عمومی

بهبود وضعیت اسکله‌ها در استان بوشهر/ پرورش میگو تقویت می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: استان بوشهر ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه صیادی دارد و یکی از قطب های کشور هم در حوزه صیادی و هم در حوزه آبزی پروری است.

بیش از نیمی از میگوهای بومی در استان بوشهر تولید می شود و با توجه به افزایش سطح پرورش میگو در استان، پیش بینی می شود میزان تولید در سال های آینده افزایش یابد.

استان بوشهر در زمینه صیادی جایگاه ویژه ای در صید و ملخ دارد و حدود 10 هزار صیاد استان در فصول مختلف سال برای امرار معاش از این سفره راهی دریا می شوند.

در سفر مهرماه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر، طرح های خوبی در حوزه شیلات در استان بوشهر بررسی شد و چند طرح مهم در این حوزه به تصویب رسید که برخی از آنها هم اکنون به تصویب رسیده است.

اختصاص 63 میلیارد دلار برای بخش شیلات

رئیس مدیریت و سازمان برنامه جوانان استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به استان بوشهر 93 پروژه با 4 میلیارد و 950 میلیون دلار وام انجام شده است.

علی درویشی حوزه شیلات را یکی از محورهای مهم سفر رئیس جمهور عنوان کرد و ادامه داد: 63 میلیارد و 200 میلیون دلار از محل اعتبارات سفرهای دولتی استان بوشهر به حوزه شیلات تزریق شده است.

بهبود وضعیت بسترهای استان بوشهر/ کشت میگو تقویت می شود

وی تاکید کرد که حفاری اسکله لورا و نخل تقی یکی از پروژه های مهم در این زمینه است، افزود: تاکنون 8 میلیارد و 200 میلیون دلار وام برای پاکسازی این دو داربست اختصاص یافته است.

رئیس مدیریت و سازمان برنامه جوانان استان بوشهر با اشاره به تزریق 21 میلیارد دلاری برای تکمیل اسکله خورخان وی تاکید کرد: 34 میلیارد دلار برای مناطق پرورش میگو در استان اختصاص یافته است.

وی افزود: تخصیص این اعتبارات نقش بسزایی در تسریع در اجرای این پروژه ها خواهد داشت و امیدواریم شاهد تلاش بیشتر برای اجرای طرح های مذکور باشیم.

تقویت بخش شیلات

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: این مصوبات موجب بهبود و بهبود وضعیت شیلات و آبزیان استان بوشهر می شود.

علی بازدار افزود: امسال در 6600 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر 28 هزار تن میگوی پرورشی تولید شد که برای فصل آینده تولید 34 هزار تن میگوی پرورشی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به صدور 74 موافقت اصولی برای تحقق طرح پرورش ماهی در قفس گفت: در حال حاضر در خلیج فارس 28 قفس نصب شده است.

بهبود وضعیت بسترهای استان بوشهر/ کشت میگو تقویت می شود

تقویت آبزی پروری

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت عالی استان بوشهر در حوزه صیادی گفت: با توجه به ظرفیت عالی استان بوشهر باید زمینه توسعه زیرساخت های آبزی پروری در استان بوشهر تقویت شود.

احمد محمدی زاده افزود: در این راستا حمایت ویژه ای برای توسعه مزارع پرورش میگو در مناطق ساحلی استان بوشهر خواهیم داشت و دست سرمایه گذاران را در این حوزه خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه اهالی سواحل روستاهای استان بوشهر در طرح های آبزی پروری مشارکت دارند، تاکید کرد: واگذاری اراضی ساحلی به ساکنان سواحل روستاهای استان بوشهر در دستور کار است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: روستاییان ساحلی که از راه شکار و صیادی امرار معاش می کنند در طرح های آبزی پروری از جمله ماهی و میگو شرکت می کنند و مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

وی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان، افزود: با تخصیص این اعتبارات و تکمیل پروژه ها، زمینه برای بهبود وضعیت صیادی و آبزی پروری در استان فراهم می شود. استان.”

انتظار می رود با تلاش دستگاه های متولی زمینه تسریع در اجرای طرح های مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر فراهم شود.

دکمه بازگشت به بالا