بدین ترتیب تعداد موارد کورو ویروس از زمان شیوع ویروس به 5616 نفر رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از 109 مورد جدید در استان ، 27 نفر از این بیماران در بیمارستان های استان تحت مراقبت قرار گرفته اند و خدمات تخصصی پزشکی دریافت می کنند. هشتاد و دو نفر از بیماران تازه شناسایی شده نیز بیمارانی بودند که در خانه قرنطینه شدند در حالی که نتایج آزمایش و درمان نهایی منفی بود.

دکتر جمالیانی گفت: “متأسفانه در 24 ساعت گذشته ، یک مرگ بر اثر بیماری قلبی قلب در استان مرکزی گزارش شده است که براساس آن ، تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس 247 نفر است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا