عمومی

پردیس علم و فناوری هسته‌ای در بوشهر راه‌اندازی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین اکبر منافذ او صبح سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «صنعت بزرگ هسته‌ای نیاز به ایجاد ظرفیت در مناطق دارد از نظر فن آوری و نوآوری و استفاده از محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و بومی سازی قطعات و تجهیزات نیاز جدی دارد.

وی افزود: بر اساس قانون تولید جهشی حمایت از تشکیل شرکت ها فناورکمک به تجاری سازی و توسعه اکوسیستم بازار و فناوری نزدیک به صنایع مادر مورد تاکید بوده و در اولویت برنامه های کاری سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از راه اندازی پردیس مشترک علم و فناوری هسته ای پارک علم و فناوری خلیج فارس در بوشهر و سازمان انرژی اتمی خبر داد.

وی بیان کرد: با پیگیری های استاندار بوشهر و موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی، پارک علم و فناوری خلیج فارس در بوشهر با بیش از 150 شرکت. فناور و دانش پایه و کمک برای رفع نیازها از نظر فن آوری صنایع، آمادگی کامل برای همکاری با سازمان انرژی اتمی برای ایجاد پردیس مشترک علوم و فناوری هسته ای برای ترویج، شکل دهی و تسریع استارت آپ ها و کسب و کارها. از نظر فن آوری هسته ای و حوزه های مرتبط و ارائه حمایت های مالی مستقیم و غیرمستقیم و ارائه خدمات فنی و تخصصی و تجاری سازی به شرکت ها فناور و دارای دانش پایه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: با عنایت به راه اندازی و بهره برداری از واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر و پروژه های در حال ساخت 2 و 3 و ضرورت آینده. چشم انداز تامین نیازهای این مجتمع بزرگ صنعتی در استان بوشهر و ظرفیت های مراکز علمی، دانشگاهی و فناوری استان با محوریت پارک علم و فناوری خلیج فارس با پیگیری و تلاش استاندار بوشهر. و دستور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برای همکاری لازم برای تحقق این امر حائز اهمیت خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا