مشکلات گوگرد نفتی برای عسلویه + ویدئو

باراناخبر / بوشهر مدیرکل محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: سالهاست که بحث گوگرد و آلودگی آن در عسلویه وجود دارد و آلودگی مرتباً از انبارهای باز گوگرد و همچنین در مسیر رسیدن به این انبارها پخش می شود. در هنگام حمل و نقل غیر استاندارد. ”

فرهاد قلی نژاد در مصاحبه با باراناخبر ، درباره دلایل و منابع آلودگی توضیح داد: “ما از انبارهای باز گوگرد در عسلویه شکایت داریم ، جایی که امور همچنان در حال تعلیق است و ما منتظر هستیم تا رای صادر شود و دارای یک فضای ذخیره سازی باز است. برای گوگرد در دستور کار است ، اما بسیار کند است.

وی افزود: ما هفته گذشته از کامیون ها بازدید کردیم و راهکارهایی برای محافظت از آنها از نظر حمل و نقل ارائه دادیم همچنین به آنها فرصت ساخت انبارهای مکانیزه دادیم و مهلت تعیین شده را برای بررسی هرچه سریعتر تعیین کردیم. پلیس راهنمایی و رانندگی را بررسی نکنید. ” از آنها خواهیم خواست که در این مسئله شرکت کنند و جلوی رفت و آمد و رفت و آمد آنها را بگیرند.

این مقام مسئول اظهار داشت: تعدادی کنترل دیگر نیز اضافه شده است ، اما هنوز عملی نشده است. مسئله عود گوگرد و آلودگی ناشی از آن در عسلویه وجود دارد که مرتباً در انبارهای گوگرد باز و همچنین موارد دیگر وجود دارد. جاده منتهی به این انبارها و چه موقع است. ” حمل و نقل غیر استاندارد رخ می دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر تأکید کرد: یکی از منابع آلودگی هوا در عسلویه انبارهای گوگردی باز است و همچنین نقل و انتقالات غیر استاندارد که منشأ آلودگی است.

قولینژاد درباره ایستگاه پایش هوا عسلویه گفت: بخشی از ایستگاه پایش هوا عسلویه فعال است و آلودگی هوا را تحت نظر دارد. ایستگاه جدید عسلویه طی دو ماه نصب می شود و 8 ایستگاه نظارت نیز در منطقه تحت نظارت منطقه ویژه مستقر است. آنها از نظر بیولوژیکی کار می کنند.

وی در مورد بوی گاز و آلودگی هوا در کنگان گفت: “بوی گاز رها شده ناشی از سوزاندن شعله ها و همچنین نشت گاز از پالایشگاه های کنگان است.”

مدیرکل محیط زیست بوشهر گفت: برنامه های سند ملی برای کاهش آلودگی تدوین شده و اقدامات لازم در این راستا انجام شده که امیدواریم هرچه سریعتر محقق شود.

به گفته فرهاد قولینژاد ، فرهاد قولینژاد با بیان اینکه با نفت به جایی نخواهیم رسید: “ما از رسانه ها می خواهیم با هم کار کنند و انتظار داریم سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست برای نجات بیایند و خواستار حفاظت از محیط زیست باشند. آنچه مشخص است. که عامل آلودگی اصلی نفت و منطقه ویژه است.

وی گفت: محیط زیست یک سازمان اجتماعی و مردمی است و ما فقط می توانیم اقدامات قانونی انجام دهیم و جریمه های لازم را اعمال کنیم. ما امیدواریم که مسائل زیست محیطی برای مردم و مسئولان اهمیت بیشتری پیدا کند. ”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا