عمومی

تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان نماد صلح و دوستی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عابدین خرم در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری ایران و آذربایجان افزود: در دنیای امروز ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی فرصت مناسبی برای گسترش روابط انسانی و شکل گیری نگرش های مثبت در جامعه است.

وی ادامه داد: محیط های ورزشی علاوه بر تضمین سلامت جسمی و ایمنی ورزشکاران، به آنها اعتماد به نفس و توانایی رهاسازی احساسات درونی، بهبود روابط اجتماعی و افزایش توان مقابله با مشکلات زندگی را می دهد.

خرم تصریح کرد: هر هزینه ای برای گسترش اماکن ورزشی و توسعه و ترویج ورزش همگانی و حرفه ای سرمایه گذاری بلندمدت برای امنیت و آرامش جامعه است.

وی همچنین با بیان اینکه ورزش بدون توجه به مسائل پیچیده سیاسی و اقتصادی، فرصتی برای تعامل و پیوند بین ملت ها و فرهنگ های مختلف است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات بین المللی دوچرخه سواری ایران و آذربایجان را نماد صلح و دوستی می دانیم. زیربنای تحولات خوب در روابط بین ملت ها.

سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران و آذربایجان از تاریخ 7 تا 11 مهرماه امسال به همت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می شود.

تیم ترنگانو مالزی، پروتاک آفریقای جنوبی، آلماتی، قزاقستان، بیا آلمان، نگهبان اندونزی، سیدی علی مراکش، TCC تایلند، بیا اسکو قزاقستان، تارتلتتو ایزورکس تیم ملی بلژیک و عراق، 10 تیم خارجی و تیم ملی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آروی در این مسابقات تیم های داخلی شرق حضور دارند.

دکمه بازگشت به بالا