علمی و پزشکی

استان کردستان در آستانه قرمز شدن مجدد

باراناخبر / کردستان معاون بهداشتی و علوم پزشکی استان کردستان اظهار داشت: در هفته های اخیر افزایش تعداد بستری در استان کردستان مشاهده شده است.

ابراهیم قادری در گفت وگو با باراناخبر اظهار داشت: در هفته های اخیر میزان بستری در استان کردستان افزایش یافته است و اطلاعات اولین پایگاه های اطلاعاتی در شهرهای استان افزایش فعالیت ویروس را نشان می دهد.

وی افزود: این مسئله ممکن است به دلیل افزایش تعداد میهمانی ها و تجمع ها ، افزایش مسافرت ها ، کاهش استفاده از ماسک ها و عدم رعایت فاصله جسمی باشد.

معاون وزیر بهداشت علوم پزشکی استان کردستان ، اگر رعایت دستورات بهداشتی بارها و بارها به سرعت در شهرها افزایش پیدا نکند ، طی هفته های آینده با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی تاکید کرد: افزایش گردش ویروس و فعالیت آن در آستانه پاییز بسیار خطرناک است و باید با رعایت اصول بهداشتی بلافاصله از گردش ویروس کاسته شود.

شناسایی 13 بیمار مبتلا به شریان کرونا در 24 ساعت گذشته / 1 بیمار درگذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 13 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته تاکنون در استان خبر داد.

دکتر. فرزین رضایی اظهار داشت: هم اکنون 120 بیمار مبتلا به بیماری کرونا قلب در بیمارستان های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در حال حاضر 32 بیمار مبتلا به عروق کرونا در بخش ویژه (ICU) بستری هستند.

دکتر. رضایی از مرگ یک بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داد و تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا قلب در کردستان را از ابتدا تاکنون 449 نفر اعلام کرد و گفت: رعایت اصول بهداشت و قرنطینه تا زمان قطع شدن زنجیره این ویروس کشنده ، در غیر این صورت شاهد افزایش تعداد افراد آلوده و مرگ و میر ناشی از تاج گذاری در استان خواهیم بود.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا