اقتصادی

حدادی: قوانین و آئین‌نامه‌هایی که مانع مسیر تولید است باید اصلاح شود

سخنگوی کمیته امور داخلی و شوراها تأکید کرد: ما باید از جهت حمایت و رفع موانع تولید ، نگاهی گرا به توسعه صنعت ، بخش کشاورزی و گردشگری داشته باشیم.

علی حدادی در گفت وگو با باراناخبر ، با اشاره به تعیین مقام معظم رهبری در سال جدید به عنوان “تولید ؛ حمایت و رفع موانع” ، درباره راه های دستیابی به آن گفت: متأسفانه امروز کارآفرینان و تولیدکنندگان ما در یک معضل قرار دارند. پیچ و خم بروکراسی اداری گیر کرده است ، بنابراین یکی از اقداماتی که امسال باید توسط این دولت و دولت بعدی دنبال شود ، تغییر آیین نامه ها و بخشنامه ها برای جلوگیری از مسیر تولید است.

وی افزود: صدور مجوز یکی از مهمترین فرایندهایی است که برای حمایت و رفع موانع تولید باید تسهیل شود. متأسفانه امروزه تعداد زیادی از کارگاه ها و محصولات در کشور یا تعطیل شده اند یا در حال تعطیل شدن هستند. اصلاح ساختار و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان نیز می تواند گامی م inثر در ایجاد اشتغال باشد.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس اظهار داشت: قسمت دیگری از رفع موانع تولید به مجلس برمی گردد که تغییر قوانین باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. قوانینی که مانع مسیر تولید هستند باید تغییر کنند. ما باید با هدف توسعه فراگیر و پایدار پیش برویم. برای حمایت و رفع موانع تولید ، باید از صنعت ، بخش کشاورزی و صنعت گردشگری یک نگاه توسعه گرا داشته باشیم.

سرانجام حدادی تأکید کرد: از طرف دیگر ما باید به شرکت های دانش بنیان توجه کنیم. متأسفانه ، در طول سالها ، دانشگاهها و تحقیقات آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته اند. اگر تولید به تحقیقات مرتبط باشد ، کیفیت تولید افزایش می یابد و ما می توانیم با تکیه بر مهارت و دانش داخلی ، گامی در جهت حمایت از تولید و رفع موانع آن برداریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا