عمومی

برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در بوشهر اعلام شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، سید ناصر فاطمی اظهار داشت: مردم استان بوشهر از اهل بیت (ع) عشق و ارادت بالایی دارند (ع) آنها و در صدر برگزاری مراسم ها و برنامه های مذهبی هستند و هستند.

وی با اشاره به شرایط حاکم در جامعه خاطرنشان کرد: امسال به دلیل تاج گذاری ، مراسم و برنامه های ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان تحت تأثیر قرار گرفته اما از شور و شعور مردم در این مراسم کاسته نشده است.

رئیس شورای هیئت های مذهبی بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا در روز حسینی ، رعایت پروتکل های بهداشتی را مشاهده کرد: درا این روزها هیچ مراسم سنتی برگزار نمی شود.

وی رعایت فاصله اجتماعی را یکی از مهمترین موضوعات در برگزاری مراسم دهه اول محرم دانست و تصریح کرد: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور هیئت های مذهبی و مردم بوشهر برگزار می شود.

“برگزاری مراسم عزاداری دسته جمعی در خیابان ها ممنوع است.”

وی با تأکید بر اینکه در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی لباس زیر ، ماسک و آنلاین وجود دارد ، افزود: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی طبق پروتکل بهداشت و فاصله اجتماعی از خارج برگزار می شود.

رئیس شورای هیئت های مذهبی بوشهر تاکید کرد: مراسم روز تاسوعا روز شنبه 29 شهریور ساعت 12 ظهر در امامزاده عبدالمهیمن (ع) بوشهر در یک فاصله اجتماعی نگهداری می شود.

وی مراسم عاشورای حسینی را برگزار کرد و اظهار داشت: این مراسم روز یکشنبه 30 شهریورماه ساعت 12 ظهر در میدان رئیسی علی دلواری بوشهر به همراه نماز ظهر عاشورا برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا