اقتصادی

احتمال اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت

احتمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه

وزیر کار هیئت دولت را برای تصمیم افزایش مستمری ها اعلام کرد و اجرای افزایش مستمری از اردیبهشت ماه را دور از انتظار ندانست.

به گزارش باراناخبر، حجت الله عبدالملکی در نشست وزارت کار با مسئولان تشکل های ارشد کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری استان های کشور، گفت: افزایش مستمری ها در هیات مدیره تامین اجتماعی تصویب شده است. سازمان و به هیأت وزیران اعلام کرده ایم. تلاش می کنیم افزایش مستمری اردیبهشت ماه را اجرایی کنیم و بعید است که این افزایش بیشتر ادامه یابد.
وی با اشاره به حذف برخی از یارانه بگیران گفت: برای تبصره های مختلف بودجه در حال تدوین آیین نامه است. یکی از این مقررات مربوط به حذف برخی از یارانه بگیران است که وزارت کار به طور جدی در آن دخیل است اما موضوع اصلی ورود دولت فیتیرا بدون مشکل است.
وزیر کار تصریح کرد: میزان یارانه های تعریف شده در قانون بودجه امسال بسیار بیشتر از سال های گذشته است و دیروز در جلسه ای با رئیس جمهور موضوع یارانه ها را بررسی کردیم که در حال تصمیم گیری است. “
به گفته عبدالملک، موضوع یارانه ها تأثیر جدی بر رفاه مردم دارد. بنابراین سعی می کنیم آن را تنظیم کنیم تا حداکثر کاهش فاصله کلاس را شاهد باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به طور کلی در خصوص یارانه ها تصمیماتی در حال اتخاذ است که به زودی اعلام خواهیم کرد و تلاش می شود بهترین تصمیم در خصوص پرداخت یارانه ها گرفته شود تا رفاه بهتری داشته باشیم. تاثیر بر زندگی مردم “. پیشنهادی داده ایم که در آن می توان ادعا کرد که تا پایان امسال طبق تعاریف جهانی فقر را از بین می بریم.
عبدالملکی همچنین از تشکیل کمیسیون ایمنی کار خبر داد و گفت: این کمیسیون به ریاست معاونت روابط کار تشکیل شده است تا دیگر شاهد امضای قراردادهای سفید نباشیم.
به گفته وی، دو ماه مهلت داده ایم تا با حضور کارگران و کارفرمایان در مورد موضوعات بحث و بررسی شود تا اینکه آیا این قانون در قالب لایحه قانونی به مجلس ارسال شود یا در هیئت دولت تصویب شود.
علی حسین رعیعتی فرد – معاون روابط کار وزیر نیرو از فعالیت 11 هزار تشکل کارگری و 3 هزار تشکل کارفرمایی در کشور مطلع شد و گفت: تعداد تشکل های کارگری در مقایسه با جمعیت شاغل در کشور کم است، بنابراین وزیر کار. اعلام کرد کلیه واحدهای زیرمجموعه وزارت کار ماده 131 قانون کار و فصل ششم این قانون را اجرا خواهند کرد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکل های رسمی باید در واحدهای تولیدی فعالیت کنند تا کارگران با استفاده از این تشکل ها مطالبات برحق را دنبال کنند.
وی با اشاره به اعتماد و رعایت کامل اصل سه جانبه گرایی از سوی وزارت کار، گفت: وزیر کار تاکید دارد که این اصل در شورای عالی کار، حمایت کار و سازمان بیمه های اجتماعی اعمال شود.
رعیتی فرد گفت: در حال حاضر 14 هزار تشکل در کشور وجود دارد و انتظار داریم با افزایش بازرسی ها تعداد تشکل ها افزایش یابد.
علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار، امنیت شغلی را مهمترین خواسته کارگران عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور برای امنیت شغلی اهمیت زیادی قائل بود، بنابراین پیشنهاد می کنم کارگروه ویژه کارگران و کارگران کارفرمایان تشکیل شود. باید گروه ها و دولت برای تامین امنیت شغلی کارگران ایجاد شود، زیرا اگر کارگران امنیت شغلی نداشته باشند، اتحادیه ها نمی توانند به درستی فعالیت کنند.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به سامانه جامع روابط کار افزود: با گذشت بیش از یک سال از اجرای این طرح همچنان مشکلات اساسی در این حوزه داریم. این طرح در شرایطی اجرا شد که هیئت های حل اختلاف هنوز به نیازهای اولیه سخت افزاری خود مجهز نشده بودند و امیدواریم با تخصیص بودجه مناسب به استان های مختلف این مشکل برطرف شود.
ابوالفضل اشرف منصوری رئیس کانون عالی اصناف نیز تامین مسکن و کارگران ساختمانی را از خواسته های جامعه کارگری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری وزارت کار و وزارت کار موضوع خانه دار شدن کارگران عملیاتی شود. وزارت مسکن.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا