عمومی

عملیات اجرایی متمرکز ۱۵۰ واحد مسکن محرومین روستایی آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علیرضا فلاحی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، ضمن بیان اینکه بعدازظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام حسین روحانی نژاد نماینده رهبر معظم انقلاب در بنیاد مسکن ، آیین بازنگری و عملیات اجرایی متمرکز 150 واحد مسکونی برای روستا محروم جنت آباد گرمسار شد. اجرای برنامه ریزی شده این پروژه 20 میلیارد دلار برآورد شده است.

وی بابیان اینکه طرح مسکن برای خانواده های نیازمند بدون مسکن مناسب (مسکن فقرا) در بنیاد مسکن در حال پیگیری است ، افزود: بر اساس این مأموریت داخلی ، تفاهم نامه مشترک بین بودجه دولت امضا شده است ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دفتر استاندار سمنان. “

مدیر کل بنیاد مسکن استان سمنان ، بابیان اینکه اولویت این طرح با خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است ، اظهار کرد: این طرح شامل خانواده هایی با واحدهای مسکونی غیر کششی و در معرض خطر و خانواده های محروم بدون اسکان می شود.

فلاحی بابیان اینکه هدف از اجرای طرح مسکن برای خانواده های نیازمند و بدون مسکن مناسب است ، تصریح کرد: مناسب برای تسهیلات 100 میلیون دلاری با سود 5 درصد و بازپرداخت 20 ساله (دوره مشارکت + فروش اقساطی) و پرداخت 30 میلیون و پانصد هزار دلار کمک رایگان.

وی بابیان اینکه مراسم افتتاح و بهره برداری از واحد 22000 طرح ویژه بهبود مسکن روستایی با وام 300 میلیارد دلاری در روستا گفت: چنتاب شهرستان گرمسار نیز برگزار شد ، وی افزود: این طرح در سال 84 با سقف پنج میلیون ریال در استان سمنان از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز و در سال 1400 با پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی در حال اجرا است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان سمنان بابیان اینکه مناطق شامل طرح تمام روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت برای احداث واحدهای مسکونی است ، گفت: سقف ساختمان های فردی در سال 1400 به میزان 100 میلیون دلار مسکن به متقاضیان عمومی در مناطق تحت پوشش بانک های عامل پرداخت می شود.

فلاحی تصریح کرد: نرخ سود مصوب این تسهیلات برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی پنج درصد و بازپرداخت تسهیلات 20 سال (کل دوره مشارکت + فروش اقساطی) است.

وی بابیان اینکه ساخت 22 هزار و 190 واحد مسکونی تحت این پروژه در استان سمنان تاکنون به پایان رسیده است ، تصریح کرد: این توسعه توسط دولت ها اجرا شده است.

دکمه بازگشت به بالا