عمومی

خواص شگفت انگیز عسل گشنیز برای سلامت بدن

اما زنبورهای عسل هیچوقت به طور کامل از یک گیاه تغذیه نمیکنند. عسل گشنیز توسط زنبورهای عسلی که از شهد گیاه گشنیز استفاده کردهاند، تولید میشود. به همین دلیل عسل تک گیاه، 100% از یک گیاه تهیه نشده است. این خاصیت برای بیمارانی که از دیابت و سایر شرایط مرتبط رنج می برند بسیار مفید است. قند خون بالا منجر به بروز دیابت میشود.

عسل طبیعی گشنیز به پیشگیری از حساسیت و آلرژی کمک میکند. این شربت از بهترین نوشیدنیهای طبیعی بوده و علاوه بر ضد سرطان بودن خاصیت ضدعفونیکنندگی نیز دارد و از تمام خواص عسل مصرف شده به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در آب لیموی طبیعی برخوردار است. عسل گشنیز یک نوع عسل خام است که به علت آنکه حرارت بالایی به آن داده نمی شود، آنزیم های عسل و خواص دیگر آن حفظ می شود.

تولید ماده ای شبیه عسل از راه حرارت دهی شربتی متشکل از مقدار فراوان شکر و آب افزودن مواد شیمیایی و رنگی این نوع تقلبی علیرغم اینکه هیچ زنبوری در تولید آن دخالت نداشته است بسیار به عسل طبیعی شبیه هست. یکی از مهمترین خواص عسل طبیعی گشنیز خاصیت آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده این ماده است و در طب سنتی از آن برای درمان بیماریهای عفونی مانند آبله و سرخک استفاده میشود.

همانند خواص گشنیز مصرف عسل تهیه شده از این گیاه نیز باعث افزایش شیر مادر شیرده میشود. عسل طبیعی گشنیز همانند دیگر عسلهای طبیعی سرشار از مواد آنتیاکسیدان است، بنابراین برای پیشگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. این عسل دارای پراکسید هیدروژن است و همانند بسیاری از عسل ها دارای خاصیت ضد میکروبی قوی است. عسل گشنیز به پیشگیری از حساسیت و آلرژی یاری می نماید. عسل نیز به مرطوب نگه داشتن پوست و گشنیز به تسکین و آرام شدن پوست کمک می کند.

جهت تقویت لثه بهتر است، لثه را نیز با آن ماساژ دهید. در دستور تهیه همه ماسک های زیر از سبزی گشنیز که برای داشتن پوست درخشان و شاداب بسیار موثر است، استفاده شده است. عسل گشنیز به دلیل وجود برخی مواد درونی و همچنین آنزیم هایی که در خود جای داده است، کمک بزرگی برای درمان این دو بیماری یا لااقل کاهش علائم آنهاست.

در صورتی که زنبور عسل برای تهیه عسل از گل یا گیاه خاصی استفاده کند، عسل تک گیاه به دست میآید. لذا منظور ما از عسل گشنیز عسلی است که عمده شهد آن از گیاه گشنیز باشد زیرا امکان ندارد زنبور عسل بطور ۱۰۰ درصد از یک گونه گیاه استفاده کند و به دیگر گیاهان کاری نداشته باشد. عسل طبیعی گشنیز خاصیت مسکن و خوابآور دارد و شربت تهیه شده از آن به ایجاد آرامش و داشتن خوابی راحت کمک میکند. اگر دوباره نگاهی به برگه آزمایش عسل گشنیز در بالا بیندازید، کیفیت و طبیعی بودن این عسل برای شما هم روشن میشود.

مصرف عسل طبیعی گشنیز برای درمان سرماخوردگی و سرفههای تحریکی مفید است. مصرف خوراکی و موضعی عسل گشنیز برای درمان مشکلات پوستی توصیه میشود. اگر اثری از قرمزی، خارش و التهاب روی پوست ایجاد نشد، مصرف موضعی آن مجاز است. در این صورت چون زنبور برای تولید عسل، بیشتر از شهد این گیاه تغذیه میکند، طعم و عطر عسل تولیدی، به این گیاه نزدیکتر میشود و به همین دلیل به این عسل، عسل گشنیز میگویند.

عسل گشنیز از جمله عسلهای تک گیاه محسوب میشود. نکته ۲: در طرح خرید گروهی لزومی ندارد که تمام عسلهایی که خریداری میکنید، از یک نوع باشد. برای نرم کردن سینه از جوشانده تخم گشنیز استفاده میکنند، بدین صورت که ۱۰ تا ۳۰ گرم از آن را در یک لیتر آب دم کرده و مانند چای با عسل بنوشید. جوشانده تخم گشنیز یا خوردن تخم گشنیز بو داده، اسهال خونی و بیماریهای عفونی روده مثل تب تیفوئید را بهبود میبخشد، چون شدیداً میکروبکش است.

در طب سنتی از خواص عسل طبیعی گشنیز برای درمان بیماریهای عفونی مانند سرخک و آبله استفاده میشود. در طب سنتی از این عسل برای درمان بیماریهای عفونی استفاده میشود. مصارف دارویی و آشپزی این سبزی، از زمانهای قدیم همواره مورد استفاده مردم قرار می گرفته است. استفاده دارویی و کاربرد در آشپزی این سبزی، از زمانهای قدیم رواج داشته و همواره مورد استفاده همگان بوده است.

با این حال به نظر می رسد با کمی بررسی و تحقیق بیشتر می توان به خواص بیشتری از این عسل تک گل دست یافت. این عسل خواص بینظیری برای سلامتی دارد. اگر به سلامتی خود علاقه مند هستید، عسل گشنیز بخورید. اگر می خواهید به طور کامل از انواع حساسیت ها و آلرژی های فصلی و غیر فصلی راحت شوید حتماً توصیه ها و تدابیر ما را دنبال کنید و با مطالعه مقاله درمان آلرژی در طب سنتی توسط دکتر کردافشاری روند درمان خود را کامل نمایید.

ساکاروز یکی از سه قند اصلی موجود در عسل است که مقدار آن در عسل طبیعی باید کمتر از ۵ درصد باشد. دانه گشنیز یکی از محبوبترین ادویههایی است که خصوصا در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار میگیرد. عسل گشنیز یکی از انواع کمیاب عسل طبیعی است که علاوه بر موارد یاد شده در درمان ورم معده ، کولیک یا قولنج معده، گاستریت و زخم معده نیز موثر است. ماسک های خانگی برای رفع مشکلات پوستی بسیار موثر و در عین حال کم هزینه هستند. استفاده از ماسک عسل طبیعی گشنیز برای رفع خستگی و کدری پوست مفید است.

طرز استفاده:همانند هر پاک کننده صورت با این ماسک خانگی نیز صورت خود را بشویید. در دیگر مناطق نیز کاشت آن در مزرعه صورت میگیرد. کمک به درمان آفت دهان و کاهش تب به ویژه تبهای روماتیسمی از دیگر خواص عسل طبیعی گشنیز است. خواص دارویی عسل گشنیز از فعالیت رادیکالهای آزاد در بدن جلوگیری میکند. این عسل از رشد و تکثیر تودههای سرطانی جلوگیری میکند.

عسل گشنیز هم مانند هر کدام از محصولات دیگر زنبورعسل ممکن است در شرایطی خاص دارای عوارضی خاص برای برخی از افراد باشد. افراد دیابتی حتماً در کنار مصرف عسل طبیعی از دیگر محصولات مفید نظیر سویق دیابت و سویق جو نیز بهره ببرند. مصرف مواد غذایی با قند طبیعی برای کنترل قند خون و پیشگیری از بروز دیابت مفید است.

عسل گشنیز با جذب انواع آنزیم به بدن از ابتلا به دیابت جلوگیری میکند. خوردن گشنیز با غذا از ترشکردن جلوگیری میکند و کلاً گشنیز جلوی مسمومیتهای غذایی را می گیرد. عسل گشنیز از پرخاصیتترین خوراکیها به شمار میرود. تخم گشنیز را پودر کرده و به نسبت مساوی با عسل مخلوط کنید که برای تقویت بدن بسیار مفید است.

عسل گشنیز مانع تورم و التهاب بدن میشود. همچنین مانع آسیب به اندامهای حیاتی هم بدن میشود. مصرف آن مانع از رشد سلولهای سرطانی میشود. همانطور که گفتیم اگر عمدهترین شهد مصرفی زنبور عسل از گیاه گشنیز باشد، عسل گشنیز تهیه میشود. زنبور های کارگر از گرده ی گیاه گشنیز، عسل باکیفیت و مرغوب گشنیز را تولید می کنند که کندوداران پس از جمع آوری این محصول از کندو های موجود در دشت هایی که گیاه گشنیز در آن وجود دارد، عسل را گرما می دهند تا پاستوریزه شود و سپس وارد بازار می کنند.

گشنیز گیاه بومی جنوب اروپا و مناطق مدیترانه است و در بیشتر نقاط ایران نیز میروید. این در حالی است که عسل گشنیز به دست آمده از همین کندوها تنها در حدود 2 کیلوگرم خواهد بود. از طرف دیگر، عسل گشنیز میتواند سطح کلسترول خوب خون را تا حدود 3 درصد افزایش دهد.

دوست دارم اینبار “پک سه تایی کوه” رو بخرم و امتحان کنم تا ببینم کدوم به ذائقه ام میخوره. درپایان امیدواریم به شما کمک کرده باشیم . مصرف عسل طبیعی گشنیز به تقویت معده و رفع سوء هاضمه کمک کرده و باعث افزایش اشتها میشود. خدا برکت بده به پولی که درمیارید حلالتون باشه. ایشان به هیچ وجه به زنبورهایشان آب و شکر نداده و اجازه میدهند که زنبورها فقط با تغذیه از شهد گلها و گیاهان به تولید عسل بپردازند.

عسل گشنیز از آسیب اشعههای مضر آفتاب جوگیری میکند. گشنیز دستگاه گوارش را تقویت میکند و برای ضدعفونی کردن بدن کاربرد دارد. برای بر طرف کردن بوی بد دهان، سوپ یا آش گشنیز بخورید. برای سوزش و سختی ادرار آب گشنیز 4 قاشق همراه یک لیوان عرق خارخاسک یا خارشتری استفاده شود. برای خارش پوست آب گشنیز را با عرق کاسنی مخلوط کرده به پوست بمالید.

بنابراین وظیفه ی هر شخصی است که به صورت فردی برای کسب انرژی جسمی،ذهنی و روانی خویش بکوشد و مهم تر از آن ، بتواند این انرژی را در هیاهوی زندگی روزمره و جدال با دنیای خشن امروز تا حد امکان حفظ کند. اتفاع آن حدودا تا یک متر میرسد . برای این منظور یک سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه تهیه کنید و پس از چند مرتبه مصرف، اثر معجزهآسای آن را ببینید. از جمله مشکلات رایج در دنیای امروز، مشکلات و دردهای مفصلی است. همچنین این عسل آرام بخش است و در بهبود دردهای عضلانی تأثیر زیادی دارد. عسل گشنیز برای بهبود آلرژی و حساسیت بسیار مفید است.

جالب است بدانید، حداکثر میزان عسل خالص، ۸۵ درصد شهد آن گل است اما درصدهای بالاتر از این غیر معمول است زیرا هر چند زنبور به گلها وفاداری نشان میدهد ولی به ندرت پیش میآید که این وفاداری مطلق باشد. اما نسبت به منطقهای که تهیه میشود، ممکن است تیرهتر یا روشنتر از کهربایی باشد.

برخی از این بیماری ها را در این مطلب با هم مرور کردیم. دوستداران این نوع عسل هم می دانند که رنگ این عسل کهربایی می باشد. خرید عسل گشنیز برای افزایش شیر مادر و درمان مشکلات گوارشی هم انجام میشود. عسل گشنیز قدرت جنسی را افزایش میدهد. این عسل جوش، اکنه و لکههای پوستی را برطرف میکند. خرید عسل گشنیز برای برطرف کردن بیماری های مختلف بدون آگاهی در مورد این عسل، کار اشتباهی است.

اگر از ترش کردن پس از غذا می ترسید یک قاشق از این عسل طبیعی را قبل از غذا میل کنید. تخم گشنیز شیر مادران شیرده را زیاد میکند، برای این منظور باید ۲ تا ۵ گرم از آن را با کمی عسل تناول کنند. سپس ترکیب حاصل را از صافی عبور دهید تا تکه های بزرگ گشنیز جدا شود.

آشنای با این خواص کمک می کنند تا شما از عسل گشنیز به خوبی استفاده کرده و درمان بیماری های خود را دقیق تر پیگیری کنید. عسل گشنیز خواص متنوع و فوق العاده ای دارد. خواص عسل گشنیز برای پوست چیست؟ در گذشته از عسل گشنیز برای درمان بیماری آبله و سرخک استفاده میشد.

عسل طبیعی گشنیز معطر، مقوی، اشتهاآور، مقوی معده، رفع سوء هاضمه، باد شکن، نرمکننده سينه، مفيد برای تب، مفيد برای بيماریهای عفونی مانند: سرخک و آبله میباشد. اگر شما بتوانید عسل و سایر غذاهای طبیعی را جایگزین سموم شیمیایی کشنده تحت عنوان غذا بکنید، خود را در برابر بسیاری از درد ها و آسیب ها محافظت می کنید.

ترکیبات مفید عسل گشنیز (کوئسترین، توکوفرول و ترپینن) باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان میشود. مصرف عسل طبیعی گشنیز به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و باعث تقویت معده، کمک به هضم غذا و درمان ناراحتیهای روده میشود. همچنین عسل طبیعی گشنیز خوابآور بوده و برای آفت دهان، تقويت لثه، صفرا، و ناراحتی روده و حافظه مفید میباشد.

اعصابی که با یونهای کلسیم و فسفر وابستهاند نگهدارنده حافظه هستند. در این مقاله با فواید عسل گشنیز ارگانیک آشنا میشویم. عسل گشنیز در بسیاری از نقاط ایران تهیه میشود. میدانیم که عسل از مقویترین خوراکیهای دنیا است. متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در کانادا می گویند افزودن یک یا دو قاشق چایخوری آب گشنیز به مخلوط شیر تازه، یک ترکیب عالی برای درمان حالت تهوع و اسهال خونی است. زمان برداشت عسل گشنیز معمولا اواخر بهار یا اویل تابستان است.

زمان برداشت عسل طبیعی گشنیز اواخر بهار (خردادماه) است. ملاک دسته بندی انواع عسل ها معمولاً بر اساس؛ منبع شهد، زمان تولید، اقلیم و پوشش گیاهی منطقه، رنگ، نحوه تولید و استحصال تعیین می شود. وب سایت اکسیر حیات فقط اقدام به فروش عسل خام می کند. عسل گشنیز در دو وزن نیم کیلویی و یک کیلویی عرضه میشود که بسته به وزن، قیمت متفاوتی دارد. این عسل معطر در خرداد ماه قابل برداشت و رنگ آن عقیقی است.

رنگ عسل طبیعی گشنیز: عقیقی همچنین عسل گشنیز دارای مزه شیرینی است. همچنین عسل گشنیز مسکن و آرامبخش، خوابآور، مفيد برای زکام و اسپاسم ماهيچهای، شيرافزا و دفعکننده سموم بدن میباشد. مصرف عسل گشنیز باعث تقتویت سیستم ایمنی بدن میشود. مصرف عسل گشنیز باعث تقویت سلولهای پوستی میشود. 12. عسل گشنیز باعث اشتهای شما می شود.

7. اگر عسل گشنیز مصرف کنید دیگر نه سرما خوردگی می گیرید و نه سرفه خواهید کرد. عسل گشنیز معطر و خوشمزه است. معده و روده را ضدعفونی میکند و کِرمکُش است. رنگ آن نسبتا روشن است. افرادی که با کمبود ویتامین مواجه هستند، گشنیز می تواند گزینه ای فوق العاده برای آن ها باشد. عسل گون یک تنظیم کننده کلسترول عالی می باشد. همانطور که می دانید تامین کننده گشنیز کل کشور شهرستان ما یعنی نهاوند می باشد. برای سفارش و مشاوره کلیک کنید.

آنتی اکسیدان ها برای مبارزه و حذف رادیکال های آزاد توان بالایی دارند. این عسل خاصیت آنتی باکتریال قوی دارد. عسل گشنیز طبع معتدل و ملایم دارد. عسل انواع مختلفی دارد. 15 دقیقه صبر میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا