به تجهیز  و جوانسازی صنعت مرغداری کمک شود

مدیرعامل اتحادیه طیور گوسفندی با بیان اینکه کمبود عرضه تخم مرغ نداریم، گفت: سیستم بانکی کشور باید به تجهیز، نوسازی و نوسازی صنعت طیور کمک کند.

به گزارش باراناخبر، مرادی با بیان اینکه تخم مرغ نیروی غالب مردم و یک کالای استراتژیک است، افزود: این کالای استراتژیک به ویژه برای بخشی از جامعه باید برای تحویل حمایت شود.

وی ادامه داد: با تغییر رویه ای که صورت گرفته، تولیدکنندگان وارد عمل شده اند. همچنین گردش سرمایه ای که تولیدکنندگان پس از تغییر نرخ ارز به آن نیاز دارند با میزان نقدینگی که قبلا استفاده کرده اند بسیار متفاوت است.

مدیرعامل اتحادیه طیور گوسفند افزود: سیستم بانکی کشور یا هر منبعی که دولت در نظر گرفته است باید به تولیدکنندگان و مرغداران کمک کند تا سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: پیش بینی می کنیم با شروع فصل گرما مصرف تخم مرغ فصلی کاهش یابد. از سوی دیگر با توجه به تغییر نرخ ارز پیش بینی می شود با مازاد تولید مواجه باشیم.

به گفته وی جوجه های استفراغی به گونه ای نیست که اگر امروز گله را نگه داریم بتوانیم آن را حذف کنیم. جوجه های طیور دوره 18 ماهه دارند. ما باید آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید خرید کند تا به واحدهای تولیدی لطمه وارد نشود، افزود: اگر بخواهیم بازارهای هدف را حفظ کنیم و این بازارها را از دست ندهیم باید در نظر داشته باشیم که قیمت جدید صادراتی سازگار نیست. بنابراین پرداخت مشوق های صادراتی در دستور کار دولت است و با اعتمادی که به وزارت جهاد کشاورزی داریم معتقدیم تولیدکننده را رها نمی کنند.

وی افزود: در حال حاضر ضریب تبدیل تخم مرغ خوراکی 2.7 است. در مورد متوسط ​​سن صنعتی که از قرون وسطی گذشته است، باید تجهیزات را مدرن و ارتقا دهیم.

«دولت باید به ما کمک کند. افزایش ارتباط نظام بانکی با بدنه تولیدکننده و کمک به نظام بانکی در تجهیز، نوسازی و نوسازی صنعت مرغداری. اگر عرضه ارز با نرخ جدید دائما اتفاق بیفتد می تواند در صنعت ما رقابت ایجاد کند. همچنین برخی از ورودی های مورد نیاز سازندگان را ارائه دهید. زیرا وقتی صحبت از تولید کننده متوسط ​​می شود، این امر با کمترین هزینه انجام می شود و قطعا با بهترین قیمت ها به دست تولیدکننده می رسد.

مرادی در پایان گفت: ما به عنوان تولیدکنندگان مواد غذایی در کشور می توانیم به مردم قول بدهیم که کمبود تخم مرغ در کشور نخواهیم داشت. کشور در مرحله گذار است و تولیدکننده و مردم باید دست به دست هم دهند تا از این مرحله عبور کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا