عمومیکسب و کار برتر ایرانی

بهترین مارک شانژمان دوچرخه

در مقالات قبلی به معرفی و بررسی انواع شانژمان ها برای دوچرخه پرداختیم و دانستیم که شانژمان یکی از اجزا حیاتی در سیستم دنده دوچرخه است و در صورت نبودن و یا معیوب بودن آن امکان عوض کردن دنده وجود نخواهد داشت ، خرید بهترین شانژمان دوچرخه باید متناسب با نوع سیستم دنده دوچرخه باشد.

اگر قصد خرید شانژمان برای سیستم دنده دوچرخه تان را دارید و به دنبال بهترین آن هستید باید 2 نکته را مد نظر قرار دهید:
نکته اول :با توجه به این که شانژمان به صورت مستقیم با خودرو دوچرخه در ارتباط است برای خرید بهترین شانژمان باید به خودرو توجه کنید که دارای چند چرخ دنده است و اصطلاحا خودرو دوچرخه شما چند سرعته است و بعد متناسب با آن نوع شانژمان را انتخاب نمایید

نکته دوم : برند های مختلفی در زمینه تولید شانژمان برای دوچرخه ها فعالیت میکنند و بدون شک شیمانو بهترین و اولین انتخاب برای خرید شانژمان خواهد بود اما اگر قصد دارید با یک هزینه کمتر یک شانژمان عالی و کار راه انداز خریداری نمایید میتوانید برند های دیگر مانند سایگون، کارینو ، رددو و یا سایر برند های متفرقه را مورد بررسی قرار دهید .

با ما تا انتها این مقاله همراه باشید تا به بررسی 5 مدل از بهترین شانژمان های موجود در فروشگاه رووبایک بپردازیم ، در ضمن خوب است بدانید که رووبایک عرضه کننده انواع لوازم دوچرخه و از جمله شانژمان دوچرخه از بهترین برند های مطرح در سراسر کشور است و میتوانید برای قیمت دوچرخه انواع شانژمان به صورت تک و یا عمده با ما از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید و یا سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

بهترین شانژمان دوچرخه: قسمت‌های اصلی شانژمان دوچرخه

اگر به عکس شانژمان دوچرخه دقت کنید، این قطعه از سه بخش اصلی تشکیل شده است. این سه بخش بازوی نگهدارنده، بازوی پایینی و بدنه اصلی است که هرکدام وظیفه خاص خود را دارند.

·         بازوی نگهدارنده:

بازوی نگهدارنده بدنه شانژمان دوچرخه، بدنه اصلی شانژمان را ثابت نگه داشته و سیمی که وظیفه تنظیم دنده دارد نیز در این قسمت قرارداده شده است. این قطعه توسط قسمت آلومینیومی خود که به آن گوشواره ‌گفته می‌شود به بدنه دوچرخه متصل می‌شود. کیفیت ساخت و مقاومت این قطعه در برابر ضربه‌های احتمالی که در دوچرخه‌سواری زیاد هم اتفاق می‌افتد، در انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه موثر است. که در عکس شانژمان دوچرخه کاملا مشخص است.

·         بازوی پایینی:

بازوی پایین شانژمان از دو قسمت تشکیل شده است. جمع کردن زنجیر در قسمت مفصل فنری این قطعه انجام می‌شود. قسمت دیگر بازوی پایینی دو قرقره‌ای هستند که زنجیر را روی خودروها یا به عبارتی چرخ‌دنده‌های متفاوت جابجا می‌کنند. این دو چرخ‌دنده درواقع آخرین مرحله تعویض دنده را انجام می‌دهند. استفاده از مواد مرغوب در ساخت این قطعات و همچنین دقت و ظرافت ساخت بازوی پایینی باعث می‌شود تا تعویض دنده راحت‌تر انجام شود. در نمونه‌های بی‌کیفیت ممکن است که زنجیر به‌خوبی جابجا نشده و تعویض دنده باسختی انجام شود.

حتی در برخی مواقع بی‌کیفیت بودن نحوه ساخت این قطعه باعث ‌می‌شود که زنجیر از روی خودروها رها شده و دردسرهای زیادی برای دوچرخه‌سوار ایجاد کند. این موارد، دلیل اهمیت این قطعه در انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه برای دوچرخه‌سواران است.

·         بدنه اصلی:

بدنه اصلی شانژمان بصورت مکانیکی دستور تغییر دنده را از اهرم‌های دسته‌دنده به بازوی پایینی منتقل می‌کند. پیچ‌های تنظیم دنده نیز در این قسمت قرار دارد. این قطعه با کمک فنری که در داخل آن تعبیه شده است با ایجاد کشیدگی روی سیم دنده، تغییر دنده دوچرخه را انجام می‌دهد. هرچند که این قطعه مکانیکی بوده و ظاهرا تکنولوژی پیچیده‌ای ندارد، اما استفاده از قطعات باکیفیت و مناسب در مقابل قطعات با کیفیت پایین‌تر و با طول عمر کمتر در این قطعه تفاوت زیادی دارد که برای انتخاب بهترین شانژمان دوچرخه باید به آن دقت کرد. جهت خرید انواع دوچرخه می توانید به فروشگاه اینترنتی آریا چرخ مراجعه کنید

دکمه بازگشت به بالا