اقتصادی

تخصیص ۱۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات خوزستان

معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب کشور از اختصاص 1365 میلیارد دلار اعتبار فوری مالی برای حل مشکلات استان خوزستان خبر داد.

به گزارش باراناخبر ، قاسم تقی زاده خامسی در یک مصاحبه تلویزیونی درباره آخرین اقدامات و اقدامات آب در استان خوزستان اظهار داشت: جمعه گذشته به همراه نمایندگان قوه مجریه و مقننه و همچنین نماینده دادستان کل کشور و نماینده به خوزستان رفتیم. سازمان برنامه و بودجه. و پس از یک جلسه دقیق ، ما در مورد مشکلات این استان بحث کردیم ، و نتیجه این شد که بودجه فوری را برای این استان در نظر گرفتیم.

وی اظهار داشت که پس از تبدیل دستاوردهای این جلسه به صورت جلسه ای ، دیروز آن را به هیئت دولت ارائه کردیم و به گفته وی 1115 میلیارد دلار برای پروژه های سریع در این استان اختصاص داده شده و همچنین 250 میلیارد دلار از خسارت به خوزستان داده شده است. لحظه ای که احتمالاً امشب 50 درصد از این مبالغ به حساب واریز می شود ، گفت: از طرف دیگر 70 میلیارد دلار به حساب جهاد کشاورزی و همچنین 250 میلیارد دلار برای خسارت سیل واریز شد ، این 250 میلیارد دلار برای پرداخت به کسانی بوده اند که برای خسارت سیل اقدام نکرده و ثبت نام نمی کنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه تاکنون نیروهای مسلح مخزن تهیه کرده اند ، گفت: کار اصلی انجام شده افزایش تولید سد در این استان است ، تولید سد کرخه 75 متر مکعب در ثانیه است ما میزان تولید سد دزی 120 متر مکعب بود که به 140 متر مکعب افزایش یافت. می توان گفت آبی که تا به امروز از سدها بیرون آمده نیازهای این استان را برآورده می کند و مشکلات را برطرف می کند و می تواند روستاهایی که از کمبود آب رنج می برند را پوشش دهد.

خامسی مشکل آب را مشکلی میان بخشی عنوان کرد و افزود: مشکل فرابخشی به این معنی است که بخشهای مختلف باید در حل مشکلات آن مشارکت داشته باشند. خوشبختانه ، حدود سه ماه پیش ، ما تاسیسات جدیدی را برای تأمین آب و مناطق زهکشی در محل ساختیم. اکنون 9 مدیر آبریز و 9 مدیر آبرسانی در محل داریم. حتی برای این منطقه آبرسانی کمیسیونی در نظر گرفته شده است که نظارت بر آن به عهده همه مقامات دیگر مانند مسئولان صنعت است. او محیط زیست ، بخش کشاورزی ، بخش انرژی و خود کشاورزان را مدیریت می کند.

وی از اختصاص 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای جمع آوری آبهای سرزمینی خبر داد و گفت: این پول به طور كامل هزینه شده و نتیجه آن حدود 27 یا 28 سد در كشور است و همچنین اقدامات مثبت از صندوق توسعه در تأمین آب. “ملی اتفاق افتاده است. در مجموع ، از تعداد پیش بینی شده برای تأمین آب و صرفه جویی در مصرف آب ، حدود 85٪ پروژه های ما به اتمام رسیده است و حدود 50 میلیون دلار نیز برای فاضلاب استان خوزستان اختصاص داده شده است ، که ما در حال انتخاب پیمانکار هستیم و این “اقدام” است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به پروژه آبرسانی غدیر برای حل مشکلات آب در 120 روستا گفت: ما معتقدیم ماه آینده می توانیم با اتصال خط لوله غدیر بخشی از مشکل آبرسانی را حل کنیم.

خامسی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه سد سازی گفت: در دولت فعلی 57 سد ساخته شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا