اقتصادی

آینده بازار سرمایه در گروی چند ابهام

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آینده این بازار در گرو رفع برخی ابهامات کابینه اقتصادی دولت جدید ، نرخ ارز و موقعیت بازار سرمایه در کسری بودجه دولت است.

فردین آقابزرگی در گفت وگو با باراناخبر ، با اشاره به مبارزات انتخاباتی سیزدهمین رئیس جمهور دولت سیزدهم ، گفت: می توان گفت که گروه مشاوران و مدیران اقتصادی که در ابتدا حتی در مبارزات انتخاباتی آقای رئیسی شرکت کرده بودند فرقه و متخصص. ”برنامه هایی که ارائه کردند ، اگرچه به صورت کلی و بدون ذکر جزئیات ، نشان می دهد که تیم اقتصادی کابینه باید با مشورت این افراد انتخاب شود و جلو برود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی معرفی نشوند ، نمی توان پیش بینی های دقیقی انجام داد ، زیرا نظرات این افراد تأثیر بسزایی در جهت و سیاست اقتصاد و بازار سرمایه خواهد داشت. “اما از آنجا که مشاوران مجرب بودند ، من فکر می کنم این تأثیر مثبتی بر ارائه تیم اقتصادی دارد.

کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی وضعیت بازار در دولت جدید گفت: برخی موارد عدم قطعیت کابینه اقتصادی دولت جدید ، پیش بینی های نادرست در مورد نرخ دلار (در حالی که انتظار می رفت روند قیمت دلار کاهش یابد ، افزایش یافت) ، سیاست پولی و عدم قطعیت و استفاده مستمر از ظرفیت بازار سرمایه برای نقدینگی دولت ، آینده بازار سرمایه را کمی نامشخص می کند. در صورت روشن شدن این عدم قطعیت ها ، بهتر است در مورد مسیری که بازار سرمایه در آن حرکت می کند اظهار نظر کنید.

آقابزرگي تاكيد كرد: البته طبق تحليل هاي فني پس از سال 1398 و 1399 ، سال 1400 سال ثبات بازار سرمايه است. هیچ افزایش شدیدی وجود ندارد و حداکثر بازده با نرخ تورم و بین 40 تا 50 درصد پیش بینی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا