آغاز ساخت ۳۱ هزارو ۹۸۰ واحد مسکونی در استان یزد

باراناخبر/ یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه از فردا شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود، گفت: فردا 31 هزار و 980 واحد مسکونی به صورت همزمان در استان آغاز می شود.

به گزارش باراناخبر، محمدجواد ابوالحسینی در گردهمایی خبرنگاران استان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: این واحدها وسیع بوده و شامل مسکن روستایی، مسکن محروم و مسکن شهری است که اگر آنها را در قالب طبقه بندی قرار دهیم. ، یزد اولین استان در بحث مسکن کارگری است، مسکن کارگری برای قشر کارگری شروع به کار می کند و در اختیار این عزیزان قرار می گیرد که بار تولید، رشد و توسعه استان را به دوش می کشند.

به گفته وی، اگر این تعداد خانه را به خانه های در حال ساخت طرح اقدام ملی و پروژه هایی که از ابتدای دولت آغاز شده است اضافه کنیم، شاهد ساخت نزدیک به 40 هزار واحد در استان خواهیم بود.

*** ساخت 60000 واحد مسکونی در چهار سال

وی افزود: برنامه چهار ساله دولت بر اساس نیازسنجی در سطح استان حدود 53 تا 54 هزار واحد است که تا سطح 60 هزار واحد پیشنهاد شده است.

این مسئول استانی تاکید کرد: موضوع اصلی این است که این طرح ها هر چه زودتر آغاز شود زیرا تعداد متقاضیان قابل توجه است و تعداد ثبت نام ما 108 هزار نفر است.

وی گفت: این افراد ممکن است پاسخگوی تمامی نیازهای وزارت راه نباشند اما این رقم قابل توجهی است و معنایش این است که کسانی هستند که به هر نحوی مسکن ندارند. یعنی این تعداد از مردم استان آپارتمان اجاره ای دارند یا متعلق به پدر و مادر و اقوام خود هستند و می خواهند مالک شوند.

*** آب و مسکن مهمترین برنامه کاری معاون عمرانی استاندار یزد است

وی برنامه هایی را که در حوزه عمرانی در دولت سیزدهم در حال پیگیری است بر اساس 2 محور که شامل آب و مسکن است و مهم ترین موضوعی که در حوزه عمرانی با جدیت دنبال می شود بحث آب است. استان.

این مسئول یادآور شد: پیشرفت و آبادانی استان یزد که متشکل از جمعی از مردمان پرتلاش و فرهیخته است و قطعاً همگی متعلق به یک حوزه فرهنگی هستند در گرو تامین آب است. این گروه و اهالی استان که کارشان زبانزد است، قرن هاست که با مشکل عمده آب مواجه بوده اند. آیا آب مورد نیاز کشاورزی یا صنعتی و حتی آب آشامیدنی است. این استان مشکلاتی داشته که در سال های اخیر تشدید شده است.

وی بیان کرد: مصرف افزایش یافته و جمعیت افزایش یافته است اما منابع آبی ما کاهش یافته و همین موضوع باعث شده در سال های اخیر بحث های مختلفی در حوزه آب مطرح شود.

ابوالحسینی موضوع آب را یکی از موضوعات اساسی در یزد دانست که مورد تاکید استانداری و در حوزه ساخت و ساز است و گفت: دومین موضوعی که بسیار مورد تاکید قرار گرفته و شعار اصلی و کلیدی دولت است. . مسئله مسکن است

وی افزود: حوزه مسکن بسیار حائز اهمیت است و یکی از مشکلاتی که در سطح استان داریم بحث مسکن است و هم اکنون رشد جمعیت و مهاجرت و برخی عوامل دیگر دست به دست هم داده تا امروز تعداد قابل توجهی از ساکنان این استان هیچ خانه واقعی ندارند.» بودن

وی ادامه داد: یزد استانی است که در گذشته بحث اجاره مسکن در آن رایج نبود اما در 10 سال گذشته به دلایل و عوامل مختلف این موضوع گسترش یافته است اما اکنون باید راهکارهایی برای تامین مسکن در سطح استان داشته باشیم. .

*** 148 هزار نفر در روستاهای استان یزد زندگی می کنند

ابوالحسینی یادآور شد: در حوزه روستاها 359 روستا در استان داریم و جمعیت ساکن در روستاهای ما 148 هزار و 695 نفر است که 14.5 درصد جمعیت استان را شامل می شود. این میزان جمعیت روستایی نسبت به سایر نقاط کشور کم است و میزان شهرنشینی ما بیشتر است که تحلیل خاص خود را دارد.

وی افزود: در حوزه عمران روستایی اقداماتی در حوزه توسعه روستایی انجام شده است; در پروژه های روستایی تعریف شده در استان 575 پروژه بالای 100 میلیون داریم که در سطح روستاها فعال هستند و مجموع این پروژه ها که برای ساخت باید هزینه شود 217 میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: نسبت هزینه های جاری به هزینه های عمرانی روستایی آمار خوبی است که در استان ما وجود دارد، روستاهای ما نسبت به شهرها مدیریت کارآمدی دارند چرا که سازوکارهای بروکراتیک در آنها حاکم نیست و سیستم پویاتری دارند.

*** هزینه های جاری ساخت و ساز در روستاها بین 11 تا 89 درصد است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: هزینه ها در روستاها زیاد است، اما مقایسه با هزینه های شهری نشان از کارآمدی روستاها دارد. هزینه های جاری ساخت و ساز در روستاهای ما 11 درصد جاری و 89 درصد عمرانی است و در مجموع سال گذشته 410 تا 415 میلیارد دلار وام دریافت شده است و امسال باید منتظر باشیم چه مبالغی را محاسبه کنند.

وی تعداد شهرهای استان را 24 شهر اعلام کرد که این شهرها دارای شورا و شهرداری هستند، 132 عضو شورای شهرداری در استان وجود دارد و در این زمینه از وزارت کشور وام قرض الحسنه اخذ شده است. برخی از وام ها از خود شهرداری ها و برخی از منابع ملی بوده است.

*** برداشت 10 میلیارد دلاری به شهرداری های استان

به گفته وی، در سه ماهه نخست امسال 10 میلیارد دلار برای شهرداری ها جمع آوری شد، از چهار محله بازدید و طرح مطالعاتی انجام شد و چهار محله جدید نیز مورد مطالعه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: 2 هزار و 800 تن قیر یارانه ای برای مناطق و 52 میلیارد دلار نیز برای خرید قیر در نظر گرفته شده است. 47 میلیارد دلار به مناطق حاشیه ای اختصاص یافت که شامل شهرهای میبد و یزد می شود. امکانات در اختیار شهرداری ها قرار گرفته و وضعیت نیروها ساماندهی شده است.

وی درباره نیروهای شهرداری نیز گفت: بخشی از نیروهای قراردادی شهرداری ها قراردادی شده و پیمانی ها نیز رسمیت یافته و از نظر ایمنی کار در شرایط بهتری قرار دارند و امید است وضعیت نیروها بهبود یابد. با پیگیری

ابوالحسینی ادامه داد: در بحث ماشین آلات، ماشین آلات خوبی در استان در حوزه نوسازی ترسیم شد، در مورد تغییر پسماند مطالعاتی انجام شد و یک سری طرح ها تصویب شد و طرح بزرگ ما زباله شهرها است. یزد، حمیدیه و شاهدیه و زارچ که امیدواریم نهایی شود. .

وی از تهیه برنامه 5 ساله شهرداری ها خبر داد و گفت: این طرح ها در چهار شهر تکمیل شده و مابقی شهرها در مرحله نهایی شدن است.

وی از حوادث و بلایای طبیعی در استان پرهیز کرد و تصریح کرد: در ایام قبل از نوروز امسال حوادث تلخ رانندگی در جاده بافق و طبس داشتیم که منجر به فوت عزیزانمان شد.

به گفته وی، در جلساتی که به همین منظور و پس از این حوادث برگزار شد، مقرر شد در ایام نوروز یعنی 13 روز نوروز جلساتی برای کاهش تصادفات رانندگی برگزار شود که آثار خوبی داشته و کاهش چشمگیری داشته است. تعداد و تصادفات و اقدامات محدود کننده در سطح جاده ها استان تشکیل شد و همچنان در پی آن هستیم.

وی با بیان اینکه 400 مصوبه در شورای ترافیک شهر داشته ایم که 70 درصد این مصوبات اجرا شده و مابقی در حال اجراست، گفت: در زمینه تخصیص آب فضای سبز نیز توسط دفتر فنی پیگیری می کنیم. طی سال‌های گذشته توسعه فضای سبز مبتنی بر آب آشامیدنی و غیر شرب بوده است و در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون مترمکعب آب در فضای سبز مصرف می‌شود و در نظر داریم این رقم را به نصف برسانیم.

وی بیان کرد: استان یزد از نظر بار یکی از استان هایی است که مقصد بار است و مبدأ بار و مواد اولیه از آن گرفته می شود و مواد اولیه از سایر نقاط کشور به این استان حمل می شود. و بیشتر این محموله هم با کامیون و هم با سیستم جاده ای حمل و نقل و حمل می شود.

به گفته وی پروژه مشترک دفتر فنی و اداره کل راه های استان در حال اجراست که در چند شهرستان اجرا شده و در حال اجراست.

معاون عمرانی استاندار یزد ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران جلسات استانی به طور مرتب برگزار می شود. در 6 ماه گذشته ما حوادث متعددی داشته ایم و همه چیز ممکن بوده است و هر حادثه ای در این شش ماه در استان اتفاق افتاده است. برای مصون ماندن استان از این حوادث چندین جلسه جبران خسارت برگزار شده است.

*** رسانه بهترین ابزار برای انتقال دیدگاه مردم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم مردم سالاری بهترین وسیله برای رساندن نظرات مردم به مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در انجام وظیفه خدمت به مردم موفق بوده باشیم، افزود: اگرچه فرصت ها به سرعت می گذرد، اما باید این فرصت ها را پیدا کنیم زیرا اگر از آنها استفاده نشود، گاهی به نظر می رسد که این فرصت ها به سادگی از دست می رود. .

وی ادامه داد: رشته مهندسی ساختمان به عنوان مجموعه ادارات و ادارات کل، امور شهری و شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجموعه دفاتر فنی و حوزه ترافیک و حمل و نقل، شهرسازی و محیط زیست را دنبال می کند. در دل این میدان..

معاون عمرانی استاندار یزد تصریح کرد: مدیریت کل بحران بر اساس وظایف استاندار تعریف شده است که به معاونت ملکی استاندار محول می شود که وظایف مربوط به قبل، حین و بعد از آن را بر عهده دارد. بحران

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا