فرهنگ و هنر

برپایی ۲۰ موکب گلستانی برای خدمت به زائران اربعین

باراناخبر/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از برپایی 20 موکب از گلستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق خبر داد.

سید علی مهاجر عصر امروز چهارشنبه 2 شهریور در حاشیه پنجمین اجلاس ستاد اربعین استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال 20 موکب از گلستان به عراق برای خدمت رسانی به اربعین حسینی اعزام می شوند. زائران.

وی افزود: موکب های اعزامی به عراق در برخی ادارات که وظیفه اعزام و اطعام زائران را بر عهده دارند فعال هستند و برخی موکب ها نیز زباله های نجف تا کربلا را جمع آوری می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تاکید دولت و ستاد اربعین استان بر مردمی بودن موکب ها و فعالیت های مرتبط با اربعین است گفت: خودجوش و مردمی بودن این حماسه بزرگ از ویژگی های منحصر به فرد اربعین حسینی و مسئولان تنها تسهیل گر هستند.

مهاجر تاکید کرد: ستاد اربعین استان گلستان با 17 کمیته و 14 ستاد شهرستانی در دولت ها برای حمایت، پشتیبانی و خدمات رسانی و همچنین کیفیت موکب ها تشکیل شده است که همگی برای تحقق این امر آمادگی کامل دارند.

وی هماهنگی، همکاری و تعامل بین تمامی مولفه ها را اولویت و ضرورت کار گروهی و ستاد عنوان کرد و یادآور شد: این نگاه موجب تسریع و بهبود روند کار می شود، در ستاد اربعین خدمات و امکاناتی که قرار است توسط ستاد اربعین ارائه شود. نهادها دولت باید بر اساس این دیدگاه موکب ها را تضمین کند و این کار به سرعت انجام می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کمیته اسکان و غذای ستاد اربعین استان گلستان برای 20 موکب مجوز صادر کرده است که 19 موکب در عراق و یک موکب در مرز است. از مهران خدمت به زائران امام حسین علیه السلام عرض می کنند

صفر معراجی افزود: برای اولین بار موکب در کاظمین راه اندازی شده است تا زائرانی که برای زیارت به سامرا می روند شبانه در این مکان مستقر شوند.

وی با بیان اینکه امسال یک موکب فقط به منظور پاکسازی و پاکسازی زائران امام حسین (ع) از زباله ها فعالیت می کند، گفت: موکب دیگر به سرپرستی زائران می پردازد. ما موکب های مختلفی را در عراق ارائه می دهیم تا زائران بتوانند در هنگام حضور در عراق از خدمات این موکب ها بهره مند شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا