اقتصادی

بایدها و نبایدهای صنعت برق در برنامه وزیر پیشنهادی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه های پیشنهادی وزیر دولت سیزدهم در بخش برق ، خواسته ها و نیازهای صنعت برق است و باید در اسرع وقت و با قدرت آغاز شود تا مردم و صنعت برق از آن بهره مند شوند. ”

محمد حسن متولی زاده در گفت وگو با باراناخبر ، اظهار داشت: عدم اجرای برخی از برنامه ها می تواند مشکلات زیادی را برای بخش برق و شبکه انتقال و توزیع ایجاد کند. برنامه های مدیریت مصرف کننده در محدوده 6000 تا. مگاوات قابل اجرا است.

وی اولین و م effectiveثرترین هدف صنعت برق را برداشتن بار سنگین صنعت انرژی از دوش صنعت برق و مردم عنوان کرد و گفت: انجام شد.

به گفته وی ، وظیفه مدیران عامل شرکت های انرژی منطقه ای است که این صنایع را تسهیل و تشویق کرده و به اتصال نیروگاه ها در تمام استان ها به ویژه استان های صنعتی که نیاز به حمایت نمایندگان مردم دارند ، کمک کنند.

متولی زاده تکمیل بخش بخار واحدهای گازی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: این برنامه کاملاً امکان پذیر است و تنها شرکت مپنا دارای ظرفیت بیش از این مقدار است و لازم است وظیفه ماده 12 و سوخت انجام شود. صنعت. “صنعت مالی به دلیل تفاوت در تعرفه های برق 60 هزار میلیارد دلار به دولت طلبکار بدهکار است ، که نشان می دهد از نظر قانونی و مالی این کار را دارد.

وی توسعه سالانه 2 تا 3 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور را با توجه به ساخت سالانه 120 هزار مگاوات از این نوع نیروگاه ها در جهان امکان پذیر دانست و گفت: توسعه این بخش در طرح پیشنهادی ، خرید نیروگاه از محل تامین سوخت توسط دولت و نصب و راه اندازی توسط بخش خصوصی یک فرصت عالی است و خوشبختانه مفاد قانونی آن در طرح اختلال در صنعت برق ، اجرای انرژی خورشیدی است. واحدهایی در حومه روستاها که منجر به توسعه و شکوفایی روستاها می شود و نمایندگان باید از این طرح حمایت کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه موضوع بعدی کاهش مصرف برق با جایگزینی لوازم برقی کم مصرف در بخش سرمایش و روشنایی است ، افزود: این موضوع فرصت های خوبی را برای ایجاد شغل و توسعه صنایع محلی ایجاد می کند. معرفی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به صنعت فرصت خوبی است که می تواند تغییری ایجاد کند.

به گفته وی ، یکی دیگر از نکات مهم برنامه پیشنهادی ، تفویض اختیارات به استان ها است که با محراب ها و درخواست های مکرر نمایندگان بر آن تأکید می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا