عمومی

پایان ۱۴۰ هزار واحد مسکونی محرومان در گلستان

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

محمدباقر نوبخت ضمن بازدید از پناهگاه محرومان و خانه های ویژه روستایی در “آق قلا” و پروژه های عمرانی گفت: 140 هزار واحد مسکن محرومان تا پایان تیر و مرداد به اتمام می رسد.

همچنین ، محمد باقر نوبخت امروز (پنجشنبه) در حاشیه بازدید از سد نورماب مینابشت به خبرنگاران گفت: “بخشی از 10 هزار میلیارد ریال هزینه شده برای ساخت سد نورماب مربوط به مطالبات پیمانکار است که دولت متعهد شده است. به پرداخت “.

وی افزود: با توجه به اهمیت این سد برای جمع آوری و تنظیم آب ، به ویژه سیلاب های فصلی که استان گلستان با آن روبرو است ، اجرای آن در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در سال های اخیر حدود 10 هزار میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری شده است ، به طوری که تا پایان ماه جاری امکان آبیاری این سد وجود دارد.

نوبخت افزود: این پروژه کار بسیار خوبی است که علاوه بر تنظیم آب و جمع آوری سیلاب ، نحوه انتقال آب آشامیدنی به مردم منطقه را نیز مورد بحث قرار می دهد.

وی بابیان اینکه تلاش می شود تا پایان دولت دوازدهم و سیزدهم این سد تکمیل شود ، ابراز امیدواری کرد که با اتمام این پروژه گلستان شاهد سیلاب مضر نباشد و آب آشامیدنی مورد نیاز مردم و بخش صنایع نیز تأمین شود حذف شده

معاون رئیس جمهور همچنین از مراحل ساخت واحدهای مسکونی روستای جنگلده بالا مینودشت و همچنین روستاهای واقع در مخزن سد نرماب چهل چای بازدید کرد.

تاکنون 10 هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد چهل چای مینودشت نورماب هزینه شده است که از این مبلغ 2500 میلیارد ریال آنطور که پیمانکار مدعی است به زودی پرداخت می شود.

ساخت سد نرماب چهلچای در سال 2011 با وام اولیه 4000 میلیارد ریال (85٪ از دارایی داخلی و بخشی از پایگاه خاتم و 15٪ از دولت) در سه رودخانه Normab ، چهلچای و Khormalo مینودشت و باید تا سال 2016 عملیاتی شود. با این حال ، به دلیل عدم تخصیص کامل بودجه مورد نیاز ، پیشرفت فیزیکی آن اکنون به 88٪ رسیده است.

این سد که از نوع همگن زمین با ارتفاع 60 متر ، عرض 10 متر و طول 807 متر است ، یکی از پروژه های عمرانی و زیربنایی گلستان است و ظرفیت ذخیره سازی آن 125 میلیون متر مکعب است. آب و قابل تنظیم تا 192 میلیون متر مکعب است. کمبود آب آشامیدنی علاوه بر 550،000 نفر در چهار شهر و 130 روستا در شرق استان ، آب 18000 هکتار از زمین های کشاورزی را تأمین می کند و سیلاب های فصلی را کنترل و حفظ می کند.

ساخت 200 واحد مسکونی در روستای جنگلده بالا در مرکز مینودشت که برای جابجایی روستاهای واقع در منطقه مخزن سد نورماب چهلچای در این شهر برنامه ریزی شده است ، از 17 ژوئن سال گذشته آغاز شد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور همچنین از دو پروژه عمرانی در بیمارستان 91 تختخوابی رامیان و مجموعه فرهنگی اداره ارشاد اسلامی آزادشهر بازدید کرد.

دکمه بازگشت به بالا