عمومی

چرا افکار عمومی با پارک‌ بانوان “زاکانی” سر جنگ دارد؟

در اینکه مدیریت شهرداری تهران نسبت به اکثر شهرداران قبلی ضعیفتر است شکی نیست اما این مدیریت نالایق طرحی را با وجود اینکه قابل دفاع ارائه کرده است که متاسفانه نمی تواند به درستی از مزایای آن محافظت کند و انتقادات را بشنوند و پاسخ دهند.
چند سالی است که پارک های بانوان در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند و اتفاقاً از محبوبیت نسبی برخوردار بوده اند. زنان در این مکان ها با خیال راحت ورزش می کنند، جشن می گیرند، شادی می کنند و در عین حال هیچ ساختارشکنی رخ نمی دهد و هیچکس آنها را اذیت نمی کند.
شهرداری هم اکنون این طرح را در چند پارک شهر اجرا خواهد کرد. به این ترتیب زنان این فرصت را دارند که زمان، پول کمتری صرف کنند، با فرزندان یا دوستان خود به پارک بروند و ساعت ها در محیطی بی دغدغه سپری کنند.
این یک شکاف جنسیتی منفی نیست. تفکیک جنسیتی وضعیتی منفی و غیرقابل قبول است که در آن حقوق زنان یا مردان ضایع می شود. در مورد پارک های بانوان برعکس است، یعنی یکی از حقوق مسلم به زن بازگردانده شده است که آزادی تفریح ​​است.
متأسفانه نابسامانی های اجتماعی کنونی – که البته فقط تقصیر شهرداری نیست – باعث بی اعتمادی مردم شده است، حتی کارهای مثبت نیز حاشیه ای و مرتبط با مسائل سیاسی تلقی می شود (به ویژه اینکه این اقدام بلافاصله پس از حادثه ورزشگاه مشهد مطرح شد. به عنوان مثال، وقتی مترو باز شد، دو واگن اول و آخر برای زنان اختصاص داشت و مورد استقبال قرار گرفت و این هنوز مطلوب است. اما مانند برخی از زنان به جای استفاده از واگن، برخی از زنان این کار را نمی کنند. باید زمانی را در پارک های خود بگذرانند و ممکن است از پارک های دیگر استفاده کنند.
چه خوب است شهرداری و نهادهای دولتی برای بازگرداندن ایمان از دست رفته ملت، هرچند به تدریج، تلاش کنند که به جای اینکه یک اقدام مثبت با حواشی ایجاد شده به تلخی تبدیل شود، نسیم تازه ای شود، هرچند ملایم و کوتاه. زندگی کرد. . آ.
به شهردار محترم تهران نیز توصیه می کنم از افرادی استفاده کند که به دلیل نداشتن سابقه خشونت، بد شوخی و تندخویی، کارهای خوب احتمالی شهرداری را توجیه کنند.

23302

دکمه بازگشت به بالا