اقتصادی

کردستان در حوزه تامین زمین برای مسکن ملی مشکل جدی دارد

باراناخبر/ کردستان وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات جدی استان در حوزه مسکن را با توجه به وضعیت توپوگرافی عرضه زمین عنوان کرد و گفت: بیشترین تقاضا برای مسکن در کشور مربوط به استان کردستان است و این میزان زمین. . پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست لذا برای رفع این مشکل نیاز به پیگیری جدی استاندار در برخی از پروژه های ملی استان است.

رستم قاسمی امروز جمعه (26 تیرماه) در شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: استان کردستان عقب ماندگی جدی دارد که باید با جدیت به آن رسیدگی شود.

وی از اختصاص 6 هزار میلیارد دلار برای پروژه راه و ریلی استان خبر داد و افزود: این میزان اعتبار می تواند تفاوت زیادی در توسعه راه های کردستان به همراه داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با اختصاص 200 هزار میلیارد دلار برای راه آهن همدان سنندج، این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد. این پروژه حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی وجود 300 کیلومتر کریدور شمال به جنوب در استان کردستان را برای توسعه استان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: برای تکمیل این قسمت از پروژه در استان 1200 میلیارد دلار محاسبه شده است.

قاسمی با بیان اینکه بیش از 2 هزار کیلومتر از راه های روستایی استان در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد، گفت: وضعیت راه های این استان از نظر وضعیت توپوگرافی با سایر نقاط کشور متفاوت است و با این تعداد، کردستان به نزدیک تر است. شاخص ملی .

وی تخصیص 300 میلیارد دلار برای جاده سنندج – مریوان، 350 میلیارد برای تکمیل صلوات آبادی، 285 میلیارد دلار برای بیجار، منابع مالی برای فرودگاه های سنندج و سقز را از دیگر دستاوردهای مهم این سفر عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی یکی از مشکلات جدی استان در حوزه مسکن را با توجه به وضعیت توپوگرافی عرضه زمین برشمرد و افزود: بیشترین تقاضا برای مسکن در کشور مربوط به استان کردستان است و این میزان زمین است. . پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست لذا برای رفع این مشکل نیاز به پیگیری جدی استاندار در برخی از پروژه های ملی استان است.

وی بافت فرهنگی را از دیگر موضوعات مهم در حوزه مسکن استان برشمرد و افزود: زمین های میان این بافت ها که به دلایل فرهنگی بلااستفاده مانده است باید بازسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی توسعه مرز باشماق را از دیگر اقدامات دولت در این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا