اقتصادیکسب و کار برتر ایرانی

هزینه ساخت استخر عمومی چقدر است؟

اگر در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید فضای زندگی خود را بهبود دهید، یا شاید به واسطه ساخت استخر در ویلا، ارزش خانه خود را افزایش دهید، اضافه کردن یک استخر شنا به ملک می تواند واقعا یک پروژه عالی باشد. انواع استخر اشکال، اندازه ها و متریال مختلفی دارند و می توانند با تکنیک های منحصر به فرد و گوناگون فیلتر یا تمیز شوند.

این متغیرها بر هزینه ساخت استخر تاثیر می گذارد. محدوده متوسط ​​اعلام شده برای ساخت استخر شنا به دلیل تنوع بسیار زیاد، 500 میلیون تومان است. یک صاحب خانه به طور متوسط ​​500 میلیون تومان برای یک استخر شنای در شمال خرج می کند. هزینه کمتر برای ساخت استخر بالای زمین معادل 350 میلیون تومان خواهد بود ضمن این که برای حداکثر هزینه ساخت استخر واقعا سقفی نیست اما حدوداً آن را 2 میلیارد تومان می توان در شرایط فعلی اعلام کرد.

همه‌گیری کرونا چگونه بر صنعت استخر تاثیر گذاشته است؟

در حالی که شرکت‌ها در تقریباً هر صنعتی مجبور شدند درهای خود را برای مدتی در سال 2020 ببندند، بسیاری از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت استخر برای ماه‌ها به دلیل فراری بودن مردم از شنا، کاملاً تعطیل شدند. شهرهای بزرگتر و البته شهر های شمالی که اغلب افراد خود ویلا داشتند، اما این به معنای توقف سفارشات نبود و با توجه به اینکه اکثر مردم مجبور به ماندن در خانه شدند و ممنوعیت سفر اعمال شد، بسیاری به دنبال بازسازی حیاط خلوت خود و ارائه کاری برای فرزندان خود بودند زیرا مدارس بسته بود و تعطیلات لغو شده بود، اما بلافاصله بعد از آن چه اتفاقی افتاد؟

کسانی که صاحب ویلای شمال بودند که راهی شمال شدند و به آب تنی در غیاب دیگر افراد در استخر ها پرداختند و خیلی از افراد به ساخت استخر در شمال روی آوردند، درست است که ساخت استخر بتنی ممکن است ماه ها طول بکشد اما قطعا استفاده از یک استخر روی زمینی وینیلی بسیار ساده و آسان خواهد بود هرچند باز هم تقاضا برای ساخت استخر خانگی در این بازه زمانی رشد زیادی داشت که همیشه افزایش تقاضا با گران شدن ساخت استخر برابری می کند.

هزینه ساخت استخر براساس نوع

استخرها بسته به مکان، اندازه و نیاز متقاضی در انواع و اقسام مختلف موجود هستند. اکثر آن ها را می توان به دو دسته اساسی تقسیم کرد – روی زمین و داخل زمین. هر کدام مزایا، معایب، هزینه ها و پارامترهای ساخت و ساز خودش را دارد. اکثر مردم هنگام ساخت استخر به گزینه های درون زمینی فکر می کنند.

گاهی اوقات استخرهای روی زمین کمتر مقاومت و استقامت قابل قبول برای استفاده دائم دارند ای در حالی است که نمونه های درون زمینی واقعا از حیث قوام و ماندگاری فوق العاده است. برخی از استخرهای روی زمین را می توان در پایان فصل برداشت، حتی اگر بسیاری از آنها در تمام طول سال فعال باشند اما با نوع درون زمینی هرگز نمی شود چنین کاری کرد.

هر دو نوع در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلفی وجود دارند و هر دو می‌توانند نیازهای جمعیت‌های مختلف را برآورده کنند. در زیر میانگین هزینه های نصب هر نوع آورده شده است. دقت داشته باشید که استخر به خودی خود با میزان بسیار بالایی رطوبت دست به گریبان است، تا جایی که متخصصان نصب استخر اینطور می گویند که حتی با استفاده از دستگاه های تهویه زیاد باز هم رطوبت استخر پیروز می شود، حالا استخری که بصورت درون زمینی نصب می شود باز با میزان بیشتری رطوبت گلاویز خواهد شد.

استخر شهید عباسپور (پوریای شادی) اسلامشهر

استخر شهید عباسپور (پوریای شادی) اسلامشهر یکی از استخرهای شهر اسلامشهر است که استخر بزرگ آن برای افرادی که شنا را به صورت حرفه‌ای می‌خواهند دنبال کنند بسیار مناسب است. این استخر یکی از تمیزترین استخرهایی است که می‌توانید در اسلامشهر به آنجا بروید.هزینه بلیط استخر این مجموعه نسبت به سایر استخرها بسیار پایین‌تر است و مناسب افرادی است که می‌خواهند در هفته با یک روتین مناسب به استخر بروند ولی هزینه زیادی بابت آن نپردازند. این استخر سانس‌های متناسبی برای بانوان و آقایان تعیین کرده است که شما می‌توانید هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید و پس از رفتن به درگاه پرداخت، سفارش خود را تکمیل کنید؛ شاید برایتان جالب باشد که امکان لغو رزرو بلیط استخر و بازگشت وجه خدمت شما وجود دارد و در هر زمان که می‌خواید می‌توانید بلیط دیگری تهیه کنید.

How much does it cost to build a public pool?

هزینه ساخت استخر بالای زمین

آنها در طیف گسترده ای از مواد، شکل ها، اندازه ها و سبک های مختلف هستند. آن ها می توانند عرشه ها، پله ها و سایر ویژگی ها را توأمان داشته باشند و یا این که تنها به همراه یک ساختار اسکلت فلزی ساده ارائه شوند (اسکلت فلزی اصلا ایده آل ما نیست و در رطوبت تاب نمی آورد در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد). در ساخت استخر بالای زمین، گودبرداری نیاز نیست، از طرفی چون حجم و فشار بالایی را استخر متحمل می کند (هم از نظر میزان آب موجود در کاسه استخر که درونش قرار دارد و هم وزن شخص در حال شیرجه به این صورت است که شخص در حال شیرجه بیشترین وزن و فشار را بر استخر وارد می سازد.

بنابراین ساخت استخر بالای زمین باید به قدری محکم و اصولی و با استفاده از میلگرد هایی ضخیم (با قطر و سایز بالا) صورت گرفته باشد که قادر به تحمل همچین وزنی باشد در غیر اینصورت کاسه استخر روی زمینی ترک می خورد و با کم کردن آب ضعف های خود را نشان می دهد و پس از مدتی با خالی کردن آب استخر و ترک خوردگی کاملا بلااستفاده می شود.

عایق بندی

عایق بندی استخر روی زمین باید بیشتر از عایق استخر درون زمینی باشد. عموما پس از ساخت استخر روی زمینی و آب بندی، مرحله نصب نرده را انجام می دهند و نرده های آلومینیومی ضد زنگ و ضدشوره را به کار می گیرند تا هم به آب استخر آسیبی وارد نکنند و هم هنگام شیرجه شناگر آسیب نبیند. آن ها به اندازه استخرهای داخل زمین لذت بخشند، هزینه کمتری دارند و نصب آنها آسان تر و کم تهاجمی تر است.

این نوع استخر ها ممکن است به اندازه استخرهای داخل زمین دوام نداشته باشند، با همه این ها، برخی از افراد ممکن است آنها را جذاب ندانند. گفتنی است که از نظر شکل، اندازه و استایل گاها محدودند و واقعیت این است که نمی توان به اندازه نمونه های بالای زمینی، از آن ها انتظار تنوع داشت. تمام موارد گفته شده بر قیمت اثرگذاره و همان محدوده قیمتی خواهد بود که در بالا گفتیم.

هزینه ساخت استخر درون زمینی

هزینه استخرهای داخل زمین به طور متوسط 500 میلیون تومان است. آن ها را می توان به روش های مختلف و با کمک گرفتن از مواد مختلف ساخت (در این نوع استخر نوع خاک کف زمین بسیار مهم بوده و درصورتیکه ایمن نباشد باید از طریق گودبرداری با یک خاک مقاوم تر جایگزین گردد). رایج ترین آنها وینیل، فایبرگلاس و بتن است.

هر ماده دارای هزینه ها و ویژگی های مثبت و منفی خودش می باشد که باید پیش از ساخت استخر در ویلای شمال، در نظر گرفته شود. در کل جذابیت بیشتری به این دسته از استخر ها نسبت داده شده که منطقی است. آنها گزینه های سفارشی سازی و انتخاب متنوع تری را پیش روی مشتری می گذارند، با این حال با توجه به این که استفاده از استخر درون زمینی دائمی و همیشگی است، استقبال بیشتری از آن به عمل می آید.

هزینه ساخت استخر شنا بر اساس محدوده و متراژ پروژه

با افزایش سایز استخر، تقویت هایی که در کف استخر استفاده می شوند بیشتر خواهند بود، قطر میلگرد ها بالا می رود و ما در استخر های بزرگ از میلگرد هایی با نمره 7-8 استفاده نخواهیم کرد بلکه میلگرد هایی 14 یا حتی 16 تا در زمان استفاده و فشار آب درگیر ترک خوردگی یا شکستگی کاسه استخر نشویم.

استخرهای شنای جدید می توانند هزینه های بسیار گسترده ای به ازای هر متر مربع داشته باشند این هزینه ها شامل ساخت و ساز کامل استخر، حتی ساخت عرشه و اخذ گواهی اتمام کار است. در این بین مهم ترین فاکتور اثرگذار، نوع انجام کار و انتخاب مصالح است، به عنوان مثال گاهی در ساخت استخر روی زمین از اسکلت فلزی استفاده می شود که نمی تواند رطوبت بسیار بالای استخر را تاب بیاورد در واقع این اسکلت فلزی قادر نیست رطوبت را پس بزند و مهم تر از همه عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده هم می تواند در طبقات نخست ویلا یا حتی روی پشت بام باشد که بر این اساس هزینه استخر سرپوشیده متفاوت خواهد بود، پیشنهاد ما این است که اگر پشت بام ویلا فضای مناسبی برای اجرا دارد به ساخت این نوع استخر بپردازیم چون فضای حاصله واقعا شورانگیز و زیبا و برای معاشرت عالی خواهد بود.

استخر شهید نصر اصفهان

نکته:زمان استفاده ازاستخر شهید نصر اصفهان 1ساعت و 15 دقیقه می باشد.ویژگی ها از دیگر خدمات این استخر شهید نصر اصفهان می توان به موارد زیر اشاره کرد : حمام‌آفتاب در فضای باز ، حمام سنتی و ترکی ، انواع ماساژ بدن و صورت ، ورزش در آب و هیدروتراپی ، آموزش شنا (عمومی ، خصوصی ، نیمه خصوصی) و … شیفت آقایان همه روزه از ساعت 18 الی 23 شیفت بانوان همه روزه از ساعت 11 الی 15

درباره استخر قائم شوشتر

ورزش شنا در استخر یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در بین اقشار مختلف مردم است. فردی که در استخر شنا می‌کند، نه تنها از این طریق احساس راحتی و نشاط می‌کند بلکه در اثر شنا کردن قابلیتهای جسمانی خود از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا را افزایش می‌دهد. همه چیز برای یک آب تنی بی نظیر دراین استخر سرپوشیده آماده است.

دکمه بازگشت به بالا