اجتماعی

اعلام آمادگی سازمان بازرسی در حمایت از ایمن‌سازی بازار تهران

معاون بازرسی و بازرسی سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور طی جلسه ای در شهرداری منطقه 12 از حمایت همه جانبه این سازمان در تسهیل و تداوم ایمن سازی بازار تهران خبر داد.

به گزارش باراناخبر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، صبح روز شنبه 4 تیرماه همزمان با هفته عدالت، بازرسی کل کشور با حضور احمد اسعدیان معاون سیاستگذاری نظارت با شهرداری منطقه 12 دیدار و گفتگو کرد. و امور قضایی سازمان بازرسی محمودرضا مهرورز، بازرس کل وزارت کشور و شهرداری ها، مهدی برومندی، بازرس کل کشور و شهرداری ها، مجید آرون، معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت تهران بحران، امیر یزدی شهردار منطقه 12، نمایندگان مجلس و برخی از مدیران شهری این منطقه در سالن جلسات شهرداری منطقه 12 برگزار شد.

در این نشست که به منظور بررسی امنیت بازار تهران برگزار شد، یزدی در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده از نخستین روزهای شروع دوره جدید مدیریت شهری در این منطقه ارائه کرد. مهمترین مشکل در حوزه ایمن سازی ساختمان، بازار پر ریسک را وضعیت مالکیت ساختمان و پیچیدگی قانونی ایجاد شده توسط آن عنوان کرد و گفت: . ساختمان های خطرناک؛ پیش از این شهرداری در بازار تهران به دلیل وجود املاک وقفی، قوانین میراث فرهنگی و یا املاکی که سرقفلی آن ها اجاره شده و دارای مالکان متعدد است، بدون کسب مجوز و بدون چون و چرا نمی توانست مجوز این تعمیرات را صادر کند.

وی حل این مشکلات قانونی را در جلسات کمیته حراست بازار تهران که هر دو هفته یکبار به ریاست استاندار تهران و معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و همچنین نمایندگان برگزار می شود یادآور شد. متولیان، اهالی و کسبه بازار شهرداری منطقه در جلسه ای که به امضای معاون دادستان تهران رسید، شرایطی فراهم شد که از جمله می توان به بازسازی تیمچه حاجب الدوله که دچار آتش سوزی شده بود، اجازه داد. برای تعمیر ساختمان های در معرض خطر در صورت عدم دریافت درخواست های درخواستی ظرف مدت 5 روز.

وی با تاکید بر نقش حمایتی نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور در ارتقای امنیت بازار تهران، ادامه داد: این حمایت می تواند به مدیران جرات انجام کارهای بزرگ را بدهد. با توجه به بحرانی بودن وضعیت بازار در حوزه ایمن سازی سازه های مصرفی، در صورت انجام اقدامات اساسی با مساعدت و حمایت تمامی دستگاه های مسئول در کشور، از بروز بلایای جبران ناپذیر جلوگیری می شود.

اسدیان معاون بازرسی و بازرسی سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور با قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای ایمن سازی بازار تهران گفت: یعنی اول امنیت و بعد مسائلی مثل رفاه، بهداشت، آموزش و …. بنابراین، اگر تعارضی بین مثلاً امنیت و درآمد باشد، اولویت با امنیت است و در تعارض با سایر موارد نیز همینطور است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی بازار تهران، افزود: این منطقه دارای وضعیتی است که به نظر من در صورت عدم رسیدگی می تواند به فاجعه منجر شود و به گفته کارشناسان بحرانی ترین منطقه، نه تهران، اما در همه جا به همین دلیل از تمامی تجهیزات می خواهیم که در این زمینه تکلیف خود را انجام دهند.

اسعدیان شهرداری ها را متولی اصلی حراست در حوزه شهرسازی و معماری مناطق شهری معرفی کرد و در ادامه به نقش شهرداری در این زمینه اشاره کرد: به عبارت دیگر، در بسیاری از کشورها، همه ارائه دهندگان خدمات زیرمجموعه شهرداری ها هستند. بنابراین شهرداری باید در بحث ایمن سازی ساختمان ورود کند و سایر تجهیزات به آن کمک کنند.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور آمادگی دارد با هر تجهیزاتی که در این زمینه وظیفه دارد و فعالیت نمی کند، برخورد کند. حتی اگر این رویکرد محدود به فعالیت رسانه ای باشد; چون خوب نیست مملکت ما با چند مغازه در بازار فاجعه بگذاریم، خدا ما را حفظ کند و کاری نکن.
در ادامه، حاضرین در بازدید میدانی از منطقه به بررسی جزئیات بیشتر مسائل مطرح شده در جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا