اجتماعی

انتقاد امام جمعه رفسنجان نسبت به «دوچرخه‌سواری بانوان» در انظار عمومی

باراناخبر/ کرمان امام جمعه رفسنجانی با اشاره به ترویج بی حجابی و بدحجابی، دوچرخه سواری زنان در انظار عمومی و سگ، گفت: عده ای از این حرکت ها حمایت می کنند و اگر اعتراضی شود اعتراض می کنند و به من توهین می کنند. من ”

به گزارش باراناخبر، حجه اصغر عسکری امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص غیرت دینی، اظهار کرد: غیرت دینی نجات دهنده کشور در همه حوادث و بحران ها از قبل از انقلاب بوده است. . حضور و پیروزی در هر کجا که اتفاق افتاده است باعث به حرکت در آمدن غیرت انقلابی و مذهبی مردم جامعه شده است. ما تعداد زیادی شهید بسیجی داریم که به خاطر غیرت دینی خود در صحنه شهید شده اند.

امام جمعه رفسنجانی گفت: دشمنان به دنبال کاهش غیرت دینی در جامعه هستند، اگر به مقام رهبری و ولایت فقیه توهین می شود برای کاهش غیرت دینی است. اگر موضوع بدحجابی یا بی حجابی را در جامعه ترویج کنند یا از روی ناآگاهی زن را به دوچرخه سواری تشویق کنند، با وجود اینکه دوچرخه زنان در انظار عمومی ممنوع است، به دنبال تضعیف غیرت دینی مردان هستند.

وی ادامه داد: اگر سگ را در خیابان به دختر و پسرمان بند می دهند برای تضعیف غیرت دینی است و اگر به امور دینی و نماز و روزه ما حمله کنند می بینند که غیرت دینی جامعه را از بحران نجات می دهد. عاقل باشید و فقط از این مسائل غافل نشوید و نگویید دختر جوان دوست دارد دوچرخه سواری کند! خیر، ما باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم چنین کاری در جامعه گسترش پیدا کند.

عسگری افزود: اگر پیراهن ناموسمان گشاد بود روی طناب که روزی در خانه خشک شود، وقتی مهمان می آمد، آن را جمع می کردیم تا لباس دختر، همسر، مادر و خواهرمان را نبیند. چگونه امروز دختران دوچرخه سواری می کنند تا در خیابان راه بروند و برخی احمقانه از این جریانات حمایت می کنند و اگر اعتراضی به این کار شود و به من توهین کنند اعتراض می کنند.

وی تاکید کرد: اگر آرام بنشینیم، غیرت دینی خدشه دار شود، حجاب را از دختران برداریم و غیرت دینی را کم کنیم، دشمن به راحتی می تواند به اهداف خود برسد.

عسگری با انتقاد شدید از عملکرد برخی مسئولان در این حوزه، تاکید کرد: نباید از این موارد غافل شد و به عنوان یک اتفاق کوچک به آن نگاه نکرد و گفت سگ حیوان است، چه کنیم و در خیابان راه برویم؟ وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پلیس در این زمینه به وظایف خود عمل نمی کند، مردم باید با رویکردی جدی و انقلابی از پلیس بپرسند چرا که وظیفه پلیس این است که با جرائم مشهود مانند کشف و سگ گردانی برخورد کند، اما برخورد نشود. اقدام . .

وی بر لزوم تعصب دینی تاکید کرد و گفت: پلیس و قوه قضائیه باید به وظایف خود عمل کنند و در مقابل جرایم و مجرمان بایستند و اگر قانونی نداریم قانون تصویب کنند. حتی مجلس هم کم کاری کرده است، اگر رهبری می گویند دوچرخه زنان حرام شرعی است، چرا مجلس قانونی نکرده است که امروز پلیس در حال شکست است؟

امام جمعه رفسنجانی افزود: وقت خود را صرف کارهای حاشیه ای نکنید. غیرت دینی را در مردم زنده نگه دارید. این کاستی ها جبران ناپذیر است، این مسائل را باید با صراحت و با شجاعت و قاطعیت گفت و هر روز شاهد نارضایتی مومنان و انقلابیون نباشیم. این همه بی اختیاری نباید در جامعه حاکم شود.

عسگری در بخشی دیگر از سخنان خود با تسلیت سالروز وفات حضرت آمل بینین (علیه السلام) افزود: این روز به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی همچنین به دور هشتم مذاکرات در وین اشاره کرد و گفت: ایران برای تعامل با دنیا و گفتگو با دنیا در میدان است اما هرگز تسلیم خواسته ها و حرف های دشمن نمی شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا