اقتصادی

راه اندازی فاز اول گلخانه قباسرخ بیجار تا دوماه آینده

باراناخبر/ کردستان رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان از راه اندازی فاز اول گلخانه قباسرخ تا پایان شهریور ماه خبر داد.

پیمان اسکندری امروز (8 تیر) در چارچوب بازدید از مراکز تجاری تضمین غلات بیجار و همچنین گلخانه روستای قباسرخ بیجار اظهار داشت: این گلخانه که در آخرین سفر رئیس جمهور به عنوان صنعت متحرک معرفی شد. استان کردستان و با مساحت 27 هکتار و مساحت مفید 15 هکتار از این گلخانه اواخر شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود کل پروژه تا پایان سال 1402 به اتمام برسد.

اسکندری با اشاره به گسترش کشت در گلخانه ها افزود: طبق دستور مقام عالی وزارت و تصمیمات استانی، کشت گلخانه ای در دستور کار و سیاست های جهاد کشاورزی قرار گرفته است و برنامه های خوبی برای تقویت این حوزه داریم. . .

جمال صالحی مدیرعامل شرکت غلات و خدمات بازرگانی استان کردستان در این بازدید اظهار داشت: میزان سطح زیر کشت در سال زراعی 1401-1400 594 هزار هکتار بوده که از این میزان 562 هزار هکتار گندم دیم و 32 هزار هکتار آن آبی است. گندم. .

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی می شود امسال 813 هزار تن گندم تولید و 620 هزار تن خریداری شود.

صالحی با اشاره به میزان سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در شهرستان بیجار گفت: 156 هزار و 750 هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان بیجار در مجموع است و پیش بینی می شود تا پایان سال 120 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان بیجار انجام شود. تن گندم خریداری شود. امروز بیش از 60 هزار تن بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا