عمومیکسب و کار برتر ایرانی

هزینه راه اندازی و تاسیس گلخانه خیار

یکی از مهم ترین دلایل ساماندهی گلخانه خیار صرفه جویی، برداشت چند مرحله ای و برداشت در مدت زمان کوتاه است. برداشت سرسام آور باعث شد تا تعداد کارگران به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

همانطور که مشخص است انواع محصولات کشاورزی تحت هیچ شرایطی از بین نمی رود، بنابراین هر ساله نیاز به محصولات بیشتر از سال قبل می شود. البته در این بین افزایش جمعیت تاثیر مستقیمی بر نیاز به این محصولات کشاورزی داشت.

اما امروزه مشکل کم آبی فراگیر شده است که منجر به کاهش چشمگیر ذخیره آب و آب های زیرزمینی شده و بخش کشاورزی را به شدت تهدید کرده است. در عوض، او از یک منبع درآمد بسیار پرسود به یک شغل پرخطر تبدیل شد. اما راه حل چیست؟ آیا راهی برای محافظت از سرخرگی که این ناحیه عملکردی مهم را تغذیه می کند و حفظ می کند، وجود دارد؟ “جواب خیر”، صادرات بی رویه این محصولات برای پرکردن بازار تابستانی ممنوع است، به ویژه در این بازار که قیمت آن هر روز تغییر می کند، در این زمان نیاز است نگرش مردم و پرورش دهندگان نسبت به علم کشاورزی نوین تغییر کند و به همین دلیل. ، عملکرد کشورهای پیشرفته صنعتی در این زمینه مثال زدنی است.ایجاد گلخانه برای کشت انواع محصولات کشاورزی بهترین و پربازده ترین راه است.

اهمیت کار در گلخانه

اتاق پرورش گیاه و گلخانه محدود و محصور است که تمامی جوانب آن تحت کنترل فرد است. بدون توجه به محدودیت های فصلی یا شرایط آب و هوایی می توان مکان مناسبی با شرایط استثنایی برای کشاورزی در مقیاس بزرگ و تولید محصولات تخصصی ایجاد کرد. با توجه به آنچه در قسمت قبل توضیح داده شد، یکی از مزیت های اصلی استفاده از روش گلخانه ای کاهش مصرف آب در فرآیند کاشت و تولیدمثل است که با توجه به مشکل، انقلابی در حوزه کشاورزی محسوب می شود. کمبود آب در کشور وجود خواهد داشت

همچنین خاک مورد استفاده برای محصولات کشاورزی به مرور زمان به دلیل کمبود آب کیفیت خود را از دست می دهد. با این روش به دلیل قابلیت کنترل تمامی عناصر، علاوه بر برداشت محصول زیاد، خاک حاصل خیز نیز حفظ می شود.

متأسفانه کشاورزان سنتی علیرغم زحمتی که می کشند، در فصول مختلف سال برای از بین بردن محصولشان دعای بارندگی نابهنگام یا یخبندان و طوفان می کنند. اما در سبک مدرن، یعنی. در گلخانه و کابین می توان گفت که تمامی عوامل دخیل در روند رشد گیاه تحت کنترل پرورش دهنده است. بنابراین ریسک پذیری این حرفه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این موارد رایج، گلخانه ها و اتاق های پرورش نباتات این قابلیت را دارند که با کنترل عوامل موثر بر رشد محصول، زمان برداشت را تعیین کنند.

یعنی می توان محصولی را در یک بازه زمانی معین وارد بازار کرد که تقاضای بالایی داشته باشد و فروش آن بسیار داغ باشد و در نهایت سود چند برابری به همراه داشته باشد. همچنین با کمک گلخانه ها می توان محدودیت ها را برداشته و به راحتی می توان محصولات خاصی مانند توت فرنگی، زعفران، بامبو و … را که فقط در شهرهای خاصی رشد می کنند، پرورش داد. با این کار می توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد و محصولات تولید داخل را به بازار عرضه کرد.

علاوه بر موارد فوق، باید به این نکته نیز توجه داشت که تمامی عوامل رشد و نمو در گلخانه ها و سالن ها به شدت کنترل می شود، به طوری که میوه ها و سایر محصولات برداشت شده از گلخانه ها از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به محصولات معمولی برخوردار بوده و به همین دلیل از ارزش بالایی برخوردار هستند. قد بلند قیمت و محبوبیت

جنبه مالی راه اندازی گلخانه را بررسی کنید

یکی از دلایل اصلی اقتصادی کار در گلخانه اول از همه تعداد محصولات یکساله، کیفیت محصول بسته به محل کشت، امکان برداشت و فروش محصول و از همه مهمتر محصول است. . می دهد وی به احتمال کاهش هزینه های جاری به دلیل کمبود کارگر اشاره کرد. اما هر زمینه کاری مطمئناً معایبی خواهد داشت و گلخانه ها، گلخانه ها و مراتع نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین در ادامه به تحلیل مشکلات مربوط به گلخانه می پردازیم: هزینه اولیه راه اندازی گلخانه بسیار گران است و بیشتر این هزینه ها صرف خرید تجهیزات گلخانه می شود. اما باید به خاطر داشت که این ابزارها یک بار برای همیشه داده می شوند.

تحقیقات نشان می دهد که اگر محصولات با عملکرد نسبتاً بالا برداشت شوند، پس از گذشت حدود 3 سال، تمام سرمایه سرمایه گذاری شده در راه اندازی به شما بازگردانده می شود. ثانیا کار در گلخانه و پرورش انواع میوه، گل، گیاه و … در چنین مکانی نیاز به مراقبت دائمی دارد. به عنوان مثال، اگر سیستم گرمایشی شما در یک شب زمستانی از کار بیفتد، تمام محصولات شما از بین می رود و ضرر زیادی متحمل خواهید شد.

مراحل راه اندازی و تاسیس گلخانه

برای راه اندازی گلخانه و اتاق رشد باید مراحل مختلفی را طی کرد که مهمترین آن اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی است. سازمان مورد نظر برای اعطای پروانه گلخانه ای به یک پرورش دهنده شرایط متعددی را پیشنهاد می کند که باید رعایت شود که مهمترین آنها استفاده از تجهیزات اولیه در گلخانه است. این دستگاه ها و تجهیزات عمدتاً برای تأمین گرما و رطوبت محیط مورد استفاده قرار می گیرند.

آغاز کشاورزی مدرن

پس از اخذ مجوزهای لازم، اولین کاری که باید انجام داد، کشت محصول است. برای کاشت و کشت از دو روش می توان استفاده کرد، یکی کاشت بذر که روش سنتی محسوب می شود و دوم کاشت بذر با محصول مورد نظر. کارشناسان کشاورزی معتقدند کاشت نهال با توجه به دلایلی که در ادامه توضیح داده می شود مقرون به صرفه تر و سودآورتر است.

این دلایل را می توان به صورت زیر بررسی کرد:

  1. روش سنتی زمان زیادی می برد.
  2. هنگام انتقال بذر به گلخانه نیاز به نیروی کار زیاد است
  3. استفاده از بذر بسیار زیان آور است و رشد آن به زمان زیادی نیاز دارد.
  4. در مورد کیفیت بذر خریداری شده مطمئن نیستم

برخلاف موارد ذکر شده، کاشت بدون شک از نظر قابلیت تعیین کیفیت گیاه و همچنین امکان انتخاب گیاهان سالم و کاهش میزان آب مورد نیاز به صرفه است.

راه اندازی و احداث گلخانه کوچک

بسیاری از افرادی که وارد گلخانه می شوند در انتخاب محصول مناسب تردید دارند و تصمیم نهایی ندارند. تهیه خیار گلخانه ای می تواند یکی از پردرآمدترین، مقرون به صرفه ترین و در عین حال مفیدترین شاخه های کار باشد. علاوه بر این، برای تهیه گلخانه برای خیار، با توجه به رشد این میوه، فرد می تواند نه همیشه بلکه به طور مکرر و مستمر به سود برسد. در بخش های بعدی به توضیح این موضوع می پردازیم.

اگر شما نیز علاقه مند به راه اندازی و راه اندازی گلخانه هستید، اما بودجه لازم برای راه اندازی گلخانه بزرگ را ندارید، توصیه می کنم ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

مناطقی که اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرند، مانند حیاط خلوت یا پشت بام، می توانند بسیار ارزان و مقرون به صرفه باشند. به طور کلی اگر مساحتی بالغ بر 100 متر را برای این فعالیت در نظر بگیرید، می توانید اقدامات لازم را برای ایجاد گلخانه انجام دهید.

بخشی از سازه گلخانه را با استفاده از اسکلت فلزی بسازید زیرا مقاومت بیشتری دارد و برای عایق بندی آن توصیه می شود از پلاستیک ضد UV استفاده کنید. به این دلیل که اشعه های مضری مانند نور خورشید را از خود عبور نمی دهد و پلاستیک ساده تحت تأثیر نور خورشید مانند ذره بین عمل می کند که برای رشد گیاهان بسیار مضر است، به ویژه در گلخانه ها. پلاستیک های UV از نظر قیمت تفاوت چندانی با نمونه های ساده ندارند اما باید توجه داشت که از نظر نتیجه و کارایی کار بسیار موثر هستند.

حال باید تمهیدات لازم را برای آبیاری گیاهان در گلخانه انجام دهید. بر اساس بررسی های انجام شده، لوله های قطره ای را می توان روش بهتری برای آبیاری و تامین آب در نظر گرفت. از آنجایی که هزینه های نصب فعلی مناسب است و با توجه به حساسیت محصولات گلخانه ای، استفاده از آن می تواند حداکثر بهره وری و کارایی را به همراه داشته باشد.

اکنون باید برای کاشت نهال برنامه ریزی کنید. برای این کار می توان از دو روش به نام های ناودانی و پد استفاده کرد. البته روش بالش پول زیادی نمی خواهد اما چون پلاستیکی است یکبار مصرف است.

برای این کار استفاده از روش گل میخ توصیه می شود در این روش ناودان های نیمه گالوانیزه تهیه و با خاک پر می شوند تا گیاهان و محصولات مورد نظر شما به صورت ردیفی و منظم در گلخانه رشد کنند.

احداث گلخانه خیار به چه صورت است؟

در این قسمت طرز تهیه گلخانه برای پرورش خیار را خواهیم دید. خاک را می توان مهم ترین و مهم ترین عامل کاشت و رشد هر محصول کشاورزی دانست چرا که تعیین کننده کیفیت و کارایی این کار است. طبق تحقیقات، خاک رس کوکوپیت و پرلیت برای این کار بهترین هستند. این خاک با وجود قیمت مناسب، بسیار مرغوب و غنی است و به راحتی می تواند شرایط مورد نیاز برای پرورش خیار را فراهم کند.

تا به حال برای یک آماتور برای کاشت خیار در گلخانه، جدا از هزینه بستر کاشت که برای همیشه است، دوره اول شامل هزینه های ویژه برای خرید خاک، بذر، کود، سموم، سیستم های گرمایشی و سرمایشی می شود. هرگونه کاهش در هزینه های مصرف آب به منظور کاهش راندمان و در نهایت سود حاصل از فروش میوه.

بهره وری

افرادی که گلخانه های خیار راه اندازی می کنند به خوبی می دانند که این محصول 2 تا 3 بار در سال کشت و برداشت می شود. این دوره ها عبارتند از:

  1. کاشت بهاره
  2. کاشت تابستانه
  3. کاشت زمستانه

البته لازم به ذکر است که این محصول در فصل تابستان به وفور در بازار موجود است، بنابراین کشت خیار در گلخانه در این فصل سود چندانی ندارد و به همین دلیل توصیه می شود.

حدود 280 تا 320 بوته خیار را می توان در سالن یا گلخانه ای به ابعاد 100 متر کاشت. در نظر داشته باشید که هر 1 درخت با شرایط مناسب و مراقبت کافی می تواند در هر دوره حدود 10 کیلو خیار تولید کند. . البته باید به خاطر داشت که قیمت این محصولات در فصلی از سال متفاوت است، بنابراین درآمد حاصل از این کار ارتباط مستقیمی با فصل سال دارد.

دکمه بازگشت به بالا