اقتصادی

زارع: استخراج رمزارزها باید نظام‌مند شود

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه تخصیص اعتبار برای بخش انرژی کشور متناسب با شرح وظایف این بخش نبوده است.

به گزارش باراناخبر ، رحیم زارع در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر نیرو در مورد علت وقفه های اخیر اظهار داشت: متاسفانه 51 هزار و 500 میلیارد دلار بدهی کشور صنعت برق این یک اقتصاد نابرابر است ، ما با آن روبرو هستیم.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بودجه 1400 تمام تلاش خود را برای اصلاح بودجه این حوزه انجام داد. طبق برنامه توسعه ، ظرفیت تولید برق ما باید به 25000 مگاوات افزایش می یافت ، اما در کل ، نیروگاه های ساخته شده به 11000 مگاوات رسیده اند.

زارع در ادامه اظهار داشت: از طرف دیگر ، ما شاهد استفاده از استخراج کنندگان برای استخراج ارزهای رمزپایه در صنایع بسته هستیم که نیاز به سیستم سازی دارند. به دلیل کمبود آب ، قطعاً در زمستان با مشکل تأمین برق مواجه خواهیم شد. متأسفانه تنها 17٪ از منابع وزارت نیرو تخصیص یافته است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ وامی مطابق با شرح وظایف برای این منطقه اختصاص داده نشده است. سیستم سازی تولید ارزهای رمزپایه با استفاده از ماینرها یکی از موضوعاتی است که باید وارد مجلس شورای اسلامی شود. به دلیل کاهش بارندگی ، در زمستان نیز با وضعیت فعلی روبرو خواهیم شد و باید برنامه ریزی برای منبع تغذیه انجام شود. اکنون در مناطق سردسیر حدود چهار ساعت با قطعی برق روبرو هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا