عمومی

استقرار اتوبوس‌های یزد در مرز چذابه برای بازگشت زائران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: کار خدمات رسانی به زائران اربعین در استان یزد از ابتدای شهریور و آغاز طرح اعزام زائران اربعین با استفاده از ظرفیت بیش از 90 درصدی انجام شده است. ناوگان اتوبوسرانی و سفرهای خروجی استان با حداکثر ظرفیت پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه دغدغه رعایت هزینه مصوب برای اعزام زائران به مرز را داشتیم افزود: در این راستا نظارت جدی صورت گرفته و خوشبختانه تخلف جدی در این زمینه صورت نگرفته و تمامی سفرهای خروجی انجام شده است. با نرخ مصوب

رستگاری یادآور شد: تنها در دو روزی که مرزها بسته شد نتوانستیم وضعیت را به مدیران گزارش کنیم به همین دلیل شیب سفرهای خروجی کاهش یافت اما از امروز با شروع بازگشت، سرویس دهی ناوگان اتوبوسرانی انجام شد. دوباره در حال افزایش است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: از فردا شدت بازگشت از مرز و تقاضای اتوبوس در مرز چذابه و سایر مرزها افزایش می یابد. بر این اساس برنامه ریزی های لازم انجام شده و فردا بیش از 30 دستگاه اتوبوس مرزی چذابه مستقر شده و منتظر بازگشت زائران از مرز چذابه به استان هستند.

رستگاری ادامه داد: امروز 40 دستگاه اتوبوس دیگر برای پوشش بازگشت زائران روز پنجشنبه اعزام شده است و امیدواریم در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بتوانیم زائران را به استان بازگردانیم.

وی بیان کرد: برخی از زائران نیز مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کردند و با حداقل ظرفیت این مرز را پوشش می دهیم زیرا نیروی اصلی ما در مرز چذابه است.

رستگاری گفت: تیم هماهنگ کننده جهت دهی و برنامه ریزی زائران و رانندگان در مرز چذابه مستقر است تا کار انتقال زائران به استان با کمترین مشکل انجام شود.

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان نیز بیان کرد: برای صبح روز پنجشنبه ساعت 6:30 قطار از مبدأ خرمشهر در استان یزد برای زائرانی که در عراق هستند برای بازگشت به شلمچه برنامه ریزی شده است. مرز، بازدید و بازگشت به یزد با قطار.

وی با اشاره به اینکه قطار در اهواز توقف دارد، گفت: زائرانی که از مرز چذابه وارد می شوند نیز می توانند از اهواز سوار قطار شوند.

رستگاری با اشاره به هماهنگی و پیگیری های انجام شده توسط استاندار محترم یزد و معاون عمرانی ایشان در تامین قطار زائران اربعین به یزد افزود: امیدواریم بتوانیم با حداقل حداقل ها از این توان برای انتقال زائران به استان استفاده کنیم. . چالش ها و مسائل.

وی تاکید کرد: زائران استان یزد برای بازگشت به استان به گونه ای برنامه ریزی کنند که صبح پنج شنبه به قطار برسند تا با فرخنده و آسودگی بیشتر به استان برگردند و در این راستا زمان دقیق تردد قطار را مشخص کنند. حرکت و توقف آن در اهواز اعلام خواهد شد.

رستگاری یادآور شد: همکاران ما تا سه روز پس از اربعین و تا بازگشت همه زائران به کشور در مرز چذابه برای خدمت رسانی به زائران مستقر هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تصریح کرد: در حوزه راهداری براساس برنامه ریزی با کمک انجمن رانندگان یک دستگاه خودروی کاپرا با تجهیزات مکانیکی در اختیار این انجمن قرار گرفت تا در مسیر یزد به مقصد حرکت کند. ارائه خدمات چزابا برای اتوبوس هایی که دارای نقص فنی هستند.

وی افزود: در ورودی استان در محدوده سورمق ابرکوه مجموعه بزرگراه سبان برای خدمت رسانی به رانندگان و زائران و استراحت آنان آماده شده است.

دکمه بازگشت به بالا