فرهنگ و هنر

لزوم تحقق شعار زیارت آسان و کم‌هزینه/بازگشت یک میلیارد تومان به زائران در نظارت‎‌های نوروزی

باراناخبر/ خراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: یکی از شعارهای ما زیارت آسان و کم هزینه است و باید بتوانیم با کمک یکدیگر به این شعار دست پیدا کنیم و فرهنگ خدمت رسانی را در این سرزمین ایجاد کنیم.

محسن داوری امروز 12 اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارکنان ستاد خدمات سفر مشهد که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات رسانی به زائران در ایام نوروز بدون توجه به چند کاستی مختلف متفاوت خواهد بود. محل در سال های گذشته برای ارائه خدمات به زائران در ایام نوروز جلساتی برگزار شد تا برنامه ریزی های منسجمی انجام شود تا زائران در کمال آرامش به زیارت مشرف شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای زیارت حدود 10 میلیون زائر به مشهد برنامه ریزی کرده بودیم، گروه های زیادی آماده شد تا زائران نگران مکان، امنیت، غذا و… نباشند. متأسفانه عده ای فقط کمبودهای ما را دیدند و زحماتی که در این مدت انجام شده بود را نادیده گرفتند. اگرچه ویروس کرونا هنوز از بین نرفته است، اما با رعایت و بررسی تمامی پروتکل های بهداشتی توانسته ایم از بروز هرگونه حادثه و مشکل بهداشتی برای زائران جلوگیری کنیم.

استاندار مشهد تصریح کرد: گروه های مختلفی که برای خدمت رسانی به زائران آمده بودند، تعطیلات نوروزی را نادیده گرفتند و حتی با مجوز برای خدمت رسانی به زائران بیرون نیامدند. در روزهای عادی حدود 200 تا 250 تن مرغ در سطح شهر مشهد توزیع می شود، اما در ایام نوروز این میزان به 1000 تن مرغ در روز افزایش یافت که همه اینها نشان از تعهد در ارائه خدمات به زائران امام رضا (ع) دارد.

وی گفت: در گذشته زائران برای رفع مشکلات خود به سراغ افراد مختلف می رفتند اما امسال به خدمت زائران رفتیم و مشکلات آنان را جویا شدیم. با تخلفات اصناف نیز برخورد کردیم که نتیجه آن برگشت حدود یک میلیارد دلار به مردم و زائران بود.

داوری خاطرنشان کرد: در ایام عید سعید فطر و تعطیلات تابستانی باید بهتر از گذشته عمل کنیم تا زائران از ما الگو بگیرند و در کشورهای دیگر مهمان نوازی کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا